חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ערים עתיקות ברחבי העולם

 

חלק מהערים בעולם נמצאות איתנו כבר אלפי שנים וכל ביקור בהן הוא מעין קפיצה לעבר. רוצים לשדרג את החופשה הבאה מעבר לים ומחפשים עיר עם ערך מוסף? הנה כמה המלצות על אתונה, מאצו פיצו וליסבון

 

סגנון הבנייה בעולם העתיק היה הרבה יותר מאסיבי וחזק ממה שהתרגלנו אליו היום. ההוכחה לכך היא ערים שנבנו לפני אלפי שנים, אך עדיין עומדות על תילן או לפחות יכולות לשמש כאתרים ארכיאולוגיים. ביקור בערים האלה הופך במהירות למסע נדיר בין תחנות היסטוריות וכל מה שצריך לעשות הוא לדעת היכן הן נמצאות.

הנה למשל 3 ערים עתיקות מאירופה ודרום אמריקה שאותן כדאי להכניס למסלול הטיולים הבא:

  1. אתונה

קצרה היריעה מלספר עד כמה אתונה היא עיר חשובה עבור העולם המודרני. העיר שנחשבת לערש התרבות המערבית נבנתה כבר בשנת 2,000 לפני הספירה ועד היום היא שומרת על המאפיינים המיוחדים שלה. אתונה אמנם מתמודדת היום עם קשיים כלכליים כמו כל יוון ומדינות אחרות באירופה, אך סביר להניח שהיא תישאר בסביבה לפחות עוד כמה עשרות שנים טובות.

לטענת היסטוריונים, השם אתונה נגזר משם האלה אתנה שלפי האמונה שמרה על העיר ועל תושביה. כמעט מהשנים הראשונות הייתה לאתונה השפעה תרבותית על העולם העתיק וכיום ניתן לראות בה שרידים ואתרים יוצאי דופן כמו האקרופוליס, הפרתנון והאגורה. בנוסף, במרחק טיסה קצרה של פחות משעה אפשר לראות מקרוב את המוזיאון הארכיאולוגי הלאומי באתונה ולהציץ לאורח החיים של בני האדם לפני אלפי שנים.

  1. מאצ’ו פיצ’ו

מאצ’ו פיצ’ו הייתה המרכז הדתי והעיר החשובה ביותר באימפריית האינקה. היא התגלתה מחדש רק בתחילת המאה ה-20 ונחשבת לאחד האתרים הארכיאולוגיים החשובים בעולם, בעיקר בזכות האופן שבו היא מלמדת על ההרגלים של תושבי אימפריית האינקה ועל האופן שבו הם הצליחו לשרוד באזור לא פשוט מבחינה גיאוגרפית וחקלאית.

אתר התיירות של מאצ’ו פיצ’ו נמצא בפרו והוא מושך אליו אלפי מבקרים מדי שנה. הדרך המומלצת לבקר באתר היא במסגרת טיול מאורגן לדרום אמריקה ולינה בעיר קוסקו שנמצאת במרחק 70 ק"מ. אחת מנקודות העניין העיקריות של מאצ’ו פיצ’ו היא הר שממנו ניתן להשקיף על נהר האורומבמבה מגובה של 2,350 מטר וכמובן שיש גם טרקים ומסלולי הליכה.

  1. ליסבון

דווקא ליסבון בירת פורטוגל לא תמיד זוכה לכבוד הראוי לה. רק מעטים זוכרים שהיא נוסדה לפני 3,200 שנה ושב-1755 היא סבלה מרעידת אדמה שכמעט מחקה אותה לחלוטין, או לחילופין שב-1994 היא הוכרזה כבירת התרבות של האיחוד האירופי.

ליסבון מעניינת כי יש בה המון דוגמאות לסגנונות אדריכלות שונים. בכל פינה בליסבון ניתן לראות את ההשפעות של מי ששלט בה, את האנדרטאות לזכר גדולי האומה הפורטוגזית ואת מקומה על מפת ההיסטוריה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות