חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

רוץ לאסי רוץ

 

שינוי מדהים -  שש שנים אחרי הקמתו הוכפל שטחו של פארק הכלבים בעמק איילון לרווחת כלבי העיר ובעליהם, ובכך תוקן עיוות מתמשך שנגרם כתוצאה מחוסר ניסיון וידע בתחום בתחילת הדרך. כלבי מודיעין מוזמנים לפרוק מתחים  

 

בנובמבר 2010, אחרי לחצים של שנים מצד בעלי הכלבים בעיר, הוקם בעמק איילון מאחורי מודיעין סנטר פארק הכלבים הראשון של מודיעין.

מלאכת ההקמה הופקדה אז בידי החכ"ל (החברה הכלכלית של מודיעין) שם לא ממש ידעו כיצד לטפל בנושא וכיצד אמור להיראות פארק כלבים תקני ויעיל. חוסר הניסיון בתחום הביא לביצוע מספר טעויות בסיסיות אשר חלקן טופל במהלך הזמן, אך ממדיו הקטנים מדי של הפארק נותרו ללא שינוי למגינת לבם של הכלבים ובעליהם.

במהלך השנים הצורך והביקוש הרב בפארקים לכלבים חלחל יותר ויותר לתודעתם של פרנסי העיר והטיפול הועבר לידיה הנאמנות של המשנה למנכ"ל מיכל פרפרי והדברים החלו להשתנות. פרפרי למדה את הנושא לעומק, בדקה את צורכי התושבים בהתאם לשכונות העיר, ומתווה בימים אלו תוכנית לשיפור הקיים ולהקמת פארקים נוספים ברחבי העיר.

את הסנונית הראשונה של השינוי ניתן לראות כבר בפארק הכלבים שמאחורי מודיעין סנטר אשר השתנה ללא הכר בעקבות הכפלת שטחו והכנסת אזורים מוצלים לתוכו. הפארק במתכונתו הנוכחית עונה על כל צורכי התושבים וכלביהם (משטח דשא מרווח המאפשר ריצה, משחקים, ברז מים, ספסלים, צל ושקיות שקי-קקי). מיותר לציין, כי כפי שפעילות גופנית בריאה עבור בני אדם, כך הדבר נכון גם לגבי כלבים. כלב בכושר טוב יסבול מפחות השמנה ובעיות אחרות הקשורות לעודף משקל וחוסר פעילות.

אין להשוות את המצב החדש עם הפארק הננסי אותו תיאר באכזבה כותב שורות אלו מיד לאחר חנוכתו לפני שש שנים בכתבה תחת הכותרת: "כלוב במקום פארק" – "ממראה עיניים למדנו בתדהמה בעמק איילון כי מדינת הגמדים זה כאן. 24 מטר אורך ו-18 מטר רוחב, אלו מידותיו של מה שהיה אמור להיות פארק הכלבים הראשון של מודיעין. לא ברור אם מישהו בהנהגת העיר הזו מבין את משמעותו של פארק כלבים, את מטרותיו ואת השימוש בו. לכאורה נראה שהפארק הזה תוכנן ונעשה בידי גורמים בלתי מקצועיים לחלוטין, ללא מוטיבציה, מבלי להבין את הצורך האמיתי, בלי חדוות עשייה, אלא בעיקר כדי לצאת ידי חובה. אחרת לא ברור מדוע לא ניתן היה להשתמש בחלק גדול יותר מהפארק רחב הידיים הזה? מדוע לא ניתן היה להכפיל את גודלו מבלי שאיש יינזק, שכן המקום אינו מאויש מרבית ימות השנה, הוא שומם ובלתי מנוצל, ומרחבי פארקים דומים מצויים בעיר בכל עבר. המקום הזה מתאים מכל בחינה להקים בו פארק לתפארת".

כאמור, לאחר שנלמדו הלקחים המתאימים הרי שהחל מהשבוע אכן יש במקום פארק לתפארת.             

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות