חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

השבוע במודיעין חופשית / מכתבים למערכת

 

אלבז: ברשויות מקומיות רבות ובהן מודיעין מיהרו לאשר במועצות העיר תיקונים לחוקי העזר בנושא פתיחת עסקים בשבתות. חלק ממועצות העיר העבירו את התיקונים לחוקי העזרלפני כניסת חוק המרכולים לתוקף ב- 10/01/18

 

שלום לכולם, 

 ביום ה’ האחרון, השתתפתי בכנס פעילי פורום הערים החופשיות.

מטרת הכנס הייתה בעיקר לבחון את ההיבטים והמשמעויות של ’חוק המרכולים’ שנכנס לתוקף ב- 10/01/18, השפעה על חוקי עזר שאושרו בנושא ברשויות השונות, איך מתנגדים לאכיפת את החוק ועוד. 

עו"ד שגיא מחדו"ש http://www.hiddush.org.il/default.aspx, התנועה לחופש דת ושיוויון, הציג את ההיסטוריה הקצרה של פתיחת חנויות בשבתות בעירם שונות, עתירה של התאחדות הסוחרים והעצמאים הכללית שהוגשה לבג"ץ נגד עיריית ת"א, אישור שר הפנים, עתירה של עיריית ת"א, וחקיקת ’חוק המרכולים’.

ברשויות מקומיות רבות ובהן מודיעין מיהרו לאשר במועצות העיר תיקונים לחוקי העזר בנושא פתיחת עסקים בשבתות. חלק ממועצות העיר העבירו את התיקונים לחוקי העזרלפני כניסת ’חוק המרכולים’ לתוקף ב- 10/01/18, חלקן העבירו את התיקונים לאחר כניסת ’חוק המרכולים’ לתוקף ב- 10/01/18.  

המעמד המשפטי של התיקונים לעיל אינו ברור – הרשויות שאישרו את התיקונים לחוקי העזר לפני כניסת ’חוק המרכולים’, יטענו שהחוק הישן שקדם ל’חוק המרכולים’ יחול על התיקונים, כלומר שאם שר הפנים לא יפסול את התיקונים בתוך 60 יום, התיקונים ייכנסו לתוקף, ושר הפנים יוכל לפסול את התיקונים רק בנסיבות חריגות.

שר הפנים יוכל לטעון ש’חוק המרכולים’ נכנס לתוקף לפני מתן החלטתו אם לפסול את התיקונים לחוקי העזר, ולכן חל עליהם החוק החדש.

יש הסתברות גבוהה, שאם שר הפנים יחליט לפסול את כל התיקונים שאישרו הרשויות המקומיות לפני ואחרי כניסת ’חוק המרכולים’ לתוקף ב- 10/01/18, הרשויות יגישו עתירה לבג"ץ.

במקרה שיתרחש נס, ושר הפנים יחליט לאשר בנסיבות חריגות את התיקונים של הרשויות המקומיות, סביר להניח שגורמים דתיים או מסחריים יתקפו את ההחלטה בבג"ץ.

כפי שכבר התרגלנו - במדינת ישראל במדינת ישראל הדמוקרטית והנאורה אין רגע דל, יום סקנדל, יום קרנבל ...

בהמשך הכנס הציג עו"ד נהוראי, היועץ המשפטי של הפורום החילוני https://www.hiloni.org.il/, =D7ת פעילות הפורום הח=D7לוני בנושא הדתה (מצ"ב בהמשך).

גם ד"ר רם פרומן, יו"ר הפורום החילוני, הוסיף ועדכן בנושא פעילות הפורום החילוני.

בסיום הערב, הציג חברנו עמית מרלה מהרצליה את פעילותו כיו"ר הרצליה חופשית, בין היתר גם בהשפעתו כתושב העיר שאינו חבר במועצת העיר הרצליה, על מאבק הפעילים לחופש דת בעיר.

תודה רבה ליעל ולאפרת על ארגון מצוין של הכנס המוצלח, כמו גם ארגון מצוין של הכנסים הקודמים וכנסים נוספים שיהיו בעתיד.

כנס נוסף של פעילי פורום הערים החופשיות שיתקיים ב- 31/01/18

ביום רביעי 31/01/18 בשעות 17:00 עד 21:00 יתקיים בתל אביב כנס נוסף של פעילי פורום הערים החופשיות.

מטרת הכנס היא הכשרת הפעילים בנושא קמפיינים מקומיים בהעברת מסרים.

אני קורא לכם להצטרף אליי ולהגיע לכנס כפעילי מודיעין חופשית ונציגי מודיעין-מכבים-רעות.

נא פנו אליי בנושא.  

   

  1. מכתב אל מבקר המדינה - מכרז לבחירת ספק לטכנולוגייה ותשתית ’עיר חכמה’ – ביום שני השבוע שלחתי אל מבקר המדינה מכתב נוסף שבו ביקשתי שיפעיל את סמכותו והנחייתו לקבלת מסמכים בעניין מכרז לבחירת ספק לטכנולוגייה ותשתית ’עיר חכמה’:
  • להורות לראש העיר לבטל מיידית את ההסכם עם "בזק" ולפרסם מכרז בנושא. 
  • להורות לראש העיר ו/או למנכ"ל העירייה לאפשר לי לעיין בכל המסמכים שביקשתי לעיין בהם, במכתבי מתאריך 01 בינואר 2018 אל ראש העיר.
  • לחקור את כל ההיבטים של מינהל לא תקין בהתקשרות ללא מכרז של העירייה עם חברת "בזק" ובנושאים הנוספים שציינתי במכתבי זה ובמכתבי אל ראש העיר.

 

במכתבי אל מבקר המדינה, כתבתי בין היתר שאני תוהה לדעת מדוע העירייה בחרה בחברת "בזק" לביצוע הפיילוט, כשידוע שיש בשוק חברות ישראליות נוספות וגם מחו"ל לאספקת טכנולגיות ל"עיר חכמה", שביצעו בעבר פרויקטים גדולים בנושא 

"עיר חכמה", ברשויות אחדות בישראל וגם בחו"ל?

אני חושש שיש כאן לכאורה עיסקה שהיא גם לא כשרה וגם נודף ממנה ריח ל90 טוב.

בניגוד לטענת מנכ"ל העירייה יורם כרמון במכתבו (מתאריך 02/01/2018) למבקר המדינה, שההסכם עם ’בזק’ ו/או התוספת להסכם אושרו ע"י מועצת העיר, ולאחר שעיינתי בכל הפרוטוקולים של ישיבות מועצת העיר שהתקיימו בשנת 2016, ראש העיר 

לא הביא לאישור מועצת העיר את הסכם ’בזק’ וגם לא את התוספת להסכם.

האם זה בגלל שההסכם עם ’בזק’ לא מריח טוב? האם זו "השקיפות" שהעירייה מתהדרת בה?

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות