חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

נתקעתם בדרכים ללא יכולת להמשיך?

 

70 סניפים, 400 פניות ביום אחד, כשאחת מהם חילוץ תינוק מרכב נעול,, 2000 מתנדבים חילונים כחרדים. זוהי על רגל אחת עמותת ”ידידים” שתחלץ אותך מכל צרה בכביש או בבית.  לידיעתכם, סניף חדש  בראשותו של אלעזר רובינשטיין, עם 60 מתנדבים! של ארגון ’ידידים’ נפתח באזור בקעת אונו והסביבה.

 

אתמול יום ג’, יום שמש לוהטת בבית שמש והטלפון במוקד עמותת "ידידים" מצלצל: אב שניכר בקולו שהוא שרוי בפאניקה מוחלטת, סיפר כי הרכב שלו ננעל כשהוא מותנע והתינוק שלו לכוד בתוכו. סוף הסיפור, התינוק חולץ בשלום בסיוע מתנדבי "ידידים". רק שימו לב והיזהרו מרכבים הננעלים באופן אוטומטי (כמו זה בארוע אתמול) 20 שניות אחרי שיוצאים ממנו כשהוא מותנע!

הסיפור ארע רק אתמול ועליו סיפר לנו טלפונית סגן יו"ר עמותת ידידים של מחוז מרכז,  לייזי שטרן,, שהוסיף ונידב לנו פרטים מדהימים על ארגון שנולד לפני מס’ שנים בכבישי מודיעין ספר ומאז צמח ל"מפלצת" ארצית המקיפה 2000 מתנדבים, חרדים וחילוניים המוכנים לאות פקודה לצאת לעזרת מי שנקלע למצוקה. והדוגמאות שלייזי נותן  רק חלק: לכודים בבית, באוטו,  רכב לא מתניע, פאנצ’ר, אישה מבוגרת המתקשה לרדת מביתה ועוד ועוד.

הארגון מספק עזרה ראשונה (לא רפואית) לכלל אזרחי ישראל, מפעיל מוקד הפעיל 24 שעות, ומעניק סיוע לאלפי פונים. והכול בהתנדבות מלאה. סניף חדש של ארגון ’ידידים’ נפתח באזור בקעת אונו והסביבה בכדי לתת מענה לתושבים.
       
60 מתנדבים כבר פועלים בסניף בקעת אונו של ארגון "ידידים", ראש צוות בקעת אונו, אלעזר רובינשטיין, פועל במרץ עם שאר החברים על מנת להרחיב את פעילות באזור. "רוב העזרה מתמקדת בסיוע לאנשים שנתקלו בדרכים בבעיה המונעת מהם להמשיך הלאה את סדר יומם כמתוכנן.
כמו כן המתנדבים מסייעים לציבור בשלל  בעיות המשויכות לנושאים חריגים, המתקבלות מדי יום במוקד הארגון", אומר לעיתונט אלעזר רובינשטיין.

רובינשטיין ממשיך ומספר ״אצלנו המתנדבים פרוסים על פני שטח גדול ונרחב הכולל את כל גזרת בקעת אונו; גבעת שמואל, אור יהודה, קרית אונו,  תל השומר, רמת אפעל, גני תקווה, גת רימון, כפר מעש, סביון, גני יהודה, יהוד, מגשימים נווה מונסון, ורמת פנקס. מתקבלות אצלנו קריאות מכל הסוגים וב"ה משתדלים לתת מענה מיידי לכל הקריאות הקשורות אל אזור בקעת אונו. המתנדבים בסניף מגובשים מאד, וחווים תחושת משפחה".

רוצים להצטרף למערך ההתנדבות של "ידידים" באזור בקעת אונו? אלעזר רובינשטיין 050-2726424 (סמס/ווצאפ) .

נתקעתם בדרכים מכל סיבה? בשביל זה יש ידידים. התקשרו למוקד הארצי ומתנדב ישמח לסייע לכם: לשירותכם 24/6  מוקד ידידים ארצי – 053-313131-0.

רוצים להצטרף לסניף ראשון או מודיעין, צלצל ללייזי: 0547010202.

קצת על ארגון "ידידים": ארגון "ידידים – חברים כל ישראל" הוקם ב- 2006 בזמן מלחמת לבנון השנייה ע"י מאיר וינר, המשמש כיו"ר הארגון. כיום ישנם למעלה מ- 2,000 מתנדבים פעילים בכל רחבי הארץ,  המסורים לכל מה שהארגון מייצג באופן מעורר השתאות.

דובר ארגון "ידידים", מוטי מייבסקי, מסביר כי הארגון מספק עזרה ראשונה לא רפואית למקרים דחופים, כגון: סיוע בדרכים, עזרה בתיקון תקר בגלגל, מילוי אויר בצמיגים, סיוע בהנעת הרכב, גישה לרכב נעול כשהמפתח בתוכו, דירות שבעליהן אינם מצליחים בפתיחתן, וכו׳. "השאיפה שלנו היא לספק את העזרה הנדרשת בכל קנה מידה נצרך. מאחר ומדובר בארגון המבוסס על מתנדבים בלבד, ישנם מצבים בהם איננו מסוגלים להגיש את העזרה הנדרשת. חברי הנהלת הארגון, אף הם, מתנדבים אשר פועלים ללא שכר״ מסביר מייבסקי.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות