חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

תארים שיזניקו אתכם קדימה

 

לא בטוחים מה אתם רוצים לעשות כשתהיו גדולים, אבל יש לכם כיוון כללי מסוים? הנה כמה מקצועות שכדאי ללמוד כדי להשיג יתרון בשוק עבודה תחרותי ודינאמי

 

בחירת תחום לימודים משפיעה באופן ישיר על איכות החיים ועל הקריירה. תמיד כדאי לבחור בתחום לימודים שמעניין אותנו באופן אישי, פשוט כי זו הדרך היחידה להתמיד ובסופו של דבר גם להפיק תועלת כלכלית מהתעודה.

מצד שני, רבים לא בטוחים מה הם רוצים לעשות במסגרת הקריירה שלהם ויש להם רק כיוון כללי מסוים. הפתרון עבורם הוא לזהות מקצועות בינתחומיים ולתת עדיפות לענפים שכוללים בתוכם תתי-תחומים רבים.

משפטים: לא חייבים להיות עורכי דין

הדוגמא הכי טובה לתחום אינטר-דיסיפלינרי היא לימודי משפטים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל מי שמסיים לימודי משפטים אכן נרשם לאחר מכן להתמחות ועובר את מבחני הלשכה. יש לא מעט סטודנטים למשפטים שמשתמשים בתחום הידע כדי לצבור ניסיון ולהשיג כלים להתנהלות עסקית.

בנוסף, קיימים תפקידים מסוימים שבהם תואר במשפטים מייצר יתרון על פני דורשי עבודה מתחרים. אפשר ללמוד משפטים ולאחר מכן להגיש מועמדות לעבודה כיועץ פרלמנטרי, להשתמש בלימודים כדי לפתוח עסק או להציע שירותי ייעוץ בתחומי נדל"ן, מסחר, חוזים וכדומה.

ביולוגיה: בין מחקר לרפואה

גם בענף הביולוגיה אפשר למצוא תארים שיכולים להזניק אתכם קדימה. אפשר ללמוד ביולוגיה ולאחר מכן לעסוק במחקר במסגרת רפואית או אקדמית. לימודי ביולוגיה הם נקודת פתיחה מצוינת ללימודי המשך בתארים מדויקים, לימודי תואר שני במדעי החיים ודוקטורט עם התמחות ספציפית באחד מענפי הרפואה.

מעבר לכך, לימודי ביולוגיה יכולים לעזור לכם להגשים חלום ולעבוד כוטרינרים. למרות שיש צורך בלימודי וטרינריה על מנת לקבל תעודת הסמכה ולעסוק בפועל בתחום, הלימודים הם רק השלב הראשון שיעניק לכם הצצה לאופי של התחום ולמאפיינים שלו.

כלכלה וניהול: נצלו את היכולות האנליטיות שלכם

התחום של כלכלה וניהול זוכה בשנים האחרונות להצלחה ראויה לציון בקרב סטודנטים בארץ ובעולם. הסיבה לכך היא שהתחום מוכיח את עצמו ככלי יעיל להשתלבות מהירה בשוק העבודה הדינאמי והצפוף של המאה ה-21. גם אם מעולם לא דמיינתם את עצמכם בתור מנהלים של חברה גדולה, סביר להניח שלימודי תואר ראשון בכלכלה יהיו הדרך הטובה ביותר לנצל את היכולות האנליטיות שלכם.

מעבר לכך, תואר בכלכלה וניהול יאפשר לכם להגיע למגוון רחב של תפקידים מבוקשים. אתם יכולים להשתמש בתעודה כדי להגיש מועמדות לעבודה בבנק, להציע את עצמכם לחברות ייעוץ ובתי השקעות ולפנות למחלקות שכר במקומות עבודה שדורשים את התואר הזה כתנאי בסיס לקבלה.

כמו כן, מתוך הרשימה לעיל ניתן לראות שהתואר בכלכלה הוא היחיד שמספק יתרון עבור יזמים או עצמאיים. אם אתם רוצים לפתוח עסק, כדאי שתתחילו ברכישת הכלים המתאימים לצורך הניהול השוטף.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות