חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

השעות החסרות

 

יום הלימודים של כיתות ז’-ח’ מסתיים אחרי 4 שעות בלבד. התקן קובע 35 שעות שבועיות. העירייה: באישור הפיקוח מנוצלות חלק מהשעות לצרכים נוספים. ככה מגשימים במודיעין את החזון החינוכי להגיע למקום 1 בארץ

 

שבוע לאחר פתיחת שנת הלימודים תשס"ז הופתעו הורים לתלמידים בכיתות ז’-ח’ לגלות שילדיהם מגיעים הביתה כבר ב-12 בצהרים. את הטענות משמיעים הורים לתלמידים בתיכון עירוני א’ ותיכון עירוני ב’ ע"ש רבין. אז אולי הילדים שמחים לצאת כל כך מוקדם מבית הספר אבל ההורים מודאגים קצת יותר מהעובדה שילדיהם לומדים בממוצע 4 שעות ביום, וכ-28 שעות שבועיות.

מאחר ובמערכת החינוך הישראלית בכלל ובמודיעין בפרט ידועה תופעת ביטולי השיעורים בתיכונים הרי שאותן שעות לימוד מצטמצמות לאף פחות מכך, ומכאן שלא ברור כיצד עיר שהעמידה בראש סדר העדיפות שלה את החינוך ושואפת להגיע למקום ראשון בארץ, מסכימה עם הקיצוץ הדרמטי בשעות לימוד.

ובאמת כמה כבר ניתן ללמוד בכ-28 שעות ברוטו שבועיות. כנראה שהפתרון הוא לדחוס כמה שיותר חומר בכיתות י’ עד י"ב כדי להצליח להגיע למקום הראשון בארץ באחוז זכאות לבגרות. כמובן עם הרבה שיעורים פרטיים. ונשאלת השאלה הם מערכת החינוך העירונית שואפת לחנך וללמד או רק להראות הצלחה באחוז הזכאים לבגרות.

ממשרד החינוך נמסר לשאלתנו כי התקן לכיתות ז’-ח’ עומד על 35 שעות שבועיות. לשאלה מדוע בתיכון עירוני א’ ותיכון עירוני ב’ חוזרים התלמידים הביתה בשעה 12 בצהרים השיבו מדוברות משרד החינוך כי "בתי הספר קיבלו שעות לימוד כמו בשאר בתי הספר במדינה - פר תלמיד. בבדיקה שערכה סגנית מנהלת מחוז ירושלים במשרד החינוך, מלכי אסולין, נמצא, כי בית הספר קיבל את כל שעות התקן לפי נהלי המשרד. עם זאת, סגנית מנהלת המחוז תבדוק את חלוקת השעות בבית הספר ותדאג שהחלוקה תהיה על פי הנהלים."

ומה אומרים בעירייה שחרטה על דגלה את החזון החינוכי? תגובת דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות: "שעות הלימוד בחטיבת הביניים הן שעות המתקבלות ממשרד החינוך ובפיקוח המשרד, וכוללות שעות הוראה ושעות חינוך וניהול. לעיתים, באישור הפיקוח, מנוצלות חלק מהשעות לצרכים נוספים בשכבה כגון פיצול כיתות ללימוד במעבדות ועוד.
מינהל החינוך ומשרד החינוך מפקחים על השעות הנלמדות בבתי הספר, בהתאם להוראות המשרד".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות