חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מה מציעה בקעת אונו לאוכלוסיית גיל הזהב?

 

חדשות טובות: נראה כי מגורים בבקעת אונו בהחלט יכולים להתאים לאוכלוסיית גיל הזהב. בערים וביישובים הקהילתיים שמרכיבים את הבקעה ישנם מגוון שירותים ייעודיים לקשישים, כמו גם בתי אבות ופרוייקטים של דיור מוגן בסביון וביהוד למי שחפץ במשהו קצת יותר יוקרתי.

 

יש לכם הורים מבוגרים המתגוררים בבקעת אונו? אתם בני גיל הזהב ומתגוררים באזור? יתכן שכעת, משהגעתם לגיל השלישי, או שהוריכם נמנים עם בני גיל זה, אתם תוהים מה האזור מספק לקשישים. האם ניתן למצוא דיור מוגן בסביון או ביהוד שהינו איכותי ויוקרתי? האם יש באזור שירותים עירוניים המותאמים לקשישים? ומה לגבי קרבה לשירותים רפואיים ובתי חולים?

לאנשים בגיל השלישי צרכים שונים ומגוונים, בין אם מדובר על צרכים בריאותיים ורפואיים (ואף סיעודיים), או על צרכים נפשיים, פעילויות פנאי, קרבה לבני המשפחה והימצאותם של גורמים מקצועיים בקרבה מספקת. מאמר זה יסקור את השירותים, הפעילויות והקהילות לקשישים בבקעת אונו, כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת לגבי חיים באזור זה בגיל הזהב.

בקעת אונו – היכרות

אם אינכם מכירים היטב את בקעת אונו אך שוקלים את האזור למגורים בגיל השלישי, הנה כמה דברים שכדאי לדעת. בקעת אונו היא אזור מוניציפלי באזור המרכז, הגובל במחוז תל אביב. היא כוללת את היישובים קריית אונו, אור יהודה, סביון, גני תקווה, גת רימון, כפר מעש, גני יהודה, נווה מונוסון, מגשימים ורמת פנקס, כמו גם את החלקים המזרחיים של רמת גן – רמת אפעל, תל השומר וכפר אז"ר.

מחוז בקעת אונו משלב ערים גדולות כמו קריית אונו ואור יהודה שבהן הרמה הסוציו-אקונומית מגוונת, עם יישובים קהילתיים ברמה סוציו-אקונומית גבוהה כמו נוה מונוסון, גני תקווה וסביון. הקרבה לעיר תל אביב ולכבישים ראשיים כמו 4, 40, 471 ו-461, מהווה יתרון עבור המתגוררים בבקעת אונו, כמו גם הימצאותו באזור של בית החולים הגדול ביותר בישראל: המרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא-תל השומר, הממוקם בתל השומר.

ככלל, יישובי בקעת אונו מהווים יעד מבוקש לאור השכונות החדשות הרבות הנבנות בהם, אופיים השקט והאיכותי, והפיתוח הרב הצפוי באזור בשנים הקרובות.

האם בקעת אונו אטרקטיבית לגיל הזהב?

חדשות טובות: נראה כי מגורים בבקעת אונו בהחלט יכולים להתאים לאוכלוסיית גיל הזהב. בערים וביישובים הקהילתיים שמרכיבים את הבקעה ישנם מגוון שירותים ייעודיים לקשישים, כמו גם בתי אבות ופרוייקטים של דיור מוגן בסביון וביהוד למי שחפץ במשהו קצת יותר יוקרתי.

כך למשל, העמותה למען הקשיש באור יהודה מספקת לקשישים סל שירותים הכולל: ביטחון אישי, שירותים רפואיים, פעילות חברתית, השגחה 24 שעות ביממה, סיוע בסידורים יום-יומיים, תחזוקת הבית, וייעוץ ושירותי מידע. בנוסף, ישנו מרכז יום לקשיש בעיר המספק שירותים סוציאליים, פיזיותרפיה, שיעורי התעמלות, שירותי הסעות ועוד. בעיריית קריית אונו ישנה מחלקה לרווחת הגמלאי אשר מציעה שירותי טיפול אישי, שירותי חוק סיעוד, ארוחות מוכנות וסיוע חומרי לנזקקים לכך, חוגים שונים, מרכז יום לקשיש, ניידת טיפולי שיניים ועוד.

המועצה המקומית סביון מספקת גם היא שירותים נרחבים לגיל הזהב, ביניהם, מועדון גמלאים, הרצאות, שירותים רפואיים 24 שעות, שירותי אב קהילה, שירותיים סיעודיים, ייעוץ ושירותי מידע ועוד. בעיריית יהוד מונוסון ישנה המחלקה לטיפול בזקן, דרכה ניתן לקבל שירותים כגון פעילות בקהילה, מרכז יום לזקן, מועדון עיוורים, טיפול סוציאלי וייעוץ, ליווי בקבלת שירותים שונים ועוד.

לסיכום, נראה כי מגורים בבקעת אונו יכולים להעניק לקשיש מסגרת קהילתית, חברתית ורפואית הולמת ואף למעלה מכך, בין אם הוא מתגורר בביתו או בוחרת לגור בפרוייקט דיור מוגן או בבית אבות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות