חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

תלמידי אמי”ת זוכים בתחרות הרובוטיקה

 

מאות תלמידים מנהריה ועד קריית גת הגיעו ביום ראשון האחרון לאולם הספורט העירוני ברחוב עמק זבולון והשתתפו בתחרות האזורית של הלגו-רובוטיקה ה- FLL אותה אירחו בית הספר אמי”ת

 

מאות תלמידים מנהריה ועד קריית גת הגיעו ביום ראשון האחרון לאולם הספורט העירוני ברחוב עמק זבולון והשתתפו בתחרות האזורית של הלגו-רובוטיקה ה- FLL אותה אירחו בית הספר אמי"ת בנים שגם היו הזוכים הגדולים של התחרות כאשר שתי הנבחרות של אמי"ת זכו בשני המקומות הראשונים.

תחרות הרובוטיקה עוסקת השנה בנושא מיחזור חומרים ואיכות הסביבה והנבחרות התחרו בניהן  במספר משימות בנושא מחזור וטיפול באשפה. בתחרות השתתפו 23 קבוצות כולל קבוצות מהרצליה, ג’לג’וליה, יהוד, תל אביב, סחנין, רמלה, רמת השרון, הכפר הירוק וכמובן ממודיעין מכבים רעות. מהעיר השתתפו בתחרות זו שתי קבוצות מבית ספר אמי"ת בנים: "כיפהבוטס 922" ו-"Amitrickim1103".

לקראת התחרות הארצית, מתקיימות ברחבי הארץ 18 תחרויות אזוריות מהן שתיים במודיעין מכבים רעות. התחרות שהתקיימה השבוע, אותה אירחו בית ספר אמי"ת בנים, היא התחרות האזורית הראשונה מבין כלל התחרויות האזוריות ותחרות נוספת צפויה להתקיים בחודש פברואר בבית ספר מו"ר. מכל תחרות אזורית יעלו המנצחים לגמר הארצי בהיכל מנורה מבטחים, תחרות שתתקיים בחודש מרץ לקראת התחרות העולמית בסנט לואיס שבארצות הברית.

תכנית ה- FLL חושפת תלמידים בגילאי סוף בית הספר היסודי וחטיבת הביניים לאתגר שנתי בעולם האמיתי של אתגרים הנדסיים, על ידי בניית רובוט אוטונומי לביצוע מספר משימות על גבי לוח משימה מרובת אתגרים ונושאים. באמצעות התהליך לומדים התלמידים לעצב ולבנות רובוט באמצעות LEGO MINDSTORMS®. הם מתכנתים את פעולות הרובוט בהתאם למשימות תוך שימוש בעקרונות מתמטיים ומדעיים מהעולם האמיתי, הם חוקרים נושא-אתגר, מציעים פתרון חדשני ולומדים להציג את הפתרון שגיבשו והכל תוך שיתוף פעולה ועבודת צוות ביניהם ועם המורים והמדריכים שלהם.

האתגר אותו קיבלו התלמידים השנה היה כאמור אשפה ואיכות סביבה. באתגר יחקרו יותר מ-290,000 ילדים מ-80 מדינות, את העולם המרתק של הפסולת החל מאיסוף, מיון ומיחזור. בתחרות התלמידים נבחנו ונשפטו על עבודת הצוות וערכים, על פרויקט מחקר מדעי, על תכנון הרובוט וביצועי הרובוט. לאחר שצוות השופטים חישבו את הנקודות של הקבוצות השונות הוכרזו הזוכים בקטגוריות השונות. בפרס האליפות שכולל את כל הקריטריונים זכו במקום הראשון חברי קבוצת  "כיפהבוטס 922" מבית ספר אמי"ת בנים. חבריהם מקבוצת Amitrickim1103"" זכו במקום השני בפרס האליפות וקיבלו גביע נוסף על כך שצברו את מירב הנקודות בקריטריון של ביצועי רובוט. נוסף על הגביעים שקטפו הנבחרות של בית ספר אמי"ת בנים, קיבלו בבית הספר גביע מיוחד על אירוח התחרות. כעת, לאחר שהבטיחו את מקומם, מתכוננים התלמידים לגמר הארצי שיערך בחודש מרץ בתל אביב.

מנהל חט"ב וראש תחום רובוטיקה בבית הספר, הרב צחי גרין: "בית החינוך מעצב עצמו בשנים האחרונות כמוביל בתחום הרובוטיקה בארץ. אירוח תחרות וזכייה גורפת באליפות זהו דבר שאין לו אח ורע בכל הארץ. שאיפתנו היא ליישם את עקרונות הפרויקט, ובהם עבודת צוות וPBL (למידה מבוססת פרויקטים) בכל תחומי הידע בבית החינוך. אני רוצה להודות על השותפות והעזרה שקבלנו מהעירייה ובייחוד ממינהל החינוך בכל הקשור בארגון ואירוח התחרות."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות