חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

לראשונה בעיר: שכונת מורשת תיבנה בבנייה ירוקה

 

ראש העיר, חיים ביבס, עדכן השבוע כי שכונת מורשת שכונתה בעבר מתחם P תיבנה בבנייה ירוקה, על פי התקן הישראלי לבנייה בת קיימא בדרגה 1. בנייה זו מייצרת חסכון תפעולי וסביבה בריאה יותר, המשפרת את איכות חיי הדיירים.

 

 ראש העיר, חיים ביבס, עדכן השבוע כי שכונת מורשת (שכונתה בעבר מתחם P) תיבנה בבנייה ירוקה, על פי התקן הישראלי לבנייה בת קיימא בדרגה 1. בנייה זו מייצרת חסכון תפעולי וסביבה בריאה יותר, המשפרת את איכות חיי הדיירים.

 בנוסף למודיעין מכבים רעות, ערים נוספות בארץ, בהן מתגוררים בסך הכל קרוב ל-3 מיליון תושבים, החליטו לאמץ גם כן את התקן הישראלי לבנייה בירוקה, בהן תל אביב, חיפה וראשון לציון. מלבד היותה של הבנייה הירוקה איכותית יותר, היא בריאה טובה, מעלה את ערך הנכס ומאפשרת איכות חיים גבוהה יותר בגלל הנוחות האקלימית והחיסכון בהוצאות על חשמל ומים. לפי מחקרים שונים של המועצה הישראלית לבנייה ירוקה ושל התאחדות בוני הארץ, ההשקעה בבנייה ירוקה מייצרת לדייר חיסכון חודשי בהוצאות על חשמל ומים.

 בתחום הבנייה הירוקה ניתן להגיע לחמישה כוכבים, כאשר בשלב זה תבוצע בשכונת מורשת בנייה ברמה של כוכב אחד. בשכונה תחול הבנייה הירוקה על בתי דירות ובנייני מגורים רבי קומות. התהליך כולו ילווה על ידי יועץ בניה ירוקה, החל משלב תכנון הפרויקט ועד לשלב קבלת האישורים הרלוונטיים, אותם ייתן מכון התעדה (גוף המספק שירותי התעדה ומוסמך להנפיק אסמכתאות להליכי רישוי עבור התקן הישראלי לבנייה ירוקה).

 על מנת לעמוד בדרישות התקן של הבנייה, ולקבל כוכב אחד, על הקבלנים לעמוד בדרישות סף מחייבות שונות וכן לצבור 55 נקודות. הדרישות, החובה והרשות, מתחלקות לנושאים שונים ונוגעות באנרגיה, קרקע, מים, חומרים, בריאות ורווחה, פסולת ועוד. על כל דרישה, בין אם היא חובה ובין אם לאו, ניתן מספר נקודות אחר. במגוון הפעולות שנעשות בבנייה ירוקה ניתן לראות, לדוגמה, ניתוח האקלים במבנה, בדיקת הצללת מבנים על בניינים שסמוכים להם, הקפדה על דירוג אנרגטי גבוה, ביצוע חניות אופניים, התקנת מערכת ניטור ואיתור דליפות מים ועוד.

 כזכור, תכנית הקמת שכונת מורשת, שתכלול כ-4,300 יחידות דיור, היא חלק מהסכם הגג שנחתם בחודש ינואר 2014 בין רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון עם עיריית מודיעין מכבים רעות. לפי ההסכם לפיתוח העיר, השכונות העתידיות של העיר והשטחים העתידיים יפותחו על ידי העירייה באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח העיר. שכונת מורשת היא השכונה השלישית שיוצאת לפועל במסגרת הסכם הגג, לאחר מרכז העיר ושדרת החשמונאים ושכונת נופים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות