חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מודיעין מתגייסת לעזרת אדם גומון

 

מודיעין מכבים רעות מתגייסת לעזרתו של הילד אדם גומון, תושב העיר החולה במחלת דם נדירה שעלולה לסכן את חייו, במבצע לאיתור תורם מח עצם.

 

אדם, בנם של אוקסנה ומיכאל גומון ואח של דניאל, הוא ילד סקרן וחייכן, שאוהב לשחק בכדור, בלגו לטייל וחוות את העולם בעיניים של ילד בן שנתיים. למרבה הצער אדם אובחן לפני מספר חודשים כחולה ב-MDS הידועה כמחלה "שקטה" שההתקדמות הבלתי נמנעת שלה מגיעה להתפרצות של לוקמיה חריפה. דרך הטיפול היחידה שיכולה להציל את חייו היא השתלת מח עצם. אולם עד כה, לאחר בדיקות במאגרי מח עצם בארץ וברחבי העולם, טרם נמצא לו תורם מתאים.

בסוף החודש, ביום רביעי 28.9.16, יתקיים מבצע התרמה רחב היקף לגיוס תרומות מח עצם להצלת חייו של אדם גומון בן השנתיים. במסגרת המבצע אותו יזמו מאגר מח עצם הדסה, בשיתוף עמותת ’’מאבק לחיים" ע’’ש אלי אלקובי, יאיישו מתנדבים כ-60 עמדות התרמה שימוקמו בקניונים בכל רחבי הארץ, אחת מהן תהיה בקניון עזריאלי במודיעין.

ההחלטה על מבצע ההתרמה התקבלה לאחר שבבדיקות שנערכו במאגרי מח עצם ברחבי העולם לא אותר תורם מתאים לאדם. ביום המבצע אנו פונים לציבור לתת דגימת רוק פשוטה ולהצטרף למאגר מח העצם. דגימת רוק הנלקחת על ידי גירוד הלחי הפנימית באמצעות מקלון שצמר גפן מוצמד לקצהו. מי יכול להצטרף למאגר: בני 45-18 בריאים שאינם נמצאים במאגרים הקיימים.

ממשפחת גומון ועמותת "מאבק לחיים ע"ש אלי אלקובי נמסר כי עלות פענוח כל דגימה עומד על כ-200 שקלים והמשפחה זקוקה גם לעזרת הציבור בתרומות למימון הדגימות אותן היא אוספת.  ניתן לתרום באמצעות כרטיס אשראי ב-כוכבית 3007, בעמדות ההתרמה ביום ההתרמה 28.9.16 או דרך אתר העמותה: www.struggleforlife.org.il/.

תסמונת MDS הינה התפתחות בלתי תקינה של מח העצם המשפיעה על ייצור תאי דם בריאים. מח העצם מייצר הרבה מאוד תאי אב של שלושת סוגי תאי הדם אך קיימת הפרעה בהתמיינות של תאים אלו לתאים בוגרים, בחלק מהמקרים התסמונת תתפתח באיטיות ובהדרגה, בעוד במקרים אחרים התסמונת תתפתח במהירות, לסוג מחלת סרטן הנקראת לוקמיה חריפה. 

אוקסנה ומיכאל גומון: "אנחנו במרוץ כנגד הזמן ופונים לתושבי העיר שלנו שכבר הוכיחו מספר פעמים בעבר כמי שיודעים לערוב אלה לאלה בשעת משבר, יש בכם את הכוח להציל את החיים של אדם הקטן אנחנו נודה לכם על כל עזרה שתינתן."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות