חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ירידה במספר התלמידים הנושרים מהתיכונים

 

בשנת הלימודים תשס"ז שתפתח בשבוע הבא נרשמת מגמת ירידה באחוזי הנשירה של תלמידי תיכון במודיעין. באגף החינוך בעירייה הקימו את "ועדת ההתמדה" למניעת הנשרה. שמעוני: השנה נשרו רק 6 תלמידים חדשים

 

אגף החינוך בעירייה בראשותו של מאיר שמעוני הקים את "ועדת ההתמדה", מנגנון שמטרתו לצמצם את נשירת התלמידים מבתי הספר התיכוניים בעיר. נתונים חדשים שהתפרסמו על אחוזי הנשירה בקרב תלמידי התיכון במודיעין מצביעים על כך שפעולת הוועדה לצד פתיחת כיתות מיוחדות בתיכונים עוזרים במניעת הנשרה.

סקר שביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביע על מגמת ירידה בנשירת תלמידים בחינוך העל יסודי במודיעין. בשנתיים האחרונות עמד אחוז הנשירה על 2.2% תלמידים, לעומת 3.1% לפני שלוש שנים. ובשנת הלימודים שתפתח בשבוע הבא צפוי אחוז הנושרים לעומד על 1.8%. זאת כאשר ממוצע ההנשרה הארצי עומד על כ-5%.

שמעוני ציין כי המספרים של הלמ"ס אינם מדויקים ומספרם של הנושרים בעיר אף קטן מכך. "היעד הוא לרדת כל שנה", ציין שמעוני, "נאפשר לילדים מסגרות ייחודיות ונגדיר מדיניות עירונית למנעית הנשרה לכלל מערכת החינוך."

אחת הסיבות לנשירת תלמידים בחינוך העל יסודי הוא הרצון של התיכונים להציג הישגים גבוהים בבחינות הבגרות. כדי להילחם בתופעה קידם מאיר שמעוני בשנתיים האחרונות פתיחת כיתות מיוחדות בתיכונים, העונות לצרכים של תלמידים שבעבר נשרו, כך שיוכלו לסיים 12 שנות לימוד ולעבור את בחינות הבגרות.

בשבוע שעבר חשף שמעוני כי מעבר לפתיחת כיתות ייחודיות הוקם באגף החינוך מנגנון ייחודי, ועדת התמדה, שעוברת עם כל מנהלי בתי הספר על שמות הילדים המיועדים להנשרה. "המנהלים צריכים להגן ולהסביר למה הילד לא יכול ללמוד בבית הספר" הסביר שמעוני, "מנהלים גם צריכים להסביר מה הם עשו ובאיזה פעולות נקטו כדי שהילד יישאר בבית הספר. אם אנחנו משוכנעים שהוא לא מתאים נכוון אותו למסגרת אחרת קודם בתוך העיר בין הכיתות המיוחדות שנפתחו כאן. ברגע שהולכים במודל הזה ילדים מסיימים 12 שנות לימוד. ילדים שאף אחד לא האמין בהם".

שמעוני הוסיף כי מדובר בתהליך קשה שמחייב עבודה ושיתוף פעולה עם ההורים והמנהלים. "כל שנה היו נושרים כ-50 תלמידים חדשים בחינוך העל יסודי שהיו יוצאים ללימודים מחוץ לעיר והשנה יוצאים רק 6 ילדים חדשים שמצטרפים לילדים שכבר לומדים בחוץ."

בוועדת ההתמדה חברים מאיר שמעוני, מנהלת בתי הספר, מפקחת בתי הספר והמפקחת של ביקור סדיר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות