חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

חנוכה יצירתי בבית הסופר מודיעין

 

בכירי עולם הספרות והשירה בארץ התארחו באירוע המרתק ”שבילי אדריכלות ויצירה”, של בית הסופר מודיעין בראשותה של המשוררת והסופרת ממודיעין ד”ר רחלי אברהם איתן, שזכתה בפרס ראש הממשלה לשירה לשנת 2016

 

יותר מ-100 איש ואישה, ובהם סופרים, משוררים, עורכים ובעלי תפקידים בכירים מעולם השירה והספרות בישראל, השתתפו באירוע הספרותי המרתק "שבילי אדריכלות ויצירה", שנערך בסוף השבוע האחרון בספרייה המרכזית מודיעין. באירוע הושק גיליון מספר 17 של כתב העת הספרותי "שבילים" בנושא "שבילי אדריכלות ויצירה", ונחנכה תערוכת ציורים ושירים בנושא של הגיליון, שאותה אצרו ד"ר הנריק רוסטוביץ’ ויו"ר בית הסופר מודיעין והסביבה ד"ר רחלי אברהם-איתן. ד"ר רחלי אברהם איתן,  שלאחרונה זכתה בפרס ראש הממשלה לשירה לשנת 2016, אף הנחתה את האירוע. המוזיקאי חיים אימדור ובנו שחר הסקסופוניסט הופיעו בקטעים מוזיקליים במהלך האירוע.

בתחילת האירוע אמרה ד"ר אברהם-איתן: "כמה סמלי לחגוג את השקת הגיליון הזה בעיר מודיעין, שנמצאת בתנופת בנייה אדירה. הגיליון עוסק לא רק באדריכלות של היצירה – אם בציור, אם בסיפור, אם בשיר ואם בתמונה. אנו מברכים על ההיענות הרבה של האמנים ומצרים על כך שלא ניתן היה להכניס את כל היצירות לגיליון ולתערוכה".

הרב של חב"ד מכבים-רעות הרב יצחק נוימן בירך והדליק נר חמישי של חנוכה, ולאחר מכן נשאו ברכות ממלא מקום ראש העיר שלמה פסי, סגן ראש העיר אילן בן סעדון וחבר המועצה אלעד שמעונוביץ’, המחזיק בתיק התרבות העירוני בעיריית מודיעין. פסי, שהופתע לגלות באירוע את צביקה ניר, יו"ר אגודת הסופרים העבריים שאותו לא פגש במשך 30 שנה מאז שירותו הצבאי, אמר: "אנו נמצאים כאן מתוך הוקרה ליצירה האינטלקטואלית, שנותנת כבוד לעיר שלנו, שנחשבת לאחת הטובות בישראל".

בן סעדון ושמעונוביץ’ בירכו את אברהם-איתן על זכייתה בפרס ראש הממשלה לספרות ועל תרומתה להקמת בית הסופר מודיעין ולקידומו ולקידום משוררים, סופרים ואמנים בעירבן סעדון, במקור הנדסאי אלקטרוניקה, אמר: "אם יש לך בסיס טוב, אתה יכול לבנות כמה שאתה רוצה", ולאחר מכן הקריא את הנימוקים להענקת פרס ראש הממשלה לד"ר אברהם-איתן. הוא הקריא שיר מרגש לחנוכה, שכתב יוסף לב, תושב העיר המרותק לכיסא כלכלים ומממן מכספו חוג ג’ודו לילדים מאקי"ם, והוסיף: "אני רוצה לחזק אתכם, יוצרים ויוצרות, גם אל מול מבול הטכנולוגיה". שמעונוביץ’ אמר כי "זה מאוד סמלי שהגיליון החדש של כתב העת עוסק באדריכלות ויצירה, כי אדריכלות קובעת איך ייראו החיים שלנו ברמה היומיומית, ואדריכלות היא יצירה. בסופו של דבר, צריך להכניס לעיר את הנשמה, האופי והקהילה – וזה בדיוק מה שעושים כל מי שנמצאים בחדר זה".     

באירוע ריתק את הקהל ההיסטוריון פרופ’ בני קידר, חבר מערכת "שבילים" בהרצאה מרתקת על האתרים הארכיאולוגיים וההיסטוריים הקיימים באזור מודיעין – מתקופת האבן ועד תקופת הפלמ"ח – כולל צילומים ומפות קרבות היסטוריים שנערכו באזור מודיעין במלחמות העולם הראשונה והשנייה, שעליהם כתב מאמר נרחב בספר "מודיעין העיר".

יו"ר אגודת הסופרים העבריים צביקה ניר סיפר על ספרו החדש "אמת", הנקרא כך משום שלמושג אמת יש שני היבטים הבאים לידי ביטוי ברומן החדש שלו. "השירה מלווה אותי, ואני כתבתי את הספר לשם הנאה. אני מאוד שמח לשמוע שרבים קראו אותו". ניר הציע שפרנסי העיר מודיעין יקיימו ערב במתכונת "המשורר בעירו" שיוקדש לד"ר רחלי אברהם-איתן, ואף גילה שיש לו סנטימנט גדול לאזור מודיעין, ושהוא היה חבר טוב של ראש העיר הראשון של מודיעין משה שכטר ז"ל.

סגנית יו"ר אגודת הסופרים העבריים ד"ר דורית זילברמן, שזכתה לאחרונה בפרס ראש הממשלה לשנת 2016 לספרות, הציגה את ספרה החדש "תלוי איך מספרים", וגילתה שהיא חוגגת יום הולדת בתאריך העברי של יום הולדתה. היא סיפרה על נסיבות כתיבת הספר, המתאר את היחסים הטעונים בין אמא לבתה הצעירה, שנעדרת בזמן אסון הצונאמי באוקיינוס ההודי שהתרחש בשנת 2004.

יו"ר איגוד הסופרים הכללי פרופ’ גד קינר (קיסינג’ר), שמשיק את גיליון מספר 40 של כתב העת הספרותי "גג" ב-10 בינואר 2017, הקריא שירים שלו והחמיא לכתב העת "שבילים" ולמערכת כתב העת. פרופ’ קינר: "זהו כתב העת הספרותי היחיד שיוצא מחות לתל אביב, כתב עת שבו כל האמנויות מתכתבות האחת עם השנייה, הנושא המרכזי יוצר אחדות ורב גוניות, ו’שבילים’ גם מפגיש את כולנו כאן". 

באירוע הקריאו שירים: עורכי כתב העת המקוון "נתיב" נעמה ארז ושמעון רוזנברג, עורך כתב העת "בין סגול ובין תכלת" פרופ’ עפר עציון, עורך "בטאון שירה" ד"ר אורן עילם, אשר גל, צביה ליטבסקי וטל חסן – מורה למתמטיקה מנתניה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות