חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ועדת תחבורה שודרה בשידור חי

 

שידור ישיר בפייסבוק של ישיבת ועדת התחבורה והבטיחות בדרכים בראשות ס. ראש העיר אילן יאיר בן סעדון. לראשונה במועצת העיר מודיעין-מכבים-רעות התקיים שידור ישיר בפייסבוק של ישיבת וועדת התחבורה.

 

שידור ישיר בפייסבוק של ישיבת ועדת התחבורה והבטיחות בדרכים בראשות ס. ראש העיר אילן יאיר בן סעדון. לראשונה במועצת העיר מודיעין-מכבים-רעות התקיים שידור ישיר בפייסבוק של ישיבת וועדת התחבורה. הישיבה התקיימה בראשות אילן בן-סעדון, סגן ראש העיר ואחראי על התחבורה והבטיחות בדרכים, בעיר, כחלק מתהליך הנגשה ושקיפות אותם הוא מקדם בעירייה בתחומי פעילותו.

וועדת התחבורה התכנסה השבוע יום שני, בבניין העירייה ושודרה בשידור חי וישיר בפייסבוק כדי להגדיל את השקיפות שבעבודתה ולאפשר שיתוף התושבים בדיוניה.

הנושא המרכזי שעלה בישיבת הוועדה היו ההיבטים הטכניים והטכנולוגיים של קיום תחבורה ציבורית ופרטית בעיר.

הישיבה החלה בסקירה על מצב התחבורה בעיר ומסירת עדכונים על נושאים שוטפים שנמצאים בטיפול לרבות פירוט פעילויות מבוצעות ומתוכננות, טיפול במעגלי תנועה, בעיות בכבישים ובצמתים שונים. כמו כן הוסבר על "איי טיפה" (שהם איי תנועה היוצרים הצרות בדרך הגורמת להאטה ולשיפור בטיחות התנועה), ריבוד כבישים, שבילי אופניים, הצבת תחנות אוטובוסים מקורות, הקמת גשרים (בעינב וגשר קשת), בניית חניונים חדשים והרחבת פרויקט קווי הזנק (קוים ישירים) יעודיים הקיימים כיום לרמת החייל שיורחבו לשדה התעופה ועוד.

אחד החידושים הוא הפעלה של 6 אוטובוסים חשמליים שכמותם תגדל עד ל- 50 ומתוך שאיפה שכל האוטובוסים בעיר יופעלו בחשמל.

"אנו קשובים לתלונות הציבור ומשפרים את מערך קווי הנוסעים בעיר תוך תיאום עם חברת "קווים" ומשרד התחבורה" , "העיר תהפוך למודל חיקוי לא רק בתחום החינוך, הרווחה, טיפול בנוער והתרבות, אלא גם בתחום התחבורה" מבטיח אילן.

לישיבה הוזמנו מומחים מתחומים שונים שהרצו על חידושים בתחבורה עירונית והפעלתה.

מוטי מיימון , מנכ"ל חברת פינסטרה, הסביר על אפליקציית :" רב קן אונליין" . האפליקציה מאפשרת להשתמש ברב קו מהמחשב בבית או מהטלפון.

מעתה, ניתן באמצעות האפליקציה לקנות כרטיסי נסיעה וכרטיס חופשי חודשי תוך קביעת היום הרצוי בחודש להתחלת הפעלתו. כמו כן ניתן לבצע הטענה מרחוק של הרב קו מהטלפון, לבטל ולקבל החזרי כספים לכרטיס האשראי והטענת הכרטיס בכסף.

בנוסף, ניתן לטעון את הרב קו בכספומטים הפרטיים המוצבים ברחבי העיר (בקניון , ליד סופרמרקטים ובמרכזי קניות).

"מתן האפשרות לשירות עצמי מהמחשב ומהטלפון מפחית את מעורבות הנהג במכירת כרטיסים ומקל על חווית הנסיעה בתחבורה הציבורית " סכם מר מימון את דבריו. ניתן לראות את השירות החדש ביוטיוב - "רב קו אונליין".  יאיר אמיר , מנכ"ל פורם מפעילי תחבורה ציבורית פרטית , ציין לשבח את עירית מודיעין שמשקיעה אנרגיה ומשאבים רבים לשיפור התחבורה הציבורית בעיר ונתן היבט מקרו על התחבורה הציבורית בישראל והתפתחותה משנת 2000 עד היום. אמיר הדגיש כי בארבע השנים האחרונות יש גידול משמעותי בכמות האוטובוסים שנמצאים בשירות התחבורה הציבורית להסעת המונים.

הצצה לעולם המחר, הלא רחוק, ספק לחברי הוועדה אורי גור, מנכ"ל השיווק של חברת "מאיר", משווקת וולבו ישראל, בהרצאה מרתקת על המכונית האוטונומית – רכב העתיד (הקרוב). המכונית האוטונומית תחליף את הנהג, תהיה מבוססת על הנעה חשמלית ותאפשר תחבורה שיתופית המתקשרת עם הסביבה. מדובר במכונית חכמה שרואה, מבינה ומנתחת את המצב בכביש ומקבלת החלטות בעצמה. המכונית תביא קץ להרוגים והפצועים מתאונות דרכים !!! המכונית מצוידת בחיישנים, בוחנת את המצב ומהווה מעין "עין שלישית" על הכביש המסוגלת למנוע התנגשות או תאונה. בנוסף, צפוי שמודל הבעלות על הרכב האוטונומי ישתנה. לא עוד קניית רכב, אלא הזמנת רכב ותשלום על פי השימוש. החלום והעתיד כבר כאן והפיילוטים מבוצעים בשבדיה תוך שילוב בין המכונית החכמה לרמזורים חכמים.

בסוף הישיבה המרתקת הודה אילן יאיר בן סעדון לנוכחים ולמרצים והדגיש, כי "שיתוף הפעולה עם התושבים והנגשת המידע, כעת גם בשידור חי, חשוב ביותר כדי לתת מענה לצרכי התושבים ולשיפור השירות של העירייה" והוסיף: "אני רואה חשיבות רבה ביותר בשיתוף התושבים גם בישיבות הוועדה והדרך הטובה ביותר היא באמצעות שידור חי. שקיפות אצלנו כנציגי ציבור זאת לא סיסמה זאת מחוייבות. אני מודה למאות התושבים שהקדישו מזמנם וצפו בשידור, יחד נמשיך לעשות טוב יותר למענכם".

 
כתבה: חיה כץ חברת ועדת התחבורה
עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות