חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

”מעוז המכבים” - בית ספר ירוק

 

בית ספר ”מעוז המכבים” נמצא בימים אלה בדרך להכרתו כבית ספר ירוק, בית ספר שמיישם עקרונות פיתוח בר קיימא.

 

מזה עשר שנים מקדם המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף עם משרד החינוך, תהליך של הפיכת בתי ספר לירוקים, כלומר בתי ספר שמקיימים חינוך סביבתי משמעותי תוך התבססות על למידה על הסביבה, יישום אורח חיים מקיים וקיום פעילויות במטרה לשנות את התודעה ואת התנהגות הקהילה ביחס לסביבה

התהליך החל לאחר שהיחידה הסביבתית שבאגף שפ"ע זכתה בקול קורא של המשרד להגנת הסביבה ובעקבותיו נבחר "מעוז המכבים", אשר מיישם בשנים האחרונות אורך חיים מקיים, להתחיל בתהליך הסמכתו לבית ספר ירוק. כחלק מהתהליך נבנה בבית הספר גן שבעת המינים ונערך יום שיא מיוחד, בנושא טבע וסביבה, בגבעת הברושים, בשיתוף עם עמותת "נחלת ש"י". ביום זה עברו התלמידים בין תחנות שונות שפוזרו בגבעה ולמדו על בעלי החיים באזור, על השגת מים, על חג הסוכות ועל דבש ותהליך טיפוח כוורת בשיטה הביו דינאמית, המצמצמת את תופעת העלמות הדבורים מהעולם. כמו כן, התלמידים התנסו בפעילויות קבוצתיות מגבשות ובהכנת פיתות על טאבון. במהלך הפעילות למדו התלמידים גם על אמנון ליפקין שחק ז"ל, שעל שמו נקרא המצפה במקום, ועל מורשתו. המצפה ממוקם בראש הגבעה, אתר ממנו יצאו בעבר מבצעים רבים של חטיבת הצנחנים, החטיבה בה החל אמנון את שירותו הקרבי ואף שימש בה כמפקד בכל רמות הפיקוד.

בנוסף, בהמשך לקול הקורא של המשרד להגנת הסביבה, תלמידי כיתות ו’ בעיר יעברו מערכי שיעור בנושא שטחים פתוחים, מגוון ביולוגי וחשיבות התמיכה והשימור של הטבע העירוני. בסיומם יחוו פעילות ניווט באתרי הטבע, תהליך אשר ילווה גם כן על ידי היחידה הסביבתית שבאגף שפ"ע.

חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, ורד גל בחרי: "בשנים האחרונות אנו עדים לתהליך מעבר של בתי ספר לעמידה בתקן או בהסמכה לבית ספר ירוק. אני מצטרפת לדעה כי תהליך הסמכה למוסדות חינוך ירוקים מעודד מעורבות ולקיחת אחריות של החברה על הסביבה, וכי בעזרת תהליך ההסמכה נביא לכך שבעתיד השיקולים הסביבתיים יהפכו להיות משפיעים יותר ויותר על קבלת ההחלטות. בנוסף לבית ספר "מעוז המכבים" ישנם גם גני ילדים בעיר אשר נמצאים בתהליך ההסמכה, ואני מאחלת בהצלחה לכל המשתתפים בתהליך. 

מנהלת "מעוז המכבים", יהל לוטן: "בתוכנית הייחודית של בית הספר "נוף ילדות" יש מקום מרכזי לערך הקיימות. כמו כן, מתקיימות תכניות למידה מיוחדות העוסקות בערכים של שימור הטבע והסביבה ויישום תהליכי טיפול בפסולת וצמצום טביעת רגל אקולוגית. בית הספר חרט על דגלו את הלמידה החוץ כיתתית, אשר באמצעותה מפנימים הילדים את מחויבותם לטבע, במגוון פעילויות והתנסויות ובשיתוף פעולה עם גורמים שונים. בית הספר מאמץ את אתר גבעת הברושים ובכל שנה מחדש חותם כל ילד על המחויבות להיות תלמיד שומר טבע."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות