חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

בהפנינג בחירות בעירוני ה` נבחרה קלינטון לנשיאות

 

אם תשאלו את תלמידי תיכון עירוני ה’, הילרי קלינטון תהיה נשיאת ארצות הברית הבאה – כך נקבע בהצבעה שקיימו תלמידי כיתות ט’ בתום הפנינג בחירות חגיגי, שהיה כולו בשפה האנגלית. ההפנינג נערך בהובלת רכזת האנגלית, אנט ראובני סולומון, ונעשה כחלק מהלמידה המשמעותית שבבית הספר, למידה המושתתת על יסודות ה-PBL למידה מבוססת פרויקטים.

 

 ההפנינג, שנערך ביום חמישי האחרון, היווה את נקודת השיא של למידה שנמשכה שבועות רבים, ונועדה לקרב לתלמידים את תהליך הבחירות בארצות הברית, תוך התנסות במחקר ובלמידה מעמיתים. במרכז תהליך הלמידה, שהותאם לרמות האנגלית השונות, התמקדו התלמידים בנושאים כמו נקודות ציון חשובות בהיסטוריה של ארצות הברית וכיצד פועלות הרשויות השונות במדינה: הרשות המחוקקת, הרשות המבצעת והרשות השופטת.

כמו כן, התלמידים למדו לעומק על ההבדלים בין המפלגה הרפובליקנית למפלגה הדמוקרטית, על תהליך הבחירות והמונחים שנוגעים לו, וכמובן על שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ והילרי קלינטון, ועל התייחסות שלהם לנושאים השונים העומדים על סדר היום הציבורי בארצות הברית, כמו מהגרים, החזקת נשק, טרור, סחר, פשע, חינוך ועוד. במסגרת תהליך הלמידה יצאו תלמידים לסיור במרכז האמריקאי, השייך לשגרירות ארצות הברית בישראל, שם למדו לעומק על השגרירות האמריקנית והתנסו בתהליך הבחירות.

הפנינג הבחירות נפתח בפעילויות כיתתיות ולאחריהן התקיים פאנל בהשתתפות נציגים משגרירות ארצות הברית בישראל: ג’ונתן ברגר, לורי לה-בין ודריה כרמן, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי, ומנהלת בית הספר, ליאת אפלבוים. נציגי השגירות הסבירו לתלמידים על הקשר של ישראל עם ארצות הברית, על המחלקות השונות בשגרירות ועל עיקר עבודתם. ברגר אף הציג להם כיצד נראה טופס הצבעה לבחירות אמיתי של אחת ממדינות ארצות הברית. לאחר מכן, ניתנה לתלמידים הזדמנות לשאול אותם שאלות.

בהמשך, כשבקהל יושבים שאר חברי השכבה והנציגים מהשגרירות, נערך דיבייט באנגלית בין שני תלמידים, שהציג עימות בין שני המתמודדים: התלמידה רוני שחר יצגה את קלינטון והתלמיד יאן גולדמן יצג את טראמפ. כל אחד מהם הציג את האג’נדה שלו והפנה שאלות כלפי המתמודד האחר.

בסוף ההפנינג נערכה הצבעה בקלפי הבית ספרית, ובה נבחרה הילרי קלינטון לנשיאות ארצות הברית, עם רוב של 53% מכלל תלמידי השכבה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות