חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

פרויקט תיאטרון קהילתי להורים עצמאיים יוצא לדרך

 

בן סעדון: *מטרת הפרויקט הייחודי הינה להעניק טיפול מעצים ולחזק את יכולות ההתמודדות של המשתתפות בו. שיאו של הפרויקט יגיע עם העלאת הצגה בעלת מסרים חברתיים, אשר תוצג בפני קהלים רלוונטיים...”

 

*מטרת הפרויקט הייחודי הינה להעניק טיפול מעצים ולחזק את יכולות ההתמודדות של המשתתפות בו. שיאו של הפרויקט יגיע עם העלאת הצגה בעלת מסרים חברתיים, אשר תוצג בפני קהלים רלוונטיים ותעצים אף אותם. ס. ראש העיר, אילן יאיר בן סעדון, אשר יזם את הפרויקט ציין: "אני סמוך ובטוח כי יש בכוחו של התיאטרון להוות מקום מכיל ומעצים עבור אותן נשים נפלאות. אמשיך לפעול להבאת פרויקטים חשובים מעין אלה."*
פרויקט ’תיאטרון קהילתי’ להעצמתן של משפחות שבראשן הורה עצמאי, שחלקן מטופלות באגף לשירותים חברתיים, יוצא לדרך בעיר מודיעין במהלך בשבועות הקרובים. הדבר התאפשר לאחר שסגן ראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, אילן יאיר בן סעדון, הגיע להסכמות הנוגעות לתקצובו של הפרויקט יחד עם נציגי הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול, אשר תקצה סכום לא מובטל בשיתוף עם הרשות העירונית. 
בפגישה החיובית בה סוכם על יציאתו לדרך של התיאטרון לקחו חלק: ס, ראש העיר, אילן יאיר בן סעדון, מנהלת הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול מיטל אשור, יעקב אלמוג, מנהל אגף הרווחה, יעקב נוי, מנהל אגף קהילה, וחגי ברוש, מנהל תחום טיפול וליאורה אבוטבול יו"ר פורצות דרך.
מטרתו המרכזית של הפרויקט הינה להעניק לקבוצה של כ-25 אימהות תהליך טיפולי מעצים, תוך שיפור וחיזוק יכולותיהן בהתמודדות עם אתגרים העומדים בפניהן. בשיאו של הפרויקט יעלו המשתתפות הצגה בעלת מסרים חברתיים חשובים, בפני קהלים רלוונטיים, אשר תאפשר את העצמתם של הצופים. ההצגה צפויה לעלות בעיר מודיעין ואף מחוצה לה. את המשתתפות ילוו עו"סיות מהאגף וכן במאי ומפיק מסטודיו ’על הבמה’ של עידו וייס. תהליך העבודה יכלול מפגשים שבועיים של הקבוצה למשך מספר חודשים כשבשיאו כמובן העלאת הצגה. 
התיאטרון הינו גם פועל יוצא של שיתוף פעולה יוצא מן הכלל בין סטודיו ’על הבמה’, לאגף לשירותים חברתיים בעירייה, הבא לידי ביטוי עם הקמתם של שתי קבוצות תיאטרון נוער מוצלחות. האחת בבית ספר ’ברנקו וייס’ שזכה לאות לשבח בתחרות תיאטראות בני נוער שהתקיימה בשנה שעברה, ותיאטרון ’נוער לנוער’ שמעלים הצגה בקרב בני הנוער בעיר וברחבי הארץ כולה.
ס. ראש העיר ומחזיק התיק לשירותים חברתיים, אילן יאיר בן סעדון: "לאחר שראינו הצלחה כבירה של פרויקטים דומים שקיימנו בקרב בני נוער, מצאנו לנכון להרחיב את השימוש בתיאטרון לטובת אוכלוסיות נוספות. אני מאמין בכל ליבי כי עבודת צוות קבוצתית המקדמת ביטוי אומנותי ומעצימה את המשתתפים בה, תהווה כלי משמעותי המסייע בהתמודדות של אותן נשים נפלאות. אין דבר חזק יותר מהצגה המוצגת בקרב קהלים דומים, היוצרת הזדהות עמוקה בקרב שני הצדדים. עוד ציין בן סעדון: "אמשיך לפעול להרחבת פרויקטים מעין אלה הפועלים זה מכבר, לצד הבאת פרויקטים נוספים, אשר יש בכוחן לסייע לתושבי העיר".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות