חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ערב מורשת קרב לצוות יהונתן

 

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, התכנסו, ביום חמישי האחרון יותר מ-100 חניכים וחניכות מ”צוות יהונתן”- קורס ההכנה לצה”ל של עמותת סחלבים, לערב מורשת קרב מיוחד.

 

בערב שהתקיים בבית סחלבים וכלל עדויות וסיפורי קרב של חיילים שלחמו במבצע צוק איתן ומלחמת לבנון השנייה, השתתפו גם ממלא מקום ראש העיר, שלמה פסי, חבר המועצה מחזיק תיק נוער וצעירים, אלעד שמעונוביץ, מנכ"ל עמותת סחלבים, סמי עטר, ראש מחלקת בטיחות בצה"ל, אל"מ עודד בר מעוז, מנהל נחלת ש"י, איציק שפיר וראש מכון הראל, רענן ברנר.

את הערב פתח תת אלוף במיל’ שלמה פסי, שבירך את החניכים על הנכונות לבצע הכנה לצה"ל ולהתגייס לשירות משמעותי. בדבריו התייחס פסי למלחמות בהיסטוריה של מדינת ישראל ולחשיבות והצורך בהגנה על המולדת.

החלק המרכזי של הערב היה הרצאתו של לוחם המגלן, יאיר אנסבכר, שלחם במלחמת לבנון השנייה וסיפר לחניכים, שישבו מרותקים, את סיפורו האישי מהשירות, על שלושה חברים טובים שאיבד בסיטואציות שונות במהלך השירות הצבאי ועל התחושות שחווה עם הכניסה ללבנון. אנסבכר תיאר החוויה החזקה שחווה תחת הפגזים ותחושת הפחד שחלחלה בו שהתחלפה במהרה בתחושת שליחות שנתנה לו את הכוח להמשך כל הלחימה. המסר המרכזי שהעביר אנסבכר בהרצאתו לחניכים הצעירים היא שלאור כל מה שעברנו כעם, אם בשואה ואם במלחמות לאורך ההיסטוריה, יש לנו כיום את הזכות לשרת את המדינה ואת היכולת להגן על עצמנו.

מיד אחריו סיפר אופיר נמרוד, בוגר סיירת צנחנים ובוגר "צוות יהונתן" שכיום משמש כמאמן בצוות, על הלחימה ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן ועל האתגרים איתם הוא וחבריו מגדס"ר צנחנים נדרשו להתמודד. הוא סיפר כיצד הכלים והמיומנויות שקיבל בתור מישהו שהתאמן בצוות, והדברים שלמד במסלול, מתחברים לדבר אחד כאשר מבינים שהולכים להיכנס למחמה בשטח אויב.

את הערב חתם פאנל שאלות ותשובות במסגרתו העלו המשתתפים שאלות שבערו בהם בעקבות הסיפורים ששמעו וקיבלו טיפים להמשך ההכנה ולשירות הצבאי.

מוביל תוכנית ההכנה לצה"ל העירונית, יהונתן רבר: "ערב זה שהתקיים בסמוך ליום הזיכרון מהווה אירוע שיא בהנחלת המורשת לחניכי הצוות. לצד מסעות ואימונים לשיפור היכולות המנטאליות והפיזיות אנו מקיימים פעילויות מורשת רבות במטרה לזכור ולהזכיר את אלו שבזכותם אנו חיים כאן בארץ ישראל."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות