חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

פרויקט יזמות עסקית לנשים: אף פעם לא מאוחר לעשות שינוי

 

אירוע הסיום החגיגי למיזם ”עסק משלך”, כחלק מפעילות עירונית רחבה בתחום עידוד התעסוקה בעיר, כלל יריד דוכנים המייצגים את העסקים שהקימו בוגרות הקורס  

 

עם הפנים לתעסוקה. אירוע הסיום החגיגי למיזם "עסק משלך" בראשון לציון נערך השבוע ב"אשכול פיס רביבים". הערב הווה פעילות מסכמת לקורס יזמות עסקית לנשים, במינהל לשילוב חברתי, כחלק מפעילות עירונית רחבה בתחום עידוד התעסוקה בעיר.

האירוע כלל יריד דוכנים המייצגים את העסקים שהקימו בוגרות הקורס, ובמהלכו נרכשו מוצרים וניתן היה להתרשם מהעשייה, המקוריות והיצירתיות של הנשים.

תכנית "עסק משלך" הוקמה על מנת לפתח עצמאות כלכלית בקרב נשים, על ידי מתן סיוע לנשים בהקמת עסקים קטנים. "העמותה להעצמה כלכלית- נשית" בחיפה היא ההוגה והמממנת העיקרית של התוכנית בשותפות עם העירייה. הנשים מופנות לתוכנית על ידי עובדת סוציאלית אשר מזהה כוח, כישרון, רעיון יצירתי, חזון ומוטיבציה.

בששת הקורסים אשר פעלו עד כה סיימו את המסלול בהצלחה עשרות נשים תושבות העיר, אשר פתחו עסקים בתחומים מגוונים: עיצוב אופנה, אמנות, סטודיו ליוגה, תיווך, עיצוב תכשיטים וצורפות, קוסמטיקה, פדיקור רפואי, בישול ואפייה ביתית, הפעלות לילדים, הפקת אירועים, תרגום, ייעוץ במשאבי אנוש, סדנאות להתפתחות ושינוי, כתיבה והלחנת שירים, מעון לילדים, בניית אתרים ועיצוב גרפי, עיצוב פנים ופנג שוואי, ועוד.

המסר הכללי של הנשים בתוכנית הוא כי אף פעם לא מאוחר לעשות שינוי בחיים ולהתחיל משהו חדש, אפשר להתגבר על המחסומים הפנימיים, לא לפחד משינוי ולנצל את ההזדמנות המיוחדת שמעניק הפרויקט.

מ"מ וסגן ראש העיר, מחזיק התיק לשילוב חברתי במועצה, מוטי עג’מי: "אנו פועלים כל העת להרחיב את מגוון האפשרויות שלנו ולחשוף אוכלוסיות רבות יותר לתכנים שיש לנו להציע. מדובר בפרויקט יוצא דופן ומעשיר המעניק ידע מקצועי רב לנשים ומצייד אותן בכלים משמעותיים להמשך הדרך."

רכזת הפרויקט תכלת גונר צרפתי: "עסק משלך" הוא פרויקט ייחודי משנה חיים. עבור חלק מהנשים הייתה זו תחושה כי בפעם הראשונה בחיים הן לא לבד ויש מי שאכפת לו ורוצה בהצלחתן. למדתי רבות מחכמת החיים של המשתתפות בקורס ומהאומץ שלהן לצאת לדרך חדשה בחיים. גם ממקומות הכי נמוכים אפשר להמריא אם יש לך חלום ומישהו מאמין בך".

חברת המועצה ומחזיקת תיק קידום מעמד הנשים ושוויון מגדרי, לימור גור, ברכה את הנשים הפעילות, וציינה שדלתה פתוחה לכל רעיון למען קידום האינטרסים הנשיים בעיר. היא הבטיחה להמשיך ולשמש כקול הנשי במועצת העיר.

 

קרדיט צילום: עיריית ראשון לציון

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות