חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

דרכים לשינוי בהרגלי התזונה שלכם

 

שינוי בהרגלי התזונה קריטי לשיפור איכות החיים והוא הרבה פחות מסובך מכפי שנהוג לחשוב. הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות ממש עכשיו בשביל עתיד טוב יותר

 

לפי סקירת מצב שהוגשה לכנסת על ידי מרכז המחקר והמידע, 8% מכלל הילדים בגילאי 6-14 בישראל סובלים מהשמנת יתר. המצב אצל מבוגרים לא טוב יותר, ולפי דוח רשמי של התכנית הלאומית למדדי איכות שהוגש לרפואת הקהילה בישראל, בשנת 2013 עמד שיעור השמנת היתר בקרב בני 20-74 על 23.8%. בתוך כך, שיעור הסובלים מעודף משקל עולה עם הגיל והוא גבוה יותר פי 1.7 בבני מעמד סוציואקונומי נמוך מאשר בבני מעמד סוציואקונומי גבוה.

הנתונים לעיל מוכיחים שהרגלי תזונה הם עניין של החלטה ומודעות. ילדים שלא מודעים לחשיבות של אכילה נכונה יסבלו מהשמנת יתר, ומי שלא יכול להרשות לעצמו לערוך שינויים בתזונה היומית צפוי לסבול משורה ארוכה של השלכות בריאותיות חמורות. מצד שני, יש דברים שכל אחד ואחת מאתנו יכולים לעשות כדי לשפר את הרגלי התזונה באופן מיידי.

מה יש לכם במקרר?

הדרך הכי טובה לשנות את הרגלי התזונה היא להרחיק מאכלים משמינים ולקרב מוצרים בריאים. כדאי להוציא מהבית ממתקים, חטיפים ומוצרים עתירי שומן ובמקביל להקל על שילוב פירות וירקות. אפשר למשל לבצע הזמנת פירות וירקות באינטרנט בלחיצת כפתור כדי לחסוך כמה דקות של עמידה בתור אצל הירקן, ולבנות סל מוצרים שבועי או חודשי על מנת לדאוג שתמיד יהיו בבית דברים טעימים ובריאים לנשנש.

במילים אחרות, הדרך לשינוי בהרגלי התזונה עוברת במעשים ולא בדיבורים. אם לא יהיו לכם בבית מאכלים משמינים, פשוט לא תוכלו לאכול אותם גם אם מאוד תרצו. עם זאת, זכרו שהדרגתיות ואיזון הם הסוד להצלחה. אל תבצעו אף מהלך באופן חד סטרי ודרמטי ותנו לגוף להתרגל לשינויים. בנוסף, הרשו לעצמכם להתפנק מדי פעם עם ארוחות מחוץ לבית אבל ודאו שאתם מגבים זאת עם סדר יום נכון.

כך הופכים פעולה להרגל

כדי לרדת במשקל צריך לבחור נכון את המזון, גם מבחינת איכות וגם מבחינת כמות, ולעשות יותר פעילות גופנית. תזונה נכונה כוללת תפריט מסודר ומאוזן עם דגנים מלאים, פירות וירקות, מוצרי חלב, קטניות, מוצרי בשר ומזונות עשירים בשומן מן הצומח ולא בשומן טרנס.

הקפידו על כמה עקרונות שיהפכו להרגלים יום יומיים ויהוו את הבסיס לשינוי בהרגלי התזונה שלכם. אכלו מדי יום ארוחת בוקר כדי למנוע רעב חזק ופתאומי, שלבו בתוכה פחמימות מורכבות, חלבונים ושומנים בריאים ואכלו כמה שיותר ירקות ופירות מכל הסוגים, המינים והצבעים.

במקביל, מצאו פעילות גופנית שאתם אוהבים. התמידו בה לאורך זמן ואל תעמיסו על עצמכם. אכלו היטב לפני ואחרי הפעילות ותרגישו טוב יותר אפילו בלי לשים לב.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות