חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מה חשוב לדעת על בית הורים מסוג דיור מוגן?

 

המין האנושי חי שנים רבות יותר מבעבר, ובנוסף שואף ליהנות מהחיים גם בגיל הזהב. שילוב שתי המגמות הנ”ל הוליד מסגרות ייעודיות לקשישים שמסוגלים לתפקד באופן יומיומי ללא עזרה אבל בכל זאת מעדיפים לא לחיות לבד בבית – כשבין האפשרויות השונות מתבלטת האופציה של בית הורים מסוג דיור מוגן.

 

המין האנושי חי שנים רבות יותר מבעבר, ובנוסף שואף ליהנות מהחיים גם בגיל הזהב. שילוב שתי המגמות הנ"ל הוליד מסגרות ייעודיות לקשישים שמסוגלים לתפקד באופן יומיומי ללא עזרה אבל בכל זאת מעדיפים לא לחיות לבד בבית – כשבין האפשרויות השונות מתבלטת האופציה של בית הורים מסוג דיור מוגן.

מה זה בית הורים מסוג דיור מוגן?

אם בעבר למי שהגיעו לגיל הזהב וחיפשו מסגרת מתאימה להם הוצעה בעיקר האופציה של בית אבות – ומאחר שבמקום שכזה ישנן גם לא מעט אמהות, שם מתאים יותר יהיה בית הורים ולאו דווקא בית אבות – הרי שכיום ישנה גם אופציה רווחת אחרת: דיור מוגן.

ההבדל בין בית האבות של פעם לבין בית הורים מסוג דיור מוגן הוא באופי החיים בכל מקום: במסגרת הראשונה הדיירים זקוקים לעזרה בביצוע פעולות היומיום, ובחלק מהמקרים גם לטיפולים רפואיים יומיומיים (כך בבתי האבות הסיעודיים ובבתי האבות לתשושי נפש), ואילו במסגרת השנייה הדיירים עצמאיים לחלוטין ונהנים ממסגרת תומכת ומשלל פעילויות מהנות.

באיזה גיל נהוג להיכנס למסגרות דיור מוגן?

כאמור הסיבה העיקרית לגידול בביקוש למסגרות דיור מוגן היא העלייה ברמת החיים ואיתה הרצון לשמר את איכות החיים גם בגיל מבוגר. בהקשר זה כדאי לדעת שבסוף 2015 אחד מכל 9 ישראלים עבר את גיל 65, ובסך כל היו בארץ כ-939,000 בני ובנות 65 ומעלה. מספרם של בני ובנות השמונים ומעלה היה למעלה מרבע מיליון, כלומר כרבע מהקשישים עברו את גיל 80. עפ"י חוקרים בתחום הדמוגרפיה, ב-2035 כבר יהיו בארץ לא פחות מ-1.7 מיליון קשישים, שיהוו כשישית מהאוכלוסייה – ואין ספק שנדרשים פתרונות איכותיים עבורם, ומבחינה זו בית הורים מסוג דיור מוגן הוא האופציה האידיאלית לקשישים עצמאיים.

בהתאם גם עולה הגיל הממוצע של הדיירים במסגרות אלה – במציאות שבה 38% מבני ה-65-90 עדיין נמצאים בשוק העבודה, אך טבעי שגיל הכניסה הממוצע יהיה 70-75. עוד מגמה שכדאי לציין היא שבמקרים רבים הכניסה אל הדיור המוגן היא בזוג.

הפעילויות המוצעות במסגרת דיור מוגן

מציאת בית הורים מסוג דיור מוגן כמוה כרכישת דירה והיא מחייבת תשומת לב רבה ובעיקר מחשבה מעמיקה לגבי המקום שבו יבלו ההורים שלנו את פרק הזמן המשמעותי של הגיל השלישי.

בפרט כדאי להעדיף מסגרות דיור מוגן שמציעות מגוון רחב של פעילויות. מחקרים רבים הוכיחו כי קשישים פעילים ששגרת יומם מלאה בפעילות גופנית, עניין ואינטראקציות חברתיות, הם קשישים בריאים יותר והכי חשוב, מאושרים יותר. בין הפעילויות שניתן למצוא במסגרות אלה – פילאטיס, בריכת שחייה, התעמלות בונה עצם, חוגי יצירה שונים, הדרכות לגבי שימוש במחשבים ובעולם הדיגיטלי באופן כללי, טיולים, קונצרטים, מסיבות משותפות עם בני המשפחה, ועוד ועוד.

עוד כדאי לדעת כי במסגרות אלה מוענקים גם שירותי רפואה חיוניים במידת הצורך.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות