חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שריפת ענק בגבעת התיתורה

 

גבעת התיתורה בערה אתמול למעלה משעתיים, בשריפת ענק שכילתה חצי משטח הגבעה. הכבאים הצליחו להשתלט על האש ולמנוע את התפשטותה. הערכה: מדובר בהצתה מכוונת. הקיץ עדר הפרות לא הגיע בזמן

 

אתמול, (ד’), בסביבות השעה שתיים בצהרים החלה להשתולל שריפת ענק בגבעת התיתורה. האש פרצה בפינה הצפון מזרחית של הגבעה, ליד מתחם תנועות הנוער לשעבר, והתפשטה במהירות מערבה ודרומה. הרוח המזרחית שנשבה באותה עת סייעה להתפשטות האש.

במהלך השריפה הוצתו קוצים וצמחי בר רבים שבעונה זו, של סוף הקיץ, רובם יבשים ודליקים. אנשי כיבוי האש שעמלו למעלה משעתיים על כיבוי השריפה, העדיפו הפעם שלא להניח לאש להתכלות מעצמה, אלא לבלום אותה אחרי שכילתה רק חצי משטח הגבעה.

ארבע כבאיות הוזעקו לכיבוי ושליטה באש המתפשטת. כוח הכיבוי כלל שתי כבאיות מתחנת הכיבוי של מודיעין ושתיים נוספות שהגיעו לתגבור מתחנת איילון שבלוד. ניטור השריפה בוצע לאורך רחוב עמק דותן ובמקביל בשביל המרכזי של הגבעה והשביל בפינת הרחובות עמק איילון - שומרי החומות.

בסיכום האירוע שנערך בשטח בנוכחות צוותי הכיבוי וכן מפקד כיבוי והצלה "איילון", מאיר הראל, ניתנו שבחים לכבאים על דרך עבודתם וטיפולם בשריפה. בתחקיר הקצר שהתבצע במקום עלה כי אין זה מן הנמנע שמדובר בהצתה מכוונת. הערכה זו מתבססת על העובדה שהשריפה פרצה בארבעה מוקדים סמוכים זה לזה, בפינה הצפון מזרחית של הגבעה ולכן יש סבירות גבוהה כי מדובר בהצתה.

השריפות בגבעת התיתורה הפכו לשגרת קיץ בשנים הראשונות של מודיעין. השריפה האחרונה התפרצה לפני שלוש שנים ומאז הובאו כל קיץ עדרי פרות ללחך את העשב היבש כדי למנוע שריפות. בשנה שעברה הגיע עדר הפרות כבר בחודש יולי לגבעה.

ואילו השנה איחר העדר להגיע. מחזיק תיק איכות הסביבה, סגן ראש העיר אלכס וינרב, אמר כי כבר באביב הוזמן עדר פרות של קק"ל לגבעת התיתורה: "בדיוק השבוע פניתי לבדוק מתי יגיע העדר לגבעת התיתורה ונאמר לי כי המדיניות היא קודם להביא את העדר לאזורים מאוכלסים ורק אחר כך לאזורים פתוחים".

וינרב הוסיף ואמר: "זה נורא לראות גבעה שחורה אבל הצד הטוב הוא שבגשם הראשון הכל נשטף ועד חנוכה הכל יצמח מחדש".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות