חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

סיכום טקסי יום השואה 2016 במודיעין מכבים רעות

 

ברחבי המדינה ציינו ביום חמישי את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. טקסי זיכרון נערכו גם במודיעין מכבים רעות, כאשר הטקס המרכזי נערך, כמו בכל שנה, בערב יום השואה באמפי תיכון עירוני ב’ ע”ש יצחק רבין.

 

 בטקס השתתפו כ-1,200 מתושבי העיר, ובהם סגן ראש העיר, מיכאל חרל"פ, חברי המועצה, שמעון גואטה, אלעד שמעונוביץ, ורד גל בחרי, רב העיר מודיעין, הרב אליהו אלחרר מנהלי בתי ספר, חברי תנועות הנוער ותושבים רבים.

את הטקס הובילה שכבת י"ב של תיכון עירוני א’ למדעים ואומנויות. תלמידי השכבה, שהיו לפני מספר חודשים במסע למחנות הריכוז וההשמדה בפולין, ערכו טקס מרשים ומרגש שכלל קטעי קריאה, שירה וריקוד. הטקס הסתיים בשירת התקווה כאשר כל משתתפי המסע לפולין עלו על הבמה לשירת ההמנון.

טקס נוסף לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה נערך במקביל בתיכון מכבים-רעות מו"ר, אשר אותו ערכו תלמידי שכבת י"ב של התיכון. בטקס נכחו מאות תושבים ובהם ממלא מקום ראש העיר, שלמה פסי, ורב העיר מכבים רעות, הרב יעקב צ’יקוטאי.

לאחר הטקס המרכזי הוקרן בהיכל התרבות העירוני הסרט "ברלין 1936". הסרט עסק בברלין בשנת 1936, בזמן ההכנות למשחקים האולימפיים הראשונים בגרמניה. האמריקאים מאיימים בחרם אם הגרמנים לא יאפשרו ליהודים להשתתף בתחרויות, ובמיוחד מתעקשים על הקופצת לגובה, גרטל ברגמן. הנאצים מסכימים בלית ברירה לכלול אותה בנבחרת, אך מערימים קשיים כדי לסכל את זכייתה במדליית הזהב, בה הייתה עתידה לזכות. הסרט עסק באומץ ובחברות שנוצרה בין יריבות בזמנים אפלים.

היו תושבים שבחרו להעביר את ערב יום השואה בדרך קצת אחרת ולקחו חלק בפרויקט "זיכרון בסלון". במסגרתו, תושבים מהעיר אירחו בבתיהם ניצול שואה והזמינו משתתפים לשמוע את סיפורו. עשרות תושבים נרתמו לפרויקט והתארחו בבתים שונים. גם מחלקת הנוער והצעירים לקחה חלק בפרויקט ואפשרה לבני הנוער והצעירים לבוא לשמוע את עדותו של צבי נמליך, שנולד בעיצומה של בריחת משפחתו מפולין, לאחר שצבאות רוסיה וגרמניה פלשו למדינה. צבי סיפר למשתתפים על הדרך שעברו, רגעים שזכורים לו במיוחד ועל האוניה שהביאה אותו לחיפה. לאחר כן התקיימו מעגלי שיח ודיון.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות