חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מסוף התחבורה העירוני יצא לדרך והתלונות מצטברות

 

ביום שישי האחרון נפתח עידן חדש במודיעין מכבים רעות עם פתיחת מסוף התחבורה העירוני ותחילתו של מערך התחבורה החדש שנכנס השבוע לתוקף. בינתיים יש תלונות רבות, אבל בעיריה מבקשים... תנו צ’אנס.

 

מאז החל לפעול מסוף התחבורה החדשה, הרשת החברתית קורסת מעומס תלונות על הבלאגן שבשטח. בעיריה לוקחים את הביקורות ברצינות, אבל מבקשים מעט סבלנו.

ולהודעת העיריה: מודל התחבורה הציבורית חדש בעיר, מהווה שינוי משמעותי של דפוס התחבורה הציבורית במודיעין מכבים רעות. בניגוד לקווים שפעלו עד כה, שהם קווים מעגליים וארוכים, הקווים החדשים הם קווים לינאריים, שיובילו מנקודות שונות בעיר לכיוון מרכז העיר ולנקודות מרכזיות בעיר כגון המע"ר, העירייה, היכל התרבות, הפארק הטכנולוגי ומרכז עינב. בנוסף, יהיו קווים שיקשרו בין השכונות. שינוי זה אמור ליצור קווים קצרים ושימושיים יותר. יחד עם זאת, חברת קווים תוסיף להפעיל במהלך הבקרים קווים בינעירוניים גם משכונות העיר, בדומה לנעשה היום ומתוך מטרה להקל על תושבי שכונות הקצה, לרבות מעמק דותן, שם יוגדלו בימים הקרובים מספר הנסיעות בבוקר משלוש מנסיעות לירושלים ולתל אביב לארבע נסיעות (לכל עיר) כאשר מספר הנסיעות לרמלה יגדל משתי נסיעות בבוקר כיום לשלוש נסיעות.

פתיחת המערך החדש נעשתה לאחר כשבוע של הכנות כאשר נהגי האוטובוסים של חברת "קווים", המפעילה את התחבורה הציבורית במרחב מודיעין למדו את המסלולים החדשים ובשבוע הקרוב הקווים יתחילו לפעול כסדרם כאשר ב1.9 יצטרפו למערך קווי התלמידים שלא השתנו לעומת השנים האחרונות ויאפשרו לתלמידי העיר לזכות בתחבורה ציבורית שתיקח אותם לבית הספר ותחזיר אותם הביתה. במקביל נציגי העירייה, בהובלת מנהל אגף השרות, יעקב כהן, נציגי חברת קווים ונציגי משרד התחבורה נמצאים על המדוכה במטרה לוודא כי שירות התחבורה הציבורית יגיע לכל חלקי העיר, כאשר כבר השבוע נמסר כי לאור פניות תושבי שכונת הנחלים הוחלט להגדיל את כמות הקווים העוברים בשדרות עמק החולה, כאשר קו 53 יוארך וימשיך בשדרות עמק החולה עד לרחוב נחל געתון לשדרות עמק דותן ומשם למסוף התחבורה העירוני. קו נוסף שיורחב על מנת להקל על תושבי האזור הוא קו מספר 50 שייסע לאורך כל שדרות עמק החולה עד לשדרות יאיר פרג ומשם יחזור למסוף התחבורה בשדרות עמק דותן.

כחלק מהגברת השירות לתושבים הוצבו במסוף התחבורה שני לוחות חכמים ובהם מידע על קווי התחבורה הציבורית העירונית והבינעירונית, לצד עשרות דיילי מידע שיתייצבו בימים הראשונים להפעלות המערך החדש במסוף התחבורה על מנת לפגוש את התושבים ולסייע להם להכיר את המציאות התחבורתית החדשה. בנוסף מידע נוסף על התחבורה הציבורית, לרבות זמני פעילות הקווים ניתן יהיה לקבל האפליקציה העירונית, "מודיעין מכבים רעות".

כמו כן כחלק מההיערכות לפתיחת שנת הלימודים יקבלו הורי התלמידים מהנהלת בית הספר, בו לומדים ילדיהם מנשר דיגיטלי ובו פירוט לוחות הזמנים והמסלולים של הקווים המגיעים אל בית הספר בבוקר ויוצאים ממנו, בשעות אחר הצהריים. הודעות אלה יועברו אל ההורים במיילים ובהודעות ווטסאפ. באשר לפניות התושבים בנוגע לקו שיקשר בין שכונת אבני חן לבית הספר עירוני א’ מהעירייה נמסר כי קו 53 ישנה את מסלולו ובמקום לנסוע משדרות החשמונאים לרחוב תלתל הקו יגיע לרחוב דם המכבים פינת צאלון ומשם ימשיך לרחוב תלתן, כאשר בדרכו יעצור סמוך לבית הספר. פנייה אחרת שהועברה היתה בנוגע לקו שיקל הגעה לבנות העיר הלומדות באולפנה והוא על ידי הארכת קו מספר 59, כך שיעבור ברחוב לוי, יעצור בקרבת בית הספר ומשם ייסע על שדרות רבין.

בעירייה ובחברת קווים ציינו כי בימים הקרובים ייבחנו כל הקווים על מנת לוודא כי ניתן מענה מלא לצרכי התושבים. בהתאם לתוצאות ולמסקנות שיעלו ייתכנו שינויים במסלולי הקווים ובלוחות הזמנים שלהם. עוד נמסר השבוע כי ביום שישי הקרוב (1.9) יחול חג הקורבן (עיד אל אדחא), הקדוש לבני הדת המוסלמית. בשל החג שיימשך מיום שישי ועד ליום שני (4.9) ייתכנו שיבושים בעבודת חברת התחבורה, שכן נהגים רבים ייהנו מחופשת החג.

בעירייה הדגישו השבוע כי הסעות החיילים הפועלות בכל יום ראשון ומסייעות לחיילים להגיע לעיר הבה"ד יוסיפו להתנהל כסדרן וייצאו לדרכן, כרגיל מהמתחם הסמוך לבניין העירייה.

ראש העיר, חיים ביבס: "ביום שישי האחרון התחלנו עידן חדש במודיעין מכבים רעות עם פתיחתו של מסוף התחבורה העירוני והתחלת מערך התחבורה העירונית החדש עליו עמלנו בשנים האחרונות. מציאות זו תאפשר שיפור נוסף באיכות שירות התחבורה הציבורית, עליה אנחנו מוסיפים לעבוד כל עת בכדי שבעיר שלנו תפעל תחבורה ציבורית טובה, המספקת מענה תחבורתי טוב לתושבים ככל הנדרש, וכפי שאנו ראויים לקבל בעיר."

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, אילן יאיר בן סעדון: "בשעה טובה ומוצלחת חנכנו את מרכז התחבורה המתקדם ביותר בארץ. מדובר בבשורה אדירה לתושבים ובנקודת מפנה חיובית ומשמעותית, אשר תאפשר לתושבים להתנייד בעיר ומחוצה לה בקלות וביעילות רבה. כמו כל פרויקט גדול המחולל שינוי גדול, ברור לכל שיהיו חבלי לידה. על מנת להקל את ההסתגלות לשינויים הקמנו מערך הסברה שלם הכולל דיילים שיפעלו במרכז התחבורה, בתחנות האוטובוסים ובבתי הספר.

חשוב לזכור, אנו מצויים כעת בתקופת הרצה שלאחריה נבצע התאמות ושינויים נוספים בהתאם לבקשות ולצרכים העולים מן התושבים. משכך, אנו מבקשים מהתושבים מחד להיות סבלניים ומאידך לדווח לנו על כל תקלה או בעיה בזמן אמת.

בכוונתי לעקוב מקרוב בתקופה רגישה זאת על מנת לצמצם ככל האפשר את אי הנוחות וכן למנוע תקלות אפשריות.

בהזדמנות חגיגית זאת, ברצוני להודות מעומק הלב לתושבים הנפלאים על השותפות לדרך, על האמון ועל הסבלנות הרבה שגילו במהלך השנתיים האחרונות בהן אני מכהן כמחזיק תיק התחבורה. יחד עם ראש העיר, חיים ביבס, נמשיך לפעול בכל כוחנו ומרצנו כדי להוסיף ולשפר את השירות הניתן לתושבים, בכל תחומי החיים ובתחום התחבורה בפרט."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות