חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

יוקם מטרו במודיעין

 

בלעדי למודיעין-CITY: היכונו למכונות חפירה סיניות מתחת לביתכם. הפרויקט החדש של ראש העיר חיים ביבס ושר התחבורה ישראל כץ שישנה את כל מערך התחבורה הציבורית בעיר יוצא לדרך ובמסגרתו יוקמו שלושה קווי מטרו תת קרקעיים. שר האוצר מברך ומצטרף למימון

 

מכרז ממשלתי ענק לתכנון מטרו בעיר מודיעין אמור להתפרסם בימים הקרובים על ידי משרד התחבורה.

על פי מידע בלעדי שהגיע למערכת "מודיעין CITY " מדובר בחפירה של שלושה קווים שירשתו את העיר: קו מס’ 1 (הקו האדום) ייצא מאזור מרכז העיר החדש הנבנה בימים אלה ותחנתו הסופית תהייה במרכז המסחרי של רעות, קו 2 (הקו הצהוב) יחבר בין שכונת הכרמים לאבני חן דרך שכונות הנביאים והמגינים, וקו 3 (הקו הירוק) ייסע במסלול הארוך ביותר מליגד סנטר דרך ישפרו ועד לשכונת השבטים.  

עוד נודע, כי את הרעיון הגה וייזם ראש העיר חיים ביבס, אשר נסע לאחרונה בחשאי לברלין כדי לבחון את מודל הרכבת התחתית בעיר. לראש העיר התלווה חבר המועצה אלעד שמעונוביץ אשר היה עד כה חבר המועצה היחיד שהיה שותף סוד למהלך השאפתני של ראש העיר.

כמו כן דווח כי כבר הוקמה ועדת הקמה והיגוי מיוחדת בראשות מנכ"ל החברה הכלכלית של מודיעין, משה אשכנזי, וחברים בה המשנה למנכ"ל העירייה, מיכל פרפרי, ונציגים בכירים של משרדי התחבורה והאוצר. דובר העירייה אייל מלול יכהן במקביל כדובר ועדת ההקמה וההיגוי.

ביבס בתגובה למודיעין-CITY: "זה יהיה האתגר הגדול שלי לקדנציה השלישית שלי כראש עיר. כידוע מודיעין מהווה את ספינת הדגל של השלטון המקומי כך שאך טבעי הוא שהיא תזכה לפרויקט כזה. מאחר והעבודה תתבצע במרביתה מתחת לפני הקרקע נוכל לעבוד מסביב לשעון מבלי להפריע לתושבים כשהמטרה לסיים את הפרויקט תוך שלוש שנים ובכך לשנות את פני העיר. כמובן שכל התקציב יגיע ממקורות ממשלתיים והתושבים לא יצטרכו להוסיף ולו אגורה אחת לכספי הארנונה המשולמים היום".  

דובר משרד האוצר מסר בתגובה כי: "השר כחלון מברך על המהלך ומתחייב לקחת חלק במימון ההקמה, אך טרם ניתן פתרון כולל וסופי לתקצוב או מימון בניית מערכות המטרו היקרות".

תגובת דובר משרד התחבורה: "השר כץ נותן אמון מלא ביכולותיו של ראש העיר ביבס להקים את הפרויקט ועל כן בחר בעיר מודיעין כעיר הראשונה שתזכה לרכבת תחתית בארץ. המשרד יוודא שחברות תחבורה ציבורית הפועלות באזור לא יפגעו מהנושא וישולבו במיזם".

סגן ראש העיר מחזיק תיק התחבורה אילן בן סעדון: "אני שמח ומברך על הפרויקט, אך לא ברור לי מדוע כמחזיק תיק התחבורה לא מצא ראש העיר לנכון לשתף אותי בתוכנית. מדוע אלעד שמעונוביץ כן ואני לא. במה אני פחות טוב ממנו"?

ויש כמובן גם מי שכבר הספיק להביע התנגדות נחרצת לפרויקט העתידי. תנועות הירוקים והחברה להגנת הטבע הודיעו השבוע שבכוונתם להפגין ולארגן צעדת מחאה בחול המועד פסח הקרוב לאורך תוואי קווי המטרו המתוכננים. רכזת החברה במודיעין: "מדובר בנגיסה נוספת באופייה ובטבע של העיר. למרות שמדובר ברכבת תחתית החפירות עשויות לפגוע בשטחים הירוקים ובבעלי החיים במקום. לא ברור לנו איך הפרויקט ישתלב עם האקולוגיה הנופית".

חבר המועצה אבי אלבז, יו"ר תנועת מודיעין חופשית אמר: "הגיעו אלי שמועות על כוונה לשלב בחלק מתחנות המטרו המתוכננות גם בתי כנסת קטנים להתכנסות מניינים בשעות התפילה. תנועת מודיעין חופשית מתנגדת לכך נמרצות ומתכננת החתמה המונית נגד. לא ייתכן שבכל פרויקט בעיר ישורבבו צורכי הדת של פלח קטן באוכלוסייה המונה רק כ-20 אחוז ממנה. אם יש מקום מיותר בתחנות שייבנו מועדונים לנוער ולגמלאים".  

גם חבר המועצה הנמרץ ברוך בוחניק הביע הסתייגות: "כידוע אני נמצא בקשר שוטף עם אלפי תושבים באמצעות הרשתות החברתיות ומסייע להם בעזרת השם כמיטב יכולתי. כבר פנו אליי תושבים רבים והביעו את דאגתם. לא ברור לי כיצד ניתן להבטיח שלא תהיינה רעידות קרקע ותזוזות של מבנים לאורך התוואי וכך תפגע איכות החיים של התושבים. כמו כן התוכנית אינה עולה בקנה אחד עם התוכנית האסטרטגית של העיר כפי שהוכנה על ידי בשנה שעברה. בכל מקרה קבעתי כבר פגישה עם שר הדתות כדי לדון באפשרות שיימצאו בחפירות שלדים וקברים עתיקים אשר עשויים לטרפד את תכניותיו של ראש העיר".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות