חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ערב הסברה על גיוס לצה”ל לבנות דתיות

 

ביום רביעי שעבר התכנסו בסניף ”אמונה” המקומי עשרות תלמידות דתיות והוריהן, שהגיעו למקום בכדי לקבל מידע על נושא הגיוס לצה”ל.

 

 ערב זה, כמו אירועים נוספים בעיר שחושפים אוכלוסיות שונות לנושא הגיוס לצה"ל, התקיים במטרה לעודד את צעירי העיר לשירות משמעותי. הערב, שאורגן על ידי עמותת "אלומה" ומינהל החינוך העירוני, אפשר לבנות בכיתות י"א ו-י"ב, המתלבטות לגבי שירות צבאי, לשמוע על הנושא, להכיר את המסלולים והתפקידים הקיימים בצה"ל ולהיחשף לשינוי שנערך בצה"ל בשנים האחרונות בקליטת בנות דתיות. כך, מתאפשר להן לקבל בהמשך החלטה מושכלת בעת הבחירה בין גיוס לצה"ל או שירות לאומי.

הערב נפתח בסרטון על נווטת הקרב הדתייה הראשונה, סרן תמר אריאל ז"ל, שנהרגה לפני כשנתיים באסון בנפאל. תמר היוותה מודל לחיקוי עבור בנות דתיות אחרות, על ידי כך שהראתה להן כי ניתן להגיע בצה"ל לתפקידים נחשבים ומורכבים.

בהמשך, בירכו את הנוכחים סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי, ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך, מנהלת סניף "אמונה" המקומי, עירית בן דוד, ומנכ"לית עמותת "אלומה", יפעת סלע. לאחר מכן, בכדי לחשוף את הנוכחים לכל המידע הנדרש, סיפר תא"ל במיל’ אלי בן מאיר, שהיה בעבר קצין המודיעין הראשי וראש חטיבת המחקר באמ"ן, על שילוב צעירות דתיות בצה"ל בכלל ועל חשיבות התהליכים שקודמים לגיוס. מנהלת תכנית "אלומה משרתות באמונה", שרון בריק-דשן, פרשה בפני הנוכחים את אפשרויות השירות שיש לדתיות ואת תהליך הגיוס הצפוי להן.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי: "העיר מודיעין מכבים רעות מתגאה בכוח ההתנדבות והתרומה של צעיריה לקהילה, לחברה ולמדינה. חשוב לנו מאוד שהבנות הדתיות, המגיעות לצומת החלטה באשר לדרך בה ישרתו את המדינה, יקבלו את כל המידע הנחוץ וייחשפו לכל העובדות והנתונים הדרושים להן כדי לעשות את הבחירה הכי נכונה עבורן ועבור המדינה. זו הסיבה שאנו ממשיכים במסורת החשובה של מפגשים אלה, יחד עם עמותת "אלומה", שעושה עבודה חשובה ויוצאת מן הכלל."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות