חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

חוזרים לבית הספר

 

שנת העשור למודיעין מהווה ציון דרך מרשים כשנה הראשונה בה יפתחו הלימודים ללא מחסור בכיתות ובגנים. את פתיחת השנה צפויה לשבש שביתת עובדי העירייה שתתחיל ביום השלישי ללימודים

 

בעוד 12 יום, ב-3.9 תפתח מודיעין את שנת הלימודים תשס"ז. אתמול, (ג’), כינס ראש העיר, משה ספקטור, מסיבת עיתונאים מסורתית לקראת פתיחת שנת הלימודים ה-10 למודיעין, בהשתתפות מחזיק תיק החינוך עופר גלנץ, מנהלי האגפים הרלוונטיים ובראשם מנהל אגף החינוך מאיר שמעוני ומנהל אגף ההנדסה רמי זיו.

שנת הלימודים תשס"ז הייתה אמורה להירשם בהיסטוריה המקומית כשנת הלימודים הראשונה שתפתח ללא תקלות עם כיתות לכל התלמידים. אולם השביתה הכללית, עליה הכריזו עובדי העירייה, עלולה להשבית את השמחה.

השביתה אמורה לפרוץ יומיים אחרי פתיחת שנת הלימודים וצפויה לגרום לשיבושים קשים במערכת החינוך. בבתי הספר לא יהיו עובדי מינהלה ובגנים לא יהיו סייעות. בארבעת הימים הראשונים לשביתה יוכלו הורים מתנדבים על פי חוק להחליף את הסייעות בגנים, לאחר מכן במידה ולא ימצא פתרון של סייעות מחליפות יסגרו גני הילדים עד סיום השביתה. נודע כי בעירייה נערכים למתן פתרונות חלופיים במסגרת החוק בשיתוף הנהגת ההורים.

את מסיבת העיתונאים פתח ספקטור שציין את העובדה כי לא רק שהשנה נפתחת עם כיתות לכל התלמידים אלא שמודיעין טיפסה לצמרת החינוך בארץ והיא מועמדת לפרס החינוך הארצי.

מאיר שמעוני הודה לכל העובדים שפעלו לפתיחת שנת הלימודים וציין כי תימשך מדיניות עידוד תלמידים מתקשים ותלמידים מצטיינים.

"לפני שנתיים נכנסתי לתפקיד, הגדרנו משימות ויעדים ועמדנו בהם", אמר שמעוני, "היום יש מענה אופטימלי לכל ילד שרוצה ללמוד בעיר. לצערי יש עדיין מספר תלמידים שלומדים מחוץ לעיר והמטרה היא ליצור מערכת אטרקטיבית עבור כל התלמידים".

מהנדס העיר, רמי זיו, סקר את מצב הבינוי וההכנות לפתיחת הכיתות החדשות ומסר כי למרות שהלילה האחרון לפני פתיחת שנת הלימודים יהיה לילה לבן ולמרות המלחמה ששיבשה את העבודות, יפתחו מעל 70 כיתות חדשות שיהיו מוכנות עד היום הראשון ללימודים. כשהשנה כל הכיתות החדשות שנבנו הן כיתות רגילות ולא קרוואנים.

גזברית העירייה, שולי כהן, דיווחה כי העירייה השקיעה לקראת פתיחת שנת הלימודים כ-18 מיליון שקל, סכום לא סופי מתוכו רק כ-1.5 מיליון שקל ממשרדי ממשלה. התקציב הגדול מימן בין היתר החלפת חול בגני הילדים, פיתוח חצרות, מגרשי ספורט, השלמת אולם הספורט ביצחק רבין, מזגנים בכיתות החדשות, הצטיידות, שיפוצי קיץ ובטיחות, נגישות נכים, אזעקות ומיגונים. סך כל תקציב החינוך עומד על כ-110 מיליון שקל לשנת הכספים 2006.

אומנם ועדת החינוך בכנסת ביטלה בשלב זה את תשלומי ההורים אבל במודיעין נערכים למסגרת תקציבית שתכלול גם את תשלומי ההורים לאור הערכות כי הם יאושרו בתוך מספר שבועות. מאיר שמעוני מסר כי אומנם השנה לא צפוי קיצוץ של משרד החינוך בשעות הוראה אבל ימשכו שעות התגבור בתיכונים בשיטת שקל מול שקל.

ספקטור הסביר כי אי אפשר בלי תשלומי הורים: "אם רוצים לעשות חינוך, זה עולה כסף. ההורים יצטרכו להמשיך ולשלם והעירייה תמצא מקורות למימון בשיטת שקל מול שקל".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות