חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

שיטות ההדברה שישמרו על הסביבה

 

הטרנד הירוק כבש את העולם בשנים האחרונות, והיום כבר אין ספק שפתרונות ידידותיים לסביבה הם עדיפים כמעט בכל תחום אפשרי.

 

הטרנד הירוק כבש את העולם בשנים האחרונות, והיום כבר אין ספק שפתרונות ידידותיים לסביבה הם עדיפים כמעט בכל תחום אפשרי. הכלל הזה נכון גם בעולם ההדברה שבו שלטו במשך שנים חומרים חזקים מאוד, כאלה שהשיגו את המטרה והעלימו את המזיקים השונים, אבל הסבו נזקים משמעותיים גם למי שלא אמור היה להיחשף לחומר. חשוב לא פחות מכך, שיטות הדברה קלאסיות הגיעו לא פעם לכותרות לאחר שבני אדם נחשפו אליהם ונפגעו באופן חמור. אז איך הטרנד הירוק משתלב בתחום רגיש כל כך?

 מה היא בכלל הדברה ירוקה?

נתחיל מהגדרה פשוטה למושג שנשמע חסר היגיון, לפחות במבט ראשון. הדברה ירוקה היא למעשה שיטה שמבוססת על חומרים טבעיים ופתרונות יצירתיים אחרים שחוסכים את הצורך בחומרים כימיים ורעילים. השיטות שנכללות תחת ההגדרה הזו מאפשרות לנו להרחיק מקקים ונמלים בלי לסכן גם את חיות המחמד, את הילדים, את המבוגרים וכמובן – את עצמנו. החיסרון המרכזי של השיטות הללו הוא שהן יעילות מאוד בטיפול נקודתי, כלומר באזורים שבהם אותרו המכרסמים והמזיקים מלכתחילה. כיסוי שטח גדול יותר עשוי להתברר כמשימה מעט יותר מורכבת, אם כי לא בלתי אפשרית.

 חומרי הדברה "ירוקים"

אם המטרה שלנו היא להרחיק את הנמלים ולמנוע מהם להגיע אל פירורי הלחם שנותרו על השיש או אל צנצנת הסוכר בארון, הדברה היא פתרון אידאלי – וגם שיטות ירוקות משיגות את המטרה בלי לסכן אף אחד. שימוש בחומרי הדברה עם רמת רעילות נמוכה מאוד הוא צעד שמבטיח הגנה טובה יותר על יתר הנוכחים בבית. כדי לבצע את הפעולה בצורה טובה חשוב להקפיד על איטום סדקים אפשריים בקירות, שהרי אלה הם בדיוק המקומות בהם הנמלים בונות לעצמן מושבה מפוארת במיוחד. הפתרון הזה מצוין בעיקר לבעלי דירות ובתים, דרך אגב.

 הדברה אלקטרונית

דרך פעולה נוספת נמנעת לחלוטין מחומרים כלשהם, רעילים יותר או פחות. בשיטה הזו נעשה שימוש במערכת אלקטרונית ייחודית שמשמיעה קול בתדר גבוה. האוזן האנושית תתקשה לקלוט את הצלילים שנפלטים מהמערכת אבל המכרסמים השונים דווקא ישמעו אותם היטב, והתגובה שלהם תהיה אחת ויחידה: הם פשוט יברחו מהמקום. אין ספק שללא חומרים כימיים או חומרים רעילים אחרים השיטה הזו ידידותית לסביבה ולבני האדם, אם כי טמון בצדה אתגר אחד משמעותי: במידה וקיימת תקלה כלשהי תתקשו לזהות אותה, שהרי לא תוכלו לשמוע את הצלילים גם כשהיא תקינה לחלוטין.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות