חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תלמידי י’ סרבו להיכנס לכיתות

 

החלטה תמוהה של הנהלת תיכון מכבים רעות גרמה להשבתת הלימודים ביום ראשון השבוע. תלמידי שכבת י’ ששובצו במבנה החטיבה עם תלמידי כיתות ז’-ח’ פתחו במחאה בדרישה לעבור למבנה התיכון. שנה ראשונה לביטול חטיבת הביניים בתיכון נפתחה ברגל שמאל

 

"שנת הלימודים נפתחה השנה בצורה חלקה וללא שום בעיות", היה המוטו של פתיחת שנת הלימודים. אך גם אם הדברים נכונים במלואם, היו חריקות, אם כי יאמרו האחראים שהן שוליות וזניחות.

ביום הראשון ללימודים שבתו תלמידי שכבת י’ בתיכון מכבים רעות במחאה על שיבוצם במבנה אחד עם תלמידי כיתות ז’-ח’. השביתה פרצה עם סיום שיחת הפתיחה של השנה, כשכל תלמידי השכבה סירבו להיכנס לכיתות במשך שעה וחצי. במהלך ההשבתה שוחחו עימם מורים שהשמיעו נזיפות ואיומים.

למרות ההשבתה ומכתבי המחאה השבוע עדיין לא חזרה בה הנהלת התיכון מהחלטתה ותלמידי שכבת י’ נאלצים לשהות באותו בניין עם תלמידי כיתות ז’-ח’ בעוד תלמידי כיתות ט’ נמצאים בבניין השני עם כיתות י"א-י"ב.

בתום יום הלימודים הראשון אמרו מספר תלמידים: "התחושה היא שהמורים שומעים, אבל לא מקשיבים באמת. השיחות בוצעו כדי שנשחרר לחץ אבל ללא שום כוונה אמיתית לבצע שינוי ובודאי ללא שום כונה להתחשב בדעתנו."

במקביל למחאת התלמידים פעלה גם הנהגת ההורים של השכבה שהוציאה מכתב להנהלת התיכון בו הם מביעים תמיכה מלאה בעמדת הילדים. נסיונות ההורים והתלמידים ליצור קשר עם הנהלת בית הספר, עוד לפני פתיחת שנת הלימודים, נכשלו ולדבריהם המנהלת סרבה לשוחח איתם בנושא.

מן הראוי לציין שעד כה אף אחד מהתלמידים או מהורי השכבה לא הצליח לקבל הסבר מניח הדעת מדוע החליטה הנהלת התיכון להפריד פיזית בין שכבות הגיל.

השנה אוחדו חטיבת הביניים והתיכון לבית ספר שש שנתי. ההחלטה על האיחוד התקבלה במהלך המחצית השנייה של שנת הלימודים שעברה. ועד לאחרונה לא ידעו ההורים והתלמידים כיצד הולך להתבצע האיחוד.

וכך בהעדר מידע מבוסס עברה בשבוע האחרון לחופש הגדול, שמועה בקרב בוגרי שכבת ט’ כי בכוונת הנהלת בית הספר להשאירם במבנה החטיבה הישן, יחד עם כיתות ז’ ו-ח’. ובמקביל להעביר את כיתות ט’ לבנין בית הספר התיכון ביחד עם כיתות י"א ו-י"ב. למעשה מדובר בשני מבנים נפרדים פיזית למרות שהם ממוקמים בתוך אותה החצר ומוקפים באותה הגדר.

כבר השבוע צוטטה אחת המורות כשהיא אומרת לתלמידיה: "אם הייתם במבנה התיכון, היה לי הרבה יותר קל". אך מעבר לכך מדובר במתכון בטוח לבעיות חברתיות. עירוב בני נוער בוגרים מכיתות י’ בכפיפה אחת עם תלמידי כיתות ז’ שזה עתה הגיעו מחממת בית הספר היסודי, עשוי להיות מקור ללחצים פחדים ואף לעימותים, כפי שאכן נוצרו בפועל כבר בשבוע הראשון.

תלמידי כיתה ז’ עימם שוחחנו השבוע אמרו בין השאר כי הם כמעט ואינם יוצאים מהכיתות במהלך ההפסקות, כי "הם פוחדים מהגדולים." לעומת זאת, אמרה תלמידת כיתה י’: "בהפסקות האגף שלנו ריק לחלוטין כי כולם נמצאים בבנין השני עם החברים מהשכבה הבוגרת יותר".

תלמידה אחרת אמרה שבכלל מדובר בפגיעה במעמד: "אנחנו היינו המחזור האחרון שסיים חטיבה עם מסיבת סיום ותחושה שמעכשיו אנחנו ’בוגרים’, בפועל כלום לא השתנה. אפילו לא בתחושות וביחס שאנחנו מקבלים."

בשבוע שעבר, לקראת פתיחת שנת הלימודים, כשנודע לתלמידים שבכוונת בית הספר להשאירם בבנין החטיבה עם הכיתות הצעירות, החלה להתארגן פעולת מחאה. מכתב שנוסח על ידם ושנשלח למנהלת בית הספר לא זכה למענה. גם בשיחות טלפוניות בהן ניסו התלמידים לדבר עם ההנהלה, הם קיבלו תשובה לקונית ש"ככה הוחלט ואין מה לעשות".

אבל התלמידים וההורים עדיין לא ויתרו והם מתכוונים להמשיך בצעדי מחאה. מי שיעמוד בחוד החנית של המאבק יהיה ככל הנראה ועד ההורים החדש שאמור להיבחר בחודש הקרוב. הורים מציינים כי במהלך כל השנים מדיניות הוועד הייתה של תמיכה כמעט מוחלטת במנהלת. השנה כמו שזה נראה מתחילה ברגל שמאל בתיכון והמאבק ימשך עד שתלמידי כיתות י’ ישובצו במבנה התיכון ביחד עם כיתות י"א-י"ב.

מאחר וההורים והתלמידים לא הצליחו לקבל תשובות מהנהלת התיכון על שיבוץ הכיתות, פנינו לקבל הסברים מדוברות העירייה, אולם את התגובה שקיבלנו ניתן להגדיר כמעורפלת.

בתגובה נמסר מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות: "תיכון מכבים-רעות החל השנה לפעול כתיכון שש שנתי, כאשר שש השכבות מחולקות לשלושה בתים- ז-ח, ט-י, יא-יב. לכל בית מונתה מנהלת בית. במסגרת החלוקה, הופעל מערך שיקולים חינוכיים ופדגוגיים, בו הוחלט על החלוקה הפיזית ומיקומה של כל שכבה. מנהלת בית הספר הסבירה את המניעים לחלוקה בישיבה שהתקיימה עוד לפני פתיחת שנת הלימודים, עם צוות נרחב של הורים ומורים, כחלק מוועדה שפעלה במהלך כל שנת הלימודים להכנת תכנית לפעילות התיכון כשש שנתי".

ההורים והתלמידים אגב, מכחישים וטוענים כי לא נמסרה להם כל הודעה ושיבוץ הכיתות עבר כשמועה לא מבוססת בשבוע האחרון של החופש הגדול.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות