חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

האם בועת הנדל”ן במודיעין מגלה סימני עייפות?

 

בשנת 2015 נרשמה בעיר עליה מתונה יחסית במחירי הדירות, בשני אחוזים פחות מהממוצע הארצי. מה הסיבות לכך והאם זוגות צעירים יכולים להתחיל לחגוג?

 

על פי נתונים עדכניים שפורסמו בימים האחרונים באתר משרד הבינוי והשיכון, במחירי הנדל"ן במודיעין נרשמה בשנת 2015 עליה של 4.2 אחוז. נתון זה מאפיין את המשך מגמת ההתייקרות של השנים האחרונות, אולם מדובר בעליה מתונה יחסית לשנים קודמות בהן המחירים בעיר עלו בשנת 2014 ב- 7.4 אחוז ובשנת 2013 ב- 6.2 אחוז. הנתונים מתייחסים לממוצע של דירות יד ראשונה ויד שנייה יחדיו.  

מהשוואת המגמה במודיעין לזו של ערים אחרות ניתן ללמוד, כי התנהגות השוק במודיעין שונה מהמגמה הארצית - בממוצע ארצי עלו המחירים השנה ב- 6.2 אחוז ובמודיעין, כאמור, רק ב- 4.2 אחוז, אך בשנה הקודמת (2014) היתה עליה ארצית ממוצעת של 5.2 אחוז בעוד במודיעין המחירים זינקו ב- 7.4 אחוז.

ייתכן ושנת 2015 תירשם במודיעין כהתחלת הבלימה של עליית המחירים, שכן לאחר עלייה גבוהה מהממוצע הארצי בשנים האחרונות, הרי שכלכלית השקעה בנדל"ן בעיר בשנת 2015 הניבה רווחים קטנים יותר מאשר במרבית ערי ישראל. כך למשל, עלו המחירים בשנת 2015 בבאר שבע ב- 13.4אחוז, באופקים ב- 15.3 אחוז, באבן יהודה ב- 18.1, באשקלון ב- 11.7 אחוז, בהרצליה ב- 8.4 אחוז, בחדרה ב- 12.9 אחוז, בחולון ב- 7.4 אחוז, ביהוד ב- 10.1 אחוז, בכפר סבא ב- 7.1 אחוז בלוד ב- 15.0 אחוז ובתל אביב ב- 6.9 אחוז. 

מעניין לציין, כי על פי הנתונים המתפרסמים על ידי משרד השיכון והבינוי, הרי שבכמה ערים בארץ חלה בשנת 2015 ירידה מפתיעה במחירי הנדל"ן - כך נרשמה ירידת מחירים ממוצעת של 13 אחוז ברמת השרון, של 9 אחוז בגבעתיים, של 8.6 במצפה רמון ושל 3.5 בזיכרון יעקב.    

לא ברור מהי הסיבה המדויקת לעליית מחירים חדה במקומות מסוימים בארץ ומה הסיבה לירידה מפתיעה במקומות אחרים. במודיעין, ניתן אולי, להסביר את העלייה המתונה יחסית בחתימת הסכם הגג שנחתם לפני כשנתיים לפיו עיריית מודיעין תשתחרר חלקית מהתלות במשרד השיכון ובמינהל מקרקעי ישראל ותהייה אחראית בעצמה על בניית השכונות החדשות, בד בבד עם התחלות בנייה רבות בשכונות הציפורים, נופים ובמרכז העיר.

כמו כן, מאחר ונתוני משרד הבינוי והשיכון כוללים גם את מחירי הדירות מיד ראשונה, הרי שיתכן שריבוי קבוצות הרכישה שרכשו כאן דירה בשנה שעברה במחירים זולים יחסית, מיתנו את העלייה במחירים.

האם מגמת העלייה המתונה במודיעין תימשך לאורך זמן? ימים יגידו.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות