חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

חלום הבלהות של מודיעין

 

בעוד שחברות טכנולוגיה והייטק רבות ממשיכות לזרום לאירפורט-סיטיי. במודיעין, ממשיך איזור התעסוקה לעמוד בשממונו. מה יש להם שם ליד שדה התעופה שאין לנו כאן במודיעין?

 

השבוע התוודענו לתכניותיה של חברת "מוטורולה" להקים את "קרית מוטורולה", המרכז הארצי של החברה, באירפורט-סיטי. מדובר בפרוייקט בניה של 38 אלף מ"ר שמתוכנן לאכלס את כל חטיבות החברה הפרוסות ברחבי הארץ.

מוטורולה צפויה לבחור במתחם איירפורט סיטי בשל קרבתו לצירי תחבורה ראשיים ומיקומו בין ת"א לירושלים, ובשל ההנחה הגדולה בארנונה שככל הנראה תקבל במתחם. על-פי ההערכות, בעוד שבאזורי התעסוקה השונים חברות היי-טק משלמות ארנונה בסך של 2 דולר למ"ר, הרי באיירפורט סיטי מוטורולה תחויב בכ-60 סנט.

ולמה זה מעניין אותנו? כי אירפורט-סיטי הופכת במהירות למרכז הייטק ומסחר בקנה מידה ארצי ובינלאומי. לעומת זאת, כאן בעיר העתיד, ממשיכים לעסוק בשיווק קרקעות לסנדלריות מוסכי רכב ומיני מחסני איחסון לחברות שיווק. אם יש מישהו שמנסה לשווק את מודיעין לחברות ההייטק הגדולות או לחברות מסחריות גדולות, הרי שאפשר לומר על כך שני דברים, או שהוא לא עושה מספיק, או שהוא נכשל במאמציו. כך או כך, המסקנות ברורות.

בעניין זה רק נזכיר שחברת סלקום שתכננה לפני מספר שנים להקים במודיעין את "קרית סלקום", ויתרה על מודיעין, והעדיפה להמשיך לכיוון נתניה. אגב, הקרקע שנרכשה על ידי החברה, עדיין עומדת מיותמת. באיזור התעסוקה (גם כן שם מוזר לבנין משרדים אחד חצי ריק ושלד של בנין אחר), מלבד שלטים ישנים וחבוטים שמכריזים על "עוד מעט ייבנה פה.." כבר שנים שלא קורה כלום.

במקביל, ממשיך איירפורט סיטי, שנמצא במרחק יריקה מכאן, להיבנות ולתפוח. עוד חברה ועוד חברה. מה יש להם שם ליד שדה התעופה, שאין לנו כאן במודיעין?!

אגב, כשמוטורולה חיפשה חלופות שונות, מודיעין לא היתה בכלל ברשימות שלה. בעוד זמן לא רב, תצטרף מוטורולה לענקית התוכנה נורטל, לחברת אודיוקודס, לאגד, לשטראוס ליוניליוור ולנביעות, ולגדולים אחרים רבים, שכבר החליטו למקם את עצמם באירפורט-סיטי.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות