חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

לימוד תורה לבר מצווה

 

חוגגים בר מצווה בקרוב? מזל טוב! במאמר הבא תוכלו לקרוא כיצד ניתן ללמד את הילד לקראת בר המצווה.

 

בר מצווה זוהי נקודת ציון חשובה ומרגשת, המסמלת את המעבר מילדות לבגרות וכניסה בעול מצוות. כחלק מההכנה לבר המצווה, נוהגים ללמד את הילד תורה ולשם כך כדאי לדעת במה כדאי להיעזר.

באתרי הבית של אתרים העוסקים בתחום הדת והאמונה, תוכלו למצוא פרטים על ארגון הרגע המרגש, והכנה ללימוד תורה של חתן בר המצווה.

איך נערכים ללימוד תורה לחתן בר המצווה?

הכנת הנער לקראת בר המצווה יכולה לכלול לימוד תורה ועקרונות המסורת היהודית וגם ללמד כיצד קוראים בתורה.

לימוד התורה ועקרונות המסורת היהודית, מועברים כחלק מתוכנית הלימוד של כיתות ז’ ברוב בתי הספר, אך ניתן לתגבר לימודים אלו ולהעשיר את הידע באמצעות מורה שילמד את הנער באופן פרטי או בקבוצות לימוד. דרך נוספת ללמוד תורה לקראת בר המצווה, היא באמצעות ספרי יהדות העוסקים בנושא. ניתן למצוא ספרים המיועדים ללימוד מכוון לילדים בגיל בר מצווה, אך אפשר גם ללמוד מתוך ספרי יהדות כלליים, בנושאים מתאימים לגיל הנער, כגון: שמירת שבת, חגי ישראל, הלכות תפילין ועוד. את ספרי היהדות אפשר למצוא בכל חנויות ספרים או בחנויות לדברי קודש. אפשרות נוספת היא להזמין את הספרים דרך האינטרנט, מאתרים ייעודיים.

ספרי יהדות המותאמים ללימוד לקראת בר מצווה, לרוב כתובים בשפה מותאמת לגיל וכוללים תכנים המעבירים את לימוד התורה בצורה חווייתית, מעשירה ומחכימה.

החלק השני של הכנת הנער, הוא ללמדו כיצד לקרוא בתורה. רגע העלייה לתורה של חתן בר מצווה הוא רגע מרגש במיוחד, אך הוא יכול להיות גם מעט מלחיץ. קריאה נכונה אינה קלה גם לאדם בוגר, קל וחומר שהיא יכולה לגרום להיסוסים וחששות אצל נער, שזו עבורו הפעם הראשונה שהוא עולה לקרוא בתורה. כדי להתגבר על חששות אלו, כדאי לפנות למורה מיוחד המלמד כיצד קוראים נכון, מהם הטעמים, איך לזהות את סימני הפיסוק במקרא וכיצד לקרוא בקול בוטח, ללא גמגומים. מורה מתאים ללימוד קריאה בתורה, ידע ללמד את הילד בצורה חווייתית וליצור אצלו עניין ורצון להצליח בקריאה. הלימוד אינו נעשה בבת אחת, אלא יחולק למספר שיעורים ובכל שיעור תהיה חזרה על החלק הקודם ולימוד של קטע חדש. חלק חשוב לא פחות בלימוד זה, הוא לערוך הכרות עם פרשת השבוע אותם קוראים, במה היא עוסקת, מי הדמויות ומה המסר החשוב הנלמד מהפרשה. הכרות זו מקלה על הילד להבין מה משמעות המילים אותן הוא קורא ומאפשרת חיבור לטקסט התנכי.

לימוד תורה לבר מצווה הוא חשוב ובעל משמעות גדולה, לכן כדאי לעשות זאת בצורה חווייתית, אשר תשאיר רושם חיובי אצל הנער ותעורר בו רצון ללמוד ולהחכים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות