חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מתנגדים להקמת ביכנ”ס של חב”ד ברעות

 

בניזולטר השבועי של מודיעין חופשית, מככבת העצומה נגד הקמת בית כנסת של חב”ד ברעות, עצומה שתפסה תנופה הרבה יותר גדולה ממה שציפו

 

שלום לכם,

 

1.  מכתב אל ראש העיר חיים ביבס – עיון בפרוגראמה העירונית המעודכנת עפ"י סעיף 140 א’ לפקודת העיריות 

בתחילת השבוע שלחתי אל ראש העיר חיים ביבס מכתב (מצ"ב) שבו ביקשתי לקבל את הפרוגרמה העירונית. זאת לאחר פניות אחדות בנושא אל יורם כרמון מנכ"ל העירייה.

הסחבת הארוכה בהעברת הפרוגרמה אליי היא תמוהה, ומעלה תהיות אם יש בכלל פרוגרמה עירונית כפי שהחוק מחייב.

2.    מייל אל ראש העיר חיים ביבס – הודעת רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) בנוגע למכרז להקמת מוסד להשכלה גבוהה ומעונות סטודנטים בעירבתחילת השבוע שלחתי אל ראש העיר חיים ביבס מייל נוסף בנושא, בהמשך להודעה מעודכנת של רמ"י, שבמידה ותהיה הצעה אחת בלבד, יעמוד מחיר המינימום על סכום של 6,770,082 ₪ (כפול מהסכום המקורי).

מצ"ב פנייתי אל ראש העיר והודעת רמ"י.

3.    תהיות ותמיהות על פרוייקט הקמת חוף הים המלאכותי במודיעין

http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4880323,00.html

כתבה של רותי בוסידן במקומון ’ידיעות מודיעין’.

תקציב הפרויקט הגרנדיוזי שמובילה עיריית מודיעין - חוף ים מלאכותי זינק מ־25 ל־40 מיליון שקל. הדעות בדבר נחיצותו של הפרויקט חלוקות. חלק מחברי המועצה ותושבי העיר תוהים האם יש הצדקה כלכלית למיזם בשעה שחוף ים אמיתי נמצא במרחק של 20 דקות נסיעה. יש מי שתומך וסבור שהוא יתרום לעיר ולתושבים.

חבר המועצה אבי אלבז מתריע גם הוא על העלייה הפתאומית בתקציב. "אני אמנם הצבעתי בעבר בעד, אבל אחר כך שלחתי מכתב לראש העירייה שעדיף להקים בריכות שחייה בכמה שכונות כדי לתת מענה לתושבים בגלל הצפיפות בבריכה בעמק זבולון. הגשתי הצעה לסדר לביטול חוף הים וההצעה נדחתה. בתב"ר 2017 הסכום קפץ מ־25 מיליון ל־40 מיליון. שאלתי בישיבה מדוע זה קפץ פתאום, וביבס אמר שיש תוספות". 

לדברי אלבז, הוא הצביע נגד התקציב ונגד תקציב הפיתוח משום שאין לדבריו פיקוח ובקרה לאן הכסף הולך. "אני לא יכול לאשר תקציב של מאות מיליונים שאני לא יכול לדעת על מה ואיך. אין שום פירוט. מצביעים על תקציב של 40 מיליון שקל ואחרי זה אין דיווח מה קרה עם הכסף. איזה קבלנים היו, מה עשו, אין שום בקרה, שום פיקוח. זאת לא חוכמה להצביע סתם. במיוחד כשמדובר על קפיצה מ־25 מיליון שקל ל־40 מיליון".

4.    מסתמן - בית חב’ד לא יקום ברעות - מצ"ב כתבה של רותי בוסידן במקומון ’ידיעות מודיעין’.

וועדת הקצאות נתנה ארכה לקהילת חב"ד ברעות המנסה לאסוף כמה שיותר חתימות של תושבים התומכים בהקמת בית חב"ד ביישוב. גורמים בעירייה: "זה נראה כמו קרב אבוד מול 2,000 (יש 2,500) ההתנגדויות שהוגשו.

5.    התנגדות להקמת ביכנ"ס של חב"ד ברעות 

צוות הפעולה הגיש לעירייה כ- 2,500 מכתבי התנגדות אישיים חתומים.

הצוות ממשיך במבצע החתמת מכתבי התנגדות אישיים גם בימים אלו, בכדי לוודא שהעירייה תדחה את בקשת חב"ד. תודה רבה לכל התושבים שהצטרפו לעצומה ולכל הפעילים.

עד היום הצטרפו לעצומה https://www.atzuma.co.il/kehilatreut 1,993 תושבים !!!

וועדת הקצאות אמורה להתכנס השבוע לדון בבקשה ובהתנגדויות, ולקבל החלטה בנושא.

6.    מכתבים אל מערכת ’ידיעות מודיעין’ – בעד ונגד חב"ד - מצ"ב מכתבים בעד ונגד חב"ד, שפורסמו במקומון ’ידיעות מודיעין’.

8.    הדרמה בישיבת התקציב / מכתבים למערכת - http://mcity.co.il/?id=7201611120145059 -

קובי אור פרסם בעיתונט mcity את הניוזלטר השבועי.

הניוזלטר השבועי של ’מודיעין חופשית’, מתרכז השבוע בין היתר בישיבת אישור התקציב השבוע ובדובדבן שבקצפת של ברוך בוכניק שבכה: שתו לי, אכלו לי, כשכעס מדוע ראש העיר לא נותן לחרדים מקרית ספר להכניס רגל במחלקת שרותי הדת.

9.    מסתערים - http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4880833,00.html -

ירידה במוטיבציה לשירות קרבי? במקומות כמו מודיעין, נס־ציונה, הוד־השרון וקריית־אונו לא שמעו על זה • צה"ל פירסם את דירוג הערים לפי שיעורי הגיוס, השירות בתפקידי לחימה והיציאה לקצונה • אז מי העיר הכי ירוקה?

אחריהם: אגף כוח אדם בצה"ל פירסם אתמול את דירוג הערים המובילות בגיוס לצבא ובשירות משמעותי, כלומר מיצוי תפקידי לחימה וקצונה. במקום הראשון אין הרבה הפתעות — העיר מודיעין מובילה גם בשיעורי הגיוס וגם במדדי הקצונה והלחימה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות