חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

מענקי חימום ל-1351 קשישים חסרי פנסיה

 

כל אחד מהנזקקים זוכה למענק של 350 שקל, שיסייע לו לעבור את החורף בשלום. 25 אלף קשישים מרחבי הארץ, ב-100 יישובים אשר אינם נכללים ברשימת הערים הקרות של הביטוח הלאומי, זוכים לסיוע החשוב    

 

שיתוף פעולה מבורך בין עיריית ראשון לציון לקרן לידידות, בראשות הרב יחיאל אקשטיין, מביא לחלוקת מענקי חימום בסך 350 שקלים ל-1351 קשישים בראשון לציון. המענקים מחולקים על ידי עובדי הרווחה בעיר ועמם עשרות מתנדבים אשר יושבים עם כל קשיש, מפיגים את בדידותו ומעניקים לו את הסיוע.

החלוקה בראשון לציון מתבצעת במסגרת מבצע "מחממים בידידות" בו הקרן מעניקה מענקי חימום ל-25 אלף קשישים ב-100 יישובים ברחבי הארץ אשר אינם נכללים ברשימת הערים הקרות של הביטוח הלאומי ועל כן הקשישים בהם אינם זכאים למענקי חימום בחורף מהמדינה.

הזכאים למענק הינם קשישים סיעודיים אשר מתקיימים מקצבת זקנה והשלמת הכנסה בלבד ואין להם הכנסות נוספות.

לקראת מבצע הסיוע ערכה הקרן לידידות סקר מיוחד, בשיתוף מכון גיאוקרטוגרפיה, אשר מציג תמונה מדאיגה על פיה כל קשיש חמישי בישראל מוותר על חימום ביתו בגלל אילוצים כלכליים וכי אחד משישה קשישים מוותר על צרכים בסיסיים אחרים כגון מזון או תרופות על מנת לעמוד בהוצאות חימום הבית.

ראש עיריית ראשון לציון דב צור: "חובתנו, כחברה ערכית, לדאוג לקשישים בקהילה, שרבים מהם היו ממקימי המדינה, או הצטרפו אליה במהלך גל העליות, ותרמו לפיתוחה ושגשוגה של עירנו ושל המדינה. עלינו להפוך כל אבן, ולרתום כל גוף שמוכן לסייע, כדי לתת לכל הקשישים שידם אינה משגת את האפשרות לחיות בכבוד. אני מודה לקרן הידידות ולכל השותפים והמתנדבים על היוזמה והנתינה ומשוכנע שאותות הפעילות המבורכת ייראו ויגיעו לנזקקים רבים."

נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין: "מצוקתם האדירה של הקשישים בישראל היא בעיה חברתית שיש לנהוג בה כבכל מצב חירום אחר. בעבור קשישים ויתור על מזון, תרופות או חימום עשוי ואף מהווה לעיתים גזר דין מוות. רק בשבוע האחרון אנו מדווחים על מקרים שונים של קשישים אשר נפגעו קשות ואף מתו כתוצאה מהיפותרמיה. אני מבקש להודות לראש העיר דב צור, לעובדי העיריה המסורים ולמתנדבים שהתגייסו למאמץ. יחד נאפשר לכל קשיש בעיר לעבור את החורף בשלום".

הקרן לידידות פועלת לחיזוק חוסנה החברתי של ישראל. הקרן ,הפועלת באמצעות תרומתם הנדיבה של ונוצרים אוהבי ישראל ברחבי העולם, מסייעת לאוכלוסיות במצבי עוני וסיכון, פועלת לעידוד העלייה והקליטה, מסייעת למאות אלפי יהודים נזקקים ברחבי העולם ומשקיעה ברווחת אזרחי ישראל ובביטחונם בשעת חירום. במהלך חמש עשרה שנות פעילותה בארץ, גייסה הקרן כארבעה מיליארד שקלים לטובת מאות פרויקטים חברתיים בישראל ובעולם. 

תושבי ראשון לציון המעוניינים להצטרף להתנדבות למען הקשישים בחורף ובמשך כל השנה מוזמנים לפנות לקרן ולהירשם באמצעות דף הפייסבוק

 www.facebook.com/kerenyedidut

 או באמצעות המייל

 volunteers@ifcj.org.il

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות