חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

תכנית השאלת ספרי הלימוד

 

שנת הלימודים תשע”ח יצאה לדרך, השבוע עדכנה העירייה כי תכנית השאלת ספרי הלימוד של משרד החינוך פועלת בכל בתי הספר בעיר החל מבתי הספר היסודיים וכלה בבתי הספר העל יסודיים. 

 

שנת הלימודים תשע"ח יצאה לדרך, השבוע עדכנה העירייה כי תכנית השאלת ספרי הלימוד של משרד החינוך פועלת בכל בתי הספר בעיר החל מבתי הספר היסודיים וכלה בבתי הספר העל יסודיים. בית הספר "ענבלים" שפתח השנה לראשונה את שעריו, לא נכלל בתכנית, אולם רכישת ספרי הלימוד נעשתה במשותף, דבר שאיפשר להוזיל את מחירי הספרים, והחל משנה הבאה ייכנס גם בית הספר לתכנית ההשאלה.

 תכנית השאלת ספרי הלימוד נועדה להקל את נטל התשלומים על ההורים באמצעות הוזלת ההוצאה על ספרי הלימוד. בנוסף, זו תכנית חברתית-קהילתית שמספקת הזדמנות להטמיע ערכים של שוויון, שמירה על הרכוש ועל איכות הסביבה ופיתוח אחריות אישית. בתכנית נשמרים הספרים המשומשים של התלמידים, שמידי שנה עומדים לרשות בית הספר עבור תלמידי השכבה הצעירה יותר. בעת הצורך נקנים ספרי לימוד חדשים באופן מרוכז.

 עלות פרויקט השאלת הספרים נקבעה על ידי ועדת החינוך של הכנסת המחיר עבור תלמידים מבית ספר יסודי או חטיבת ביניים הוא 280 שקלים לתלמיד ולתלמידים הלומדים בחטיבות העליונות העלות היא 320 שקלים לתלמיד. בעירייה ציינו כי אמנם כל בתי הספר בעיר בתוכנית החלפת הספרים, אולם אין זה אומר שכל ההורים בבית הספר משתתפים בפרויקט. משפחות שלא מעוניינות לקחת בתוכנית יכולות לבחור שלא להשתתף בה ולרכוש את ספרי הלימוד באופן עצמאי.

 במסגרת התכנית ההשאלה, לקראת סיום שנת הלימודים החזירו התלמידים את הספרים המשומשים של התלמידים, ובעזרת הנהגת ההורים הבית ספרית, הורים מהקהילה וותלמידי בית הספר נבדקים הספרים האם הם ראויים לשימוש. ספרים שנמצאים תקינים מועברים הלאה לחבילת הספרים שיקבלו "הבאים בתור". ספרים שנמצאו בלויים מידי עבור שימוש הועברו למיחזור. בכל בתי הספר בעיר יש רפרנט, שעובד מול ספקי הספרים במטרה לרכוש ולהשלים את החוסרים (אם ישנם) באופן מרוכז. בסופו של התהליך מקבל כל תלמיד חבילה הכוללת את כל הספרים אותם הוא צריך לאורך שנת הלימודים.

במהלך השבוע שעבר חולקו ספרי הלימוד לתלמידים, כאשר בעירוני א’ החליטו התלמידים, ההורים וההנהלה לקחת את המיזם צעד אחד קדימה: במהלך הקיץ הגיעו לבית הספר תלמידים, שתפקידם היה להכין את הספרים עבור חבריהם לספסל הלימודים. התלמידים עטפו את הספרים ובנוסף התקינו בספריה מערכת קטלוגית שתתייג את הספרים ותאפשר בקרה עליהם, בדיוק כמו שנעשה בספריות הציבוריות. התלמידים הצמידו לכל ספר מדבקות ועליהן ברקוד אישי, כך שניתן יהיה לזהות כל ספר על ידי סריקת הקוד והתאמתו מול המערכת הממוחשבת.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות