חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

כ-350 ספורטאים צפויים להיפצע

 

בשבוע הבא מתחדשת פעילות החוגים. כ-350 ספורטאים, בוגרים, בני נוער וילדים, צפויים להיפגע במסגרות ספורטיביות תחרותיות במודיעין. על החלק הפחות נעים של הספורט התחרותי

 

בעוד כשבוע, במקביל לפתיחת שנת הלימודים, יחלו בכל הארץ ובמודיעין בכלל זה, פעילויות חוגי הספורט והליגות השונות. מנתונים שהועברו על ידי מתנ"ס מודיעין, עולה כי בחוגים השונים שיופעלו במהלך השנה הקרובה ישתתפו כ-6,800 איש, צעירים ובוגרים. כאמור, מדובר בפעילות שהגדרתה "ספורט" לסוגיו. מתוכם, כ-5,400 ישתתפו בענפי ספורט שיש בהם מרכיב תחרותי.

במאמר שנכתב על ידי ד"ר מוקי יניב, אורטופד ילדים בכיר ומומחה לפגיעות ספורט, שמתפרסם בחוברת שהוציא בית החולים לילדים "דנה", פותח ד"ר יניב את המאמר במשפט הבא: "עובדה: 7 אחוזים מכלל הילדים המשתתפים בקבוצות ספורט תחרותיות, נושרים במהלך הזמן, בגלל בעיות בריאות".

במאמר נכתב כי: "פגיעות ספורט הן שם כולל לסוגים שונים של פגיעות במערכת השרירים והשלד". פגיעות אלה מחולקות לשניים: פגיעות חריפות, הכוללות שברים, נקעים וקרעים. ופגיעות מצטברות שנוצרות משימוש יתר, במפרקים, שרירים או גפיים למיניהן.

על פי ד"ר יניב, הסוג הראשון של הפציעות מאובחן במהירות בשל חריפותן והן יטופלו על פי רוב מיידית. הסוג השני, מאידך, דווקא הוא זה שעשוי להביא לנזקים מצטברים שיהיו בלתי הפיכים. זאת בשל אבחנתם המאוחרת.

נתונים מעניינים אחרים שעולים במאמר עוסקים בסיבות לפגיעות ובתוצאות האפשריות. כך, "בעשור האחרון נצפתה עלייה מתמדת במספר הצעירים שנוטלים חלק בפעילויות במסגרות ספורט מאורגן".

"התמקדות האתלט/ית הצעיר בספורט מסויים על חשבון גיוון ספורטיבי מביאה לתוצאות של פגיעות שסיבתן עומס נקודתי קבוע על חשבון פיתוח מאוזן של השלד". קיים הבדל מהותי בין אתלט בוגר לאתלט צעיר, הבדל הדורש התייחסות שונה לצרכי האתלטים הצעירים.

והבעיות: נטייה של חלק ניכר מהספורטאים הצעירים לבטל את חומרת הפגיעה שלהם, כאשר היא מתקיימת. זאת בשל יתר מוטיבציה להגיע להישגים. סיבה אחרת היא אובייקטיבית יותר וקשורה לרגישותם הגבוהה יותר של הספורטאים הצעירים לפגיעות בשל בעיות של חוסר איזון בתהליך הגדילה, מרכיבי שלד עם רקמות רכות - שרירים וגידים, נמצאים ממילא בעומסים גבוהים יותר בשל תהליכי הגדילה. תמונה דומה קיימת גם בעצמות עצמן, בעיקר באיזור החיבור וההתארכות שלהן.

שלוש מסקנות עולות בסיכום הדברים: הקפדה יתירה על גישה נכונה במהלך האימונים. מקצועיות ומקצוענות של המאמנים האחראיים, השגחה רפואית לפני ובמהלך תקופת האימונים, במסגרתה יש לאבחן גורמי סיכון אישיים וקבוצתיים.

במקרה של פגיעה, מתן טיפול רפואי מהיר ומקצועי כדי לאבחן נכון ולמנוע החמרה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות