חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

דלת פתוחה ליזמי ודיירי השכונות העתידיות

 

עיריית מודיעין מכבים רעות , באמצעות אגף ההנדסה, תקיים מידי שבוע שני ימים פתוחים העוסקים בשכונות החדשות של העיר: המע”ר ,שדרות החשמונאים ושכונת נופים.

 

עיריית מודיעין מכבים רעות , באמצעות אגף ההנדסה, תקיים מידי שבוע שני ימים פתוחים העוסקים בשכונות החדשות של העיר: המע"ר ,שדרות החשמונאים ושכונת נופים.

יום ראשון בשבוע מיועד לקידום הליך סטטוטורי של בקשות/ תכניות  בשכונות החדשות מול היזמים ואנשי המקצוע וביום שני בשבוע מוזמנים תושבים המתעדים להתגורר בשכונות החדשות לקבל עדכון סטטוס ההתקדמות התכנון.

הקמת השכונות החדשות הן במסגרת מודל הסכמי הגג, שנחתם בעיר בשנת 2014, ובא לענות באופן מהיר יחסית, על הצורך ההולך וגובר לדיור זמין במרכז הארץ. הסכם זה רותם מראש את כל משרדי הממשלה הרלוונטיים לשיווק זמין, ממוקד ואפקטיבי.

העיקרון המנחה של הסכם הגג הוא שהממשלה מעמידה קדם מימון לפיתוח תשתיות, מוסדות חינוך ומבני ציבור, פארקים ומחלפי תחבורה נדרשים עוד משלב שיווק הפרויקט. כאשר העירייה מתחייבת לפתח את התשתיות וללוות את תהליך תכנון היזמים כולל מתן היתר בנייה בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו בתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

במקביל, העירייה באמצעות החברה הכלכלית (חכ"ל) מכינה את תשתיות העל של השכונה ובהן הקמת הדרכים הראשיות, מחלפים, מערכות מים וניקוז, מערכות ביוב אזוריות, תיעול ועוד. וכן את עבודות הפיתוח הקשורות ישירות לפיתוח השטחים ובהן כבישים, מדרכות ושבילים, קווי ביוב למערכת האזורית, ניקוז ותיעול מים, קווי תאורה, ופיתוח סביבתי משלים.

כידוע, בשכונת נופים, כמו גם המע"ר הכנת התשתית כבר בוצעו.

בעירייה ציינו כי בשכונת נופים עובדות מספר חברות שקיבלו היתרים לעבודות עפר וחברות נוספות שקיבלו היתר בנייה למתחם, במקביל נמצאות היום רוב החברות עם תכניות בינוי מאושרות ובשלבים מתקדמים לאישור עבודות עפר והיתרים לבניינים.

 

בדומה לשכונת נופים שכונת המע"ר והחשמונאים נמצאים בתהליכיים מתקדמים ואף הוצאו היתריי בנייה בשכונה.

בתוך כך, לפני כחודשיים, קיים ראש העיר, חיים ביבס ישיבות בהשתתפות נציגי היזמים הפועלים בשכונת נופים, מע"ר ושדרות החשמונאים ונציגי העירייה. בישיבות עדכן ראש העיר ביבס את הנוכחים כי בימי ראשון אגף ההנדסה יעסוק אך ורק בליווי וטיפול בהיתרים של היזמים הבונים בשכונות החדשות.

בנוסף, בשל פניות התושבים, הוחלט כי מידי יום שני בין השעות 13:30 ל- 18:00 יקיים אגף ההנדסה "דלת פתוחה" עבור תושבי השכונה העתידיים המעוניינים לקבל מידע אודות התקדמות המתחם אליו הם מתעדים לעבור.

במקביל האגף ייעדכן מידי שבוע את סטטוס ההתקדמות של היזמים באתר העירייה בדף הראשי של האתר בלשוניות מע"ר או נופים וכן תחת הלשונית תכנון והנדסה. בהמשך ניתן יהיה להתעדכן על ההתקדמות גם באמצעות האפליקציה העירונית "מודיעין מכבים רעות".

בתוך כך, השבוע עדכן חבר המועצה ומחזיק תיק הבינוי, מיכאל חרל"פ על העלאת המצגת של תכנית המתאר הכוללנית של שלב ב’ של העיר. כידוע, תכנית המתאר מתייחסת לתכנון שלב ב’ של מודיעין מכבים רעות והיא הועלתה לאתר העירייה מתוך רצון לשתף את הציבור בתוצאות העבודה והחשיבה שנעשתה בתהליך.

חרל"פ: "אני שמח שכעת כלל התושבים יוכלו לראות את התכנית שאושרה ע"י ועדת ההיגוי שכללה אנשי מקצוע מהעירייה ומהמשרדים הממשלתיים וכן את הארגונים הירוקים השונים שסמכו גם הם את ידיהם על התכנית. כעת נמשיך לעבוד לקידום ומימוש התכנית בפועל בשנים הבאות."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות