חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

מתעמלים, רוקדים ונלחמים

 

מהו ענף הספורט המוביל במודיעין מכבים רעות? מי מתברג במקום השני? ומהי התחזית לנפח הספורטאים שיפעלו בשנה הקרובה בעיר העתיד? אם חשבתם שכל העולם המקומי סובב סביב הכדורגל והכדורסל, טעיתם!

 

מהו ענף הספורט הפופולארי ביותר במודיעין? אם חשבתם שזהו הכדורגל, או הכדורסל, טעיתם! ענף הספורט המוביל במודיעין בשנת הפעילות 2005-6 הוא ענף ההתעמלות. כ-1,900 מתעמלים ומתעמלות בגילאים שונים, ובעיקר ילדים ונוער, נטלו חלק פעיל בתחום זה בשנה החולפת.

גם למקום השני לא הצליחו ענפי הכדור להתברג. כאן התמקמו בזה אחר זה באופן שווה פחות או יותר שני ענפים: אומנויות לחימה, תחום בו עסקו 1,400 ספורטאים בתשע מסגרות שונות, וריקוד ענף שהפעיל כ-1,300 פעילים בשתי קבוצות עיקריות.

משחקי הכדור, הצליחו להתברג במודיעין רק למקום השלישי (ובספירה קפדנית יותר - לרביעי). בחוגים ובליגות הכדורגל והכדורסל פעלו כ-820 שחקנים ושחקניות בשמונה מסגרות שונות.

עם פתיחת שנת הלימודים היום, נפתחים גם בכל רחבי העיר חוגי הספורט למיניהם. רוב חוגי הספורט, ובעיקר אלו המיועדים לילדים ונוער, מנוהלים כיום במודיעין על ידי המתנ"ס. יריד הרשמה לחוגים נערך כבר לפני כשבוע וחצי, וחוברת מידע הופצה לכל בית.

אולם רק לקראת סוף תקופת החגים אפשר יהיה לדעת בדיוק רב יותר איך תיראה שנת הספורט הקרובה במודיעין. במתנ"ס קיימת הערכה המתבססת ככל הנראה על שילוב בין נתוני השנה שעברה, נתוני ההרשמה עד כה ונתוני תוספת בני הנוער והילדים במודיעין, כפי שמשתקפים בתוך מערכת החינוך.

בשנת הלימודים 2006-7, שנפתחת היום, התווספו למערכת החינוך בעיר כ-1800 ילדים בגילאים שונים. על פי הערכת המתנ"ס, יהיה בהתאם גם גידול בנפח הפעילות בחוגי הספורט ואף יותר מכך.

ההערכה היא שבתחום המחול יהיו כ-1,550 פעילים, תוספת של כ-200 איש. בענפי ההתעמלות לסוגיה יפעלו על פי הערכה זו כ-2,000 מתעמלות ומתעמלים, ובאומנויות לחימה כ-1,560 פעילים.

גם בתחום הטניס צפויה עלייה משמעותית: מ-250 ספורטאים בשנה שעברה, ל-516 השנה. עלייה מקבילה צפויה גם בתחום הכדורגל והכדורסל: כ-1,365 שחקנים צפויים לשחק במסגרות אלה. בתחום השחייה אין צפי לשינוי בכמות המתעמלים.

מסיכום כולל של הנתונים לשנת הפעילות 2005-6 עולה כי בענפי הספורט השונים עסקו במודיעין כ-7,000 מתעמלים ומתעמלות מכל הגילאים.

להערכת המתנ"ס, בשנת הפעילות שנפתחת היום יעסקו כ-9,100 ילדים ובני נוער בענפי הספורט השונים שבאחריותו. על פי תחזית זו, ימשיך ענף ההתעמלות להוביל במספר הפעילים בו. הענפים שצפויים לגדול משמעותית הם, ענף הטניס שצפוי להכפיל את עצמו וענפי הכדורגל והכדורסל שצפויים לגדול בכשישים אחוזים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות