חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ביטוח רעידות אדמה? תבדקו! סביר שתופתעו

 

גם אם יש לכם ביטוח לבית? כדאי לכם לקרוא את הדברים. סביר מאוד שחלקכם לפחות לא יראה גרוש בעת רעש וצרה. לקרוא ולרוץ לבדוק!

 

יש לכם פוליסת ביטוח לבית? הסבירות הגבוהה היא שהיא אינה מכסה נזקי רעידות אדמה. בכתבה שפורסמה בעבר מצוטט ד"ר אפריים לאור, יו"ר הוועדה לעניין רעידות אדמה שליד מל"ח (משק לשעת חירום), שמתייחס לעניין מקומו של הביטוח בנזקי רעידות אדמה. לדבריו, פוליסות הביטוח אינן מכסות פיצוי על אבדן דירה בשל רעידת אדמה, אלא נותנות שיפוי בלבד.

משמעות הדבר היא כי אם אתם בעלים של דירה בבניין מגורים, אם אין בידי כל הדיירים פוליסת ביטוח שמשפה אותם על הרס הבית, לא יוכלו גם אלו שיש בידם פוליסה לממש אותה. זאת משום ששיפוי משמעו תשלום עבור בניית הדירה מחדש, ולא כסף שיאפשר רכישה של בית חליפי במקום אחר.

כך, בבית המגורים, מי שאין בידו פוליסה משפה, מן הסתם הוא יעזוב ויחפש דירה אחרת. משמעות הדבר היא שלא ניתן יהיה לבנות מחדש את הבניין שנהרס. חברת הביטוח, מצידה, לא תשלם בשל כך גם את השיפוי למי שכן רכש אצלה פוליסה ובידו לכאורה פוליסת ביטוח שכל השנים הוא חשב שבעטייה הוא וביתו- מוגנים.

עניין נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מצב של נזק לדירה, גם אם לא נהרסה לחלוטין. במקרה כזה, כדאי לבדוק מהו גובה ההשתתפות העצמית שלכם בפוליסה. בדר"כ, לדברי ד"ר לאור, מדובר ב- 5 עד 10 אחוזים. אבל שימו לב מאיפה מתחיל בסיס החישוב: ההשתתפות העצמית היא עפ"י שווי הדירה ולא עפ"י גובה הנזק. המשמעות העיקרית היא שאם דירתכם שווה כ- 200 אלף דולר,כל נזק שנוצר לכם בשל רעידת האדמה שערכו מגיע עד כ- 20 אלף דולר, אין טעם בכלל לתבוע את חברת הביטוח, כי מדובר בנזק שנכלל בגובה ההשתתפות העצמית שלכם. וכדאי לזכור, מדגיש ד"ר לאור, שבמקרה של אסון בעל מימדים גדולים המדינה לא תפצה אף אחד ולא תבנה בתים למי שאיבד את ביתו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות