חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כולם חייבים פה כסף!

 

אתה, אני, ילדיכם, כולנו, תושבי מודיעין המאוחדת, היינו חייבים בסוף שנת 2004, כל אחד ואחד לקופה הציבורית במודיעין 55 שקלים. זהו המינוס הפרטי-ציבורי עימו החלה עיריית מודיעין מכבים רעות בראשית 2005

 

כל אחד מתושבי מודיעין-מכבים-רעות היה חייב בראשית שנת 2005 , 55 שקלים לקופה הציבורית במודיעין המאוחדת. זאת ועוד, בתחשיב יחידני, סך ההכנסות הציבוריות, של כל אחד ואחד מאיתנו, תושבי עיר העתיד מודיעין-מכבים-רעות, עמד על 4,145 שקלים. (ארנונה, הכנסות מהיטלים, קנסות וכו’). מאידך, סך ההוצאות שלנו במסגרת פעילות הרשות המקומית עמדה על 4,200 שקלים. (פעילות שוטפת כגון תשלומים למורים, עובדי עירייה,פירעון מלוות, מימון וכו’) והתוצאה, כאמור, כל אחד מאיתנו נמצא במינוס של 55 שקלים.

נתונים מספריים אלה פורסמו בשבוע שעבר על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הנתונים כוללים את רוב הרשויות המקומיות בארץ. כאמור, הנתונים מתייחסים לסוף שנת 2004, מועד בו מודיעין כבר היתה אחרי בחירות מוניציפאליות ואיחוד עם מכבים-רעות. לכאורה, מדובר במשחק חביב במספרים. למעשה מדובר בתחשיב בו נמצאת הרשות המקומית במינוס קבוע. חוב כספי שלמעשה רובץ על כל אחד ואחד מאזרחי העיר.

כ-66 אחוזים מתקציבה הרגיל של מודיעין בשנת 2004 היו מארנונה, מיסים והיטלים אחרים אותם גבתה הרשות המקומית. שאר הכסף הגיע מכספים ממשלתיים. חלקם הקטן- מענקים. עפ"י אותה שיטה בה התחלנו: כל אחד מתושבי מודיעין קיבל סיוע ממשלתי של 1,409 שקלים. מתוכם, 262 שקלים היו מענק (לא צריך להחזיר).

לעומת זאת כל אחד מאיתנו הוציא 4200 שקלים. מתוכם, שילמנו כל אחד ואחד מאיתנו, לעובדי העירייה המסורים 1,587 שקלים כשכר.

ואיפה אנחנו ביחס לממוצע הארצי? בסה"כ התמונה לא רעה כל כך: ההכנסה לנפש מארנונה בעיריות בארץ עמדה על ממוצע של 2065 שקלים לכל תושב. במודיעין ההכנסה גבוהה יותר-2,736. גם בתחום ההוצאה הכספית, למרות המינוס, המצב לא כל כך גרוע: 4976 שקלים הוציא בממוצע כל תושב העיריות בארץ. במודיעין עמדה ההוצאה הציבורית של כל אחד מאיתנו על 4200 שקלים "בלבד".

האם זה טוב או רע? תלוי איך מסתכלים על הנתונים. האם העובדה שההכנסות מארנונה במודיעין גבוהות יחסית לממוצע הארצי מעידה על ארנונה גבוהה יותר? או שמא אחוזי הגבייה היחסיים גבוהים יותר? (כלומר יותר תושבים אינם מתחמקים מלשלם), את הנתון הזה לא סיפקה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וכל אחד יכול להחליט לעצמו לפי מצב הרוח.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות