חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

יום המודעות לסרטן השד

 

ביום שישי האחרון נערך במרכז הרב תחומי יום מודעות לסרטן השד, ביוזמת ובהובלת יו”ר הוועדה לקידום מעמד האישה, חברת המועצה מירב פלג.

 

לאחר קבלת פנים וכיבוד קל ובריא, שמעו הנוכחות, שמילאו את האולם, הסבר מאחות מבית החולים "תל השומר", עינת ברייננברג, כיצד ניתן להפחית את הסיכון לחלות בסרטן השד וכיצד ניתן לבצע אבחון מוקדם. הנשים, שהשתתפו בהרצאה, גילו עניין רב ושאלו שאלות רבות. לאחר מכן, שמעו הנוכחים את סיפורה האישי של יעל גולדמן, המתנדבת ב"יד להחלמה" מטעם האגודה למלחמה בסרטן.

בהמשך, צפו המשתתפות במצגת על מגוון שיעורי הספורט והכושר הקיימים בעיר, ולאחר מכן נהנו מסדנת בישול בריא, אותה הנחה השף מסימיליאנו די מטאו, זוכה התוכנית "מאסטר שף" משנת 2015. השף שיתף את הנוכחים במתכונים שלו למספר מאכלים, תוך כדי שהוא מראה ומדגים כיצד מכינים אותם. מסימיליאנו שיתף מתכונים שלו לשני סלטים בריאים ולמנת פסטה מחיטה מלאה, מאכלים אשר משלבים ויטמינים ואבות מזון שונים, דבר שכידוע נחוץ בכדי לשמור על התפקוד התקין של הגוף. לאורך כל ההדגמה, ליוותה את השף התזונאית ומקדמת תחום הבריאות באגודה למלחמה בסרטן ד"ר אביטל פאטו בן ארי, אשר הסבירה למשתתפות על הערכים התזונתיים שמרכיבים את המנות שמכין השף.

גם מועדוני הספורט המקומיים נרתמו ליום זה, שמטרתו העלאת המודעות לסרטן השד ולאורח חיים בריא, ובאי היום זכו לקבל שובר שמספק אימון או שבוע אימוני התנסות חינם.

 

חברת המועצה ומחזיקת תיק קידום מעמד האישה, מירב פלג: "סרטן השד הוא סוג הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים מכל קבוצות האוכלוסייה, והנתון לפיו כל אישה שמינית תחלה בו מחייב את כולנו לעשייה של מניעה. מטרת בוקר זה, אותו יזמתי, היא להדגיש את חשיבות הגילוי המוקדם, שמעלה את הסיכוי להירפא בכ-90%, להציג את דרכי הטיפול ובד בבד לשים דגש על קיום אורח חיים בריא, המשלב פעילות גופנית ותזונה נכונה – שתי פעולות שהוכחו במחקרים כמפחיתות את הסיכון לחלות. אני קוראת לכן, נשים יקרות, לקחת אחריות על בריאותכן, לאמץ אורח חיים בריא ולא לחכות ולא להתבייש – פשוט ללכת להיבדק."

יו"ר הסניף המקומי של האגודה למלחמה בסרטן, שולה זק: "אני רוצה להודות ולציין את שיתוף הפעולה הפורה בין המרכז הרב תחומי, האגף לשירותים חברתיים, הוועדה לקידום מעמד האישה והאגודה למלחמה בסרטן, שהפיקו ביחד בוקר של בריאות ואיכות חיים, שמטרתו הגברת המודעות לסרטן השד. אני מודה גם לעשרות הנשים שנענו להזמנה, גדשו את אולם הכנסים במרכז הרב תחומי והשתתפו ביום בו יצאנו עם ידע רב בתחום הבריאות, איכות החיים והמודעות לסרטן השד. המשתתפות נהנו גם מחוויה קולינארית, מהסבר מקיף על הערכים התזונתיים של מרכיבי המזון וממתנה של מועדוני ספורט בעיר, המזמינים אותן לאימוני התנסות בחינם. מי ייתן וירבו שיתופי פעולה פוריים בין גופים שונים בעיר לטובת תושבי העיר שלנו."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות