חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

משלחת תלמידי מכבים רעות חזרה מאוסטריה

 

משלחת בת שישה תלמידים משכבת י"ב בתיכון מכבים רעות חזרה מביקור באוסטריה. במהלך המסע הצליחו לשנות דעות קדומות נגד ישראל

 

משלחת בת שישה תלמידים משכבת י"ב בתיכון מכבים רעות יצאה בשבוע הראשון של הלימודים לביקור באוסטריה במסגרת חילופי נוער. המשלחת הוזמנה להשתתף בפתיחת תערוכה של צילומי ארכיטקטורה ישראלית שנערכה בחסות שגרירות ישראל בווינה.

במשלחת יצאו: רועי מגן, ניצן אלימלך, עודד טלר, רוני אשחר, מוריה אחי-מרדכי ותאיר בר. ביחד עם המורה נינה חנינא.

הביקור היה גדוש בחוויות עבור התלמידים שבמשך שישה ימים טיילו יחד עם המארחים, בווינה, בגרץ ובאייזנשטדט. סיירו בארמונות, מוזיאונים, מנזרים וקתדראלות ובערבים יצאו לאתרי בילוי מקומיים.

התלמידים האוסטרים המארחים ומשפחותיהם, שמתגוררים במחוזות בורגנלנד ושטיירמרק, הנמצאים במרחק כשעה וחצי נסיעה מווינה, היו חשופים לדימויים שלילים של ישראל וחברי המשלחת הישראלית דאגו לשנות את התדמית לחיובית ואף זכו לתשומת לב התקשורת המקומית.

המגע האישי הבלתי אמצעי היה הכלי הטוב ביותר לחולל שינוי בדעות קדומות. ואכן, ההוכחה הטובה ביותר להצלחת המסע היא העובדה שהתלמידים האוסטרים מתכוונים להגיע לביקור גומלין בישראל.

בסוף המסע התלמידים סיכמו את החוויה כך: "בהתחלה היה מביך ומוזר במיוחד להתארח בבתים של אנשים זרים, אבל לאט לאט השתחררנו, גילינו שלמרות ההבדלים יש לנו מכנה משותף גדול איתם. היה לנו מדהים להכיר אנשים חדשים, מקום חדש, תרבות שונה. היה מעניין, היה מצחיק, היה שמח."

"ראינו שיש להם דעות ממש מוטעות על ישראל וישראלים וראינו איך ממש שינינו להם את הדעות. אפילו שזה נמשך רק שבוע, היה קשה ועצוב להיפרד, אבל אנחנו יודעים שזה לא הסוף כי יש סיכוי גדול שהאוסטרים יבואו לבקר אותנו . אנחנו מקווים מאוד שהם יגיעו ובינתיים אנחנו שומרים איתם על קשר. אנחנו רוצים להגיד תודה לכל המעורבים בעניין וכמובן היה לנו הכי כיף עם נינה, המורה מהתיכון שלנו שארגנה הכל ויצאה איתנו למסע המדהים ולה מגיעה התודה הכי גדולה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות