חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ביבס: ״תושבי הרשויות המקומיות הם לא שק החבטות של שרי הממשלה”

 

ברביעי הבא, תפרוץ שביתה ללא הגבלת זמן, באם לא ימצא פתרון לטענת הרשויות כי כל עובדי המגזר הצמיבורי כולל עובדי העיריה יקבלו החודש מענק חד פעמי המסתכם במאות מיליוני שקלים ללא שהובהר איך הרשויות שישאו בנטל יפוצו

 

לפני כחודש נחתם הסכם עבודה בין ההסתדרות למשרד האוצר שמטרתו להטיב עם עובדי המגזר הציבורי. במסגרת ההסכם נקבע כי העובדים, ובהם עובדי השלטון המקומי יהיו זכאים למענק חד פעמי.

במרכז לשלטון מקומי, שלא היו שותפים להסכם ולגיבושו ברכו על ההסכם אולם מאידך ראו בחומרה רבה את העובדה כי הסכמי השכר שעלותם בעבור המענק החד פעמי מדובר בכ-240-280 מיליון שקלים ובעבור התוספת בשכר מדובר בכ- מיליארד שש מאות שלושים מדי שנה, נחתמו מבלי שניתנו המקורות התקציביים הנדרשים למימושו.

המשמעות היא שהדבר יחייב להגביר את הנטל על תושבי הרשויות ולפגוע בשירותים הניתנים על ידי הרשויות בשל הצורך לפטר מאות עובדים. ״אנחנו באים מתוך כוונה לתמוך, לסייע לעזור ולתת לעובדים מצד אחד ומצד שני הדברים צריכים להיות מעוגנים באופן מלא בתוך ההסכמים ומהצד השלישי על הדברים שהם חד פעמיים שהם כוללים גם את עובדי הקבלן לא רק את עובדי עירייה, לתת את השיפוי הנדרש על מנת שנוכל לעמוד בזה." אמר ביבס בישיבת המועצה האחרונה. 

מרכז השלטון המקומי הדגישו כי אי אפשר ליישם את הסכמי השכר והמענקים מבלי שהרשויות יקבלו שיפוי מהמדינה, שכן המענקים שניתנים במסגרת ההסכמים יוצאים מכיסן של הרשויות. מבלי שיינתן שיפוי בעבור ההסכם מהאוצר, ולכן לרשויות לא תהיה ברירה וההפרש יאלץ להיגבות מדמי הארנונה של התושבים. יחד עם זאת, בימים אלה מתקיים מו״מ בניסיון למנוע את השביתה והחלטה סופית צפויה להתקבל בסמוך למועד, בתחילת השבוע הבא.

במרכז השלטון המקומי ציינו גם כי קיצוץ משרד החינוך בתקציב הרשויות המיועד לשכר השרתים והמזכירות על סך 150 מיליון שקלים שעבר ללא התייחסות מצד ההסתדרות לקיצוץ של משרד החינוך שיפגע באלפי עובדי מינהלות בתי הספר ובהם שרתים ומזכירות, עובדי הרשויות המקומיות ואף יביא לפיטורם.

ראש העיר, חיים ביבס: ״תושבי הרשויות המקומיות הם לא שק החבטות של שרי הממשלה שממשיכים לנפח את המנגנונים הממשלתיים על חשבון השירותים ומבקשים להיות "נדיבים" על חשבון התושבים שלנו מבלי להעמיד את המקורות הנדרשים לשם כך. זו התנהלות מופקרת שלא נוכל להיות שותפים לה. אין לנו מקורות ולא נוכל לחרוג מהתקציבים שאישרנו לפני חודשים בודדים. יש לזכור כי צו הארנונה ותקציבי הרשויות המקומיות לשנת העבודה 2016 כבר אושרו.

בנוגע לקיצוץ בחינוך, אנו, מתנגדים לפגיעה ההולכת וגדלה בתלמידי ישראל. לא נאפשר את הקיצוץ והפגיעה בתלמידים, אלא נדרוש שמשרד החינוך יבצע קיצוץ בשלל משרדיו ותפקידי המטה בו ולא בעובדים המבצעים את עבודתם נאמנה בשטח.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות