חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

פרסום ראשון: משבר התאגיד של מודיעין

 

ראש העיר חיים ביבס כינס אמש בדחיפות את חברי מועצת העיר ואיים ללכת לבחירות אם לא יפוצל תאגיד המים מי מודיעין. גורמים דתיים: המפגש - חילול שבת. דובר העירייה: מדובר באירוע פרטי של ביבס

 

אמש, ליל שישי בשעות הערב המאוחרות, דלקו האורות בלשכת ראש העיר ברח’ תלתן. מרבית חברי מועצת העיר הובהלו לדיון שהוגדר כדחוף ביותר, על מחירי המים שגובה תאגיד "מי מודיעין" לצורכי השקיית העמקים והפארקים הכל כך רבים בעיר.

ראש העיר חיים ביבס טען בדיון שכך לא ניתן להמשיך וכי נתח גדול מדי של התקציב העירוני מתבזבז בשל התעריף השערורייתי אותו קבעה מנכ"לית מי מודיעין עו"ד טל אוחנה, עבור צריכת המים להשקיה. לדברי ביבס כל המגעים ליישוב המחלוקות כשלו ועל כן אין מנוס מלפצל את התאגיד לשניים, כך שאוחנה תהייה ממונה רק על קריאת המונים ואילו התאגיד הנוסף שיוקם יקבע את התעריפים. על פי ההצעה ביבס הוא זה שיבחר את חברי הדירקטוריון של התאגיד החדש. בראשו  מתכוון ביבס להעמיד מנכ"לית נוספת בשם אוחנה – את נתנאלה אוחנה שכיהנה עד לאחרונה כראש המטה וכעוזרת אישית של ראש העיר. עוד נודע, כי ביבס איים לפרק את מועצת העיר וללכת לבחירות אם הצעתו לא תתקבל.

גורם דתי בכיר אשר ביקש להישאר בעילום שם נוכח קדושת השבת אמר לנו בשיחת טלפון כי עצם ההתכנסות בליל שישי מהווה חילול שבת חמור וחסר תקדים ועל כן נושא עלויות המים בטלות בשישים. עוד הוסיף אותו גורם: "על פי ייעוץ שקבלתי מרב חשוב בקהילה, אני מתכוון להתערב רק במקרה שיועלו תעריפים למים המשמשים לצורך תפילת תשליך, לנטילת ידיים ולמילוי המקוואות בעיר".

חבר האופוזיציה אבי אלבז מסיעת מודיעין חופשית אמר לנו בתום הדיון: "אנו חיים בעיר חילונית ופלורליסטית ולכן טוב עשה ראש העיר שכינס את המועצה בשבת. אני מברך אותו על כך ומשוכנע שגם בעתיד הוא ימשיך להיות מושפע מפעילותה הנמרצת והחשובה של תנועת מודיעין חופשית. אולם מצד שני ברור לכל שביבס, המכהן גם כיו"ר מרכז השלטון המקומי, פועל במצב של ניגוד עניינים ולכן אפנה עוד הערב ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה".

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "המפגש בליל שישי היה אירוע פרטי של ראש העיר. בפגישה לא עסקו כלל בענייני התאגיד. אם בכל זאת היה מי שעסק בכך הרי שמדובר בגורמים אופוזיציוניים שמבקשים לפגוע בעירייה ובעומד בראשה. בכל מקרה לנוכח המצב שנוצר פיצול התאגיד הוא בלתי נמנע וראש העיר לא יהסס ללכת לבחירות אם חברי המועצה לא יצביעו בעד הצעתו אמש".

    

  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות