חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

רק לא במחתרת: חינוך תורני חרדי במודיעין

 

מחזיק תיק החינוך, עופר גלנץ, לא פוסל אפשרות לפתיחת בית ספר תורני חרדי במודיעין. "אני קורא לפתוח מסגרת כזו לא באופן מחתרתי"

 

בעקבות הצעה לסדר שהעלה מאיר דנינו (ש"ס), בישיבת מועצת העיר האחרונה, ובה ביקש לדעת איך דואגת העירייה לכך שהורים שמבקשים חינוך מסוים אכן יקבלו אותו. השיב מחזיק תיק החינוך, עופר גלנץ, כי העירייה פתוחה לדון בהקמת מסגרת חינוכית תורנית חרדית שתהיה בפיקוח משרד החינוך.

במודיעין פועלים ארבעה בתי ספר יסודיים בזרם הממלכתי דתי ושתי מסגרות על יסודיות: אולפנה וישיבה. בית הספר היחיד התורני חרדי, למען אחי, עדיין לא קיבל את אישור משרד החינוך.

את תשובתו המפתיעה נתן גלנץ בישיבת המועצה שהתקיימה ביום חמישי האחרון. גלנץ אמר כי אכן נעשו אליו פניות לפתיחת מסגרת תורנית חרדית. "יש לנו בעיר מערכת פלורליסטית," הדגיש גלנץ, "אני חושב שצריך לקום פה בית ספר תורני חרדי ממלכתי. לכל הפניות שהיו אלי הצעתי לפעול להקמת בית ספר שאכן הוא תורני, כל מי שיש לו מספיק תלמידים ומוכן לעמוד בפיקוח משרד החינוך."

גלנץ קרא בדבריו לדנינו לפעול לאיחוד כל קבוצות ההורים בעיר שמעוניינות בזרם החרדי תורני. "אפשר להקים ועדת היגוי ולפעול. אני קורא לפתוח מסגרת כזו לא באופן מחתרתי. העירייה פתוחה לדיון בהקמת מסגרת חינוכית כזו."

כיום פועלת במודיעין רק מסגרת אחת של חינוך תורני חרדי, בית הספר היסודי "למען אחי", שהוקם ללא אישור ותיאום עם העירייה. שלוש שנים מפתיחתו, עדיין לא הצליח בית הספר לקבל את כל האישורים. והשבוע כשביררנו במשרד החינוך האם ניתן אישור להפעלת בית הספר השיבו מדוברות המשרד: "מהאגף לחינוך מוכר שאינו רשמי במשרד נמסר, כי הנושא יידון בוועדת ערר בשבוע הבא."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות