חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

האולפנה זכתה בהצטיינות ארצית על שילוב תקשוב בהוראה

 

בשבוע שעבר התקיים בהרצליה כנס ארצי, החמישי במספר, למצטייני תקשוב בחינוך במעמד מנהל המינהל למדע ולטכנולוגיה, ד”ר עופר רימון, ובהשתתפות מנהלת המחלקה לחינוך על יסודי במינהל החינוך העירוני, דלילה אשכנזי.

 

 במסגרת הכנס, הוענקו תעודות הוקרה והערכה לאנשי ומוסדות החינוך שמשלבים תקשוב בהוראתם, במסגרת "תכנית התקשוב הלאומית". מכל מחוז נבחר בית ספר אחד אשר לו הוענקה תעודת ההוקרה. השנה זכתה אולפנת בני עקיבא "אורות מודיעין" מטעם מחוז ירושלים.

תכנית התקשוב הלאומית מקדמת תהליכים בבתי הספר במטרה להפכם לארגונים מתוקשבים. התכנית שמה דגש על הטמעת פדגוגיה חדשנית ועל פיתוח אוריינות דיגיטלית במגוון תחומים מקוונים, במטרה לשפר את תהליכי ההוראה והלמידה ולקדם תהליכים חברתיים-שיתופיים. התוכנית מקדמת, בקרב המורים והתלמידים, את היכולת לעשות שימוש מושכל במחשב למטרת חקר ולתקשורת אפקטיבית בבית הספר, בבית ובקהילה במאה ה-21, בדגש על פיתוח מיומנויות וכישורים הפותחים דלתות להתנהלות אישית וחברתית מושכלת בסביבות טכנולוגיות חדשניות. באולפנה, בניהולו של הרב אשר כורסיה, לקחו את "תכנית התקשוב הלאומית" צעד אחד קדימה, והיא מהווה חלק אינטגרלי מתכני הלימוד הנלמדים בבית הספר. תלמידות האולפנה בשכבות ז’-י"א לומדות השנה באמצעות טאבלטים המכילים ספרים דיגיטליים ותוכניות לימודיות הנתמכות על ידי מט"ח (מרכז לטכנולוגיה חינוכית). בכל שכבה נלמדים כארבעה מקצועות לימוד בדרך זו, כאשר בכל כתה קיים לוח חכם או מקרן, שמאפשר למורים לשלב למידה דיגיטלית בהעברת שיעוריהם, באמצעות: לוחות שיתופיים, מצגות שיתופיות, שימוש במפות דיגיטליות לחיפוש אתרים ועוד.

בעירייה ציינו כי הלמידה בבית הספר הינה טכנולוגית ואקטיבית ומתבססת על מחשב נייד לכל תלמידה, כאשר עם הפעלת פרויקט התקשוב, לפני כחמש שנים, הפכה הלמידה למעניינת, מגוונת, מעשירה ועדכנית הרבה יותר, כך שהתלמידות מקבלות כלים אסטרטגים ללמידה מעשירה ושיתופית תוך שימוש במאגרי מידע מתוקשבים. בנוסף, מקבלות התלמידות משימות לימודיות הנבדקות אונליין על ידי המורים באמצעות ה-moodle  שנמצא בתכנת ה"משוב" ונעשה שילוב מתודות של PBL (למידה מבוססת פרויקטים). השנה מקיימים בבית הספר גם פרויקט לחיזוק הקשר הבין דורי באמצעים טכנולוגים, ובנוסף משתפים המורים את התלמידות באתרי לימוד כמו האקדמיה ללשון עברית, אתר הביו חקר של משרד החינוך ועוד.

 מחזיקת תיק החינוך, עו"ד הילה בן אליעזר: "למידה ממוחשבת מאפשרת התאמת תהליך הלמידה לעידן החדש שבו המורה איננו עוד מקור הידע הבלעדי. בעידן שבו הידע נגיש לכל, המורה הוא מורה דרך ומודל. מערכת החינוך העירונית כולה מצויה בתהליך של התאמת העשייה הפדגוגית לעידן החדש במסגרת למידה משמעותית ועצמאית של התלמידים. האולפנה שלנו היא מוסד חינוכי בעל הישגים יוצאי דופן בתחומים שונים. אני מברכת את משפחת האולפנה ואת העומד בראשה, הרב אשר כורסיה, על הזכייה."

ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך: "אני מברכת את האולפנה, המנהל וצוות המורים על ההישג המתווסף להישגים האחרים של בית הספר. העשייה החינוכית המבורכת של אולפנת אורות מודיעין ניכרת על כל צעד ושעל, ועל כך הוקרתנו וגאוותינו."

רכזת התקשוב באולפנה, ורד גנן: "בעקבות זכייתנו בפרס אנו מתכוונים להמשיך ליזום וליצור שיעורים המכשירים את תלמידותינו לשילוב המחשב בחייהן. אנו מלמדים אותן את כל יישומי המחשב המאפשרים התמצאות בכל תחומי החיים והתעסוקה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות