חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חבר המועצה שרון מעוז: "קיבלתי איומים מאנשי תקשורת"

 

רגע של מבוכה בישיבת מועצת העיר - ביבס נזף בכלל חברי המועצה: ”לפעמים הכל פוליטיקה. מעוז עשה לכם כאן תרגיל. מגיע לו שאפו. אם היה לכם שכל הייתם מרימים יד”. וגם: מעוז מאשים את העירייה בחוסר שקיפות בכך שמנעו ממנו לראות חומרים כמתחייב על פי החוק

 

חבר מועצת העיר מהאופוזיציה, שרון מעוז, אשר הציג אמש (יום ד’) הצעה לסדר היום של ישיבת מועצת העיר ובה דרישה לקיים מכרז על פרסום בעיתונות המקומית הכתובה, הכריז בתחילת דבריו כי איימו עליו: "אני חייב להגיד שבשבוע האחרון זכיתי ללא מעט ריקושטים וכעסים. לא אפריז אם אומר שהיו איומים מאנשי תקשורת בעיר שכעסו עלי וטענו שאני יורק לבאר ממנה אני שותה. התקשרו אלי גם חברים שלי שאמרו שהתקשורת כועסת עלי, שמקומון אחד ישתלט ושהמחירים יעלו".

הכרזה זו, כי הוא מאוים לא זכתה לתגובה כלשהי מראש העיר או מחברי מועצת העיר ששמעו את הדברים, ואז המשיך מעוז ואמר: "אם יש משהו שבשנתיים האחרונות למדתי והתגבשתי זה שאני בה עם האמת שלי. לא באתי לכאן לעבוד בשביל המקומונים ולא עבור אף אחד אחר. הרמזים האלה שקבלתי לא עובדים ולא משפיעים עלי".

ואז הגיע רגע של מבוכה לעיתונות הכתובה כאשר מעוז שאל את הנוכחים בחדר (כ-50 איש) מי מבין הנוכחים קורא באופן קבוע את המקומונים המודפסים? רק שלושה הרימו יד. מאוחר יותר כינה ראש העיר חיים ביבס את ההצבעה הזו "כתרגיל יפה" ונזף בחברי המועצה על כך שלא הצביעו, למרות שאף הוא עצמו לא הרים יד (דבריו של ביבס בהקשר זה מתפרסמים בהמשך הכתבה).

לדעתו של מעוז קיימים אחוזי חשיפה מאוד נמוכים לעיתונים: "כבודה וחשיבותה של העיתונות המקומית במקומה מונח, אבל מה שראינו בחדר הזה מייצג את החשיפה גם בקרב כלל הציבור בעיר", אמר מעוז.  

במסמך ההצעה לסדר מבקר מעוז את התנהלות העירייה על כך שמנעו ממנו לעיין במסמכים העוסקים בעלויות הפרסום במקומונים. לדבריו הוא דרש על פי סעיף 140 א’ לפקודת העיריות, לעיין בספרי העירייה, במסמכים, בחוזים, בהסכמים, בדוחות ובהעתקי חשבוניות המתייחסים להוצאות הפרסום של העירייה בתקשורת המקומית לשנים 2008 ועד היום. אולם, לדבריו בניגוד לפקודת העיריות וחוק חופש המידע לא אפשרו לו במשך שלושה חודשים לקבל את המבוקש וכאשר הדבר כן התאפשר לבסוף, הוא קיבל את הנתונים משנת 2013 בלבד.

מדוע העירייה מונעת מנבחר ציבור לקבל כחוק את המסמכים הנדרשים לו לשם ביצוע עבודתו הציבורית? לאלוהים, לראש העיר ולמנכ"ל הפתרונים.

בהמשך דבריו ציין מעוז כי העירייה מוציאה בממוצע כ- 450 אלף שקל מדי שנה עבור פרסום בעיתונות וכי בעידן האינטרנט סכום זה גבוה מדי להערכתו. מעוז: "לעירייה יש מספיק פלטפורמות לפרסום. יש אמנם חשיבות שגם העיתונות הכתובה תביא את פרסומי העירייה, אך יחד עם זאת לא צריך לשפוך סכומים כאלה". ואז פנה מעוז אישית לראש העיר: "אדוני ראש העיר אתה ראש עיר מצוין אבל אתה לא צריך לפטם שלושה מקומונים כדי שהאמת תצא לאור. עברנו את העידן שבו היינו כבולים תחת החסות של המקומונים והיינו צריכים לרוץ אחרי כתבים. יש כאן בעייתיות בין אם זה מכוון או לא, שאנחנו נותנים למקומונים להרגיש שאנחנו משלמים להם ואז כדאי שיהיו נחמדים ויביאו לידי ביטוי רק את הדברים הטובים שעושה העירייה".

עוד טען מעוז, כי העיתונות העכשווית בעיר אינה עצמאית: "אני רוצה עיתונות עצמאית שאם צריך לכתוב דברים רעים על נבחר ציבור היא תעשה זאת. היום במודיעין אף אחד מהמקומונים לא עצמאי, אבל כל זה פחות מעניין אותי, אני רוצה להביא לצמצום עלויות".

ל-MCITY  נודע, כי בישיבת הנהלת העיר שהתקיימה ביום שני השבוע (יומיים לפני ישיבת המועצה) הביעו חברי מועצה רבים את הזדהותם עם הדברים של מעוז, אך משום מה בישיבת מועצת העיר הדברים לא באו לידי ביטוי ואיש מבין חברי המועצה לא קם להביע הסכמה. זאת למרות שבאופן חריג ראש העיר העניק בנושא זה חופש הצבעה לחברי הקואליציה שלו.

ראש העיר חיים ביבס השיב לדבריו של מעוז: "אנחנו עושים סקרים כל שנה ועדיין המקור המרכזי שהציבור שואב ממנו את המידע זה העיתונות. העיתונים כאן, להבדיל ממקומות אחרים, מגיעים הביתה לכל אחד והם בחינם. אחוזי החשיפה לא השתנו בהרבה מאז שנת 2008 והניוז קיבע את עצמו כעיתון המרכזי".

ואז באופן מפתיע ולא כהרגלו החל ראש העיר לנזוף בחברי המועצה: "לפעמים כשמסתכלים על הדברים הכל פוליטי. ראיתי כאן בדיון בהנהלה (הישיבה כאמור התקיימה יומיים לפני הדיון במועצת העיר - י.ת.) כאלה שרוצים לסגור חשבון עם מאן דהו . אני מבין שכל אחד רודף אחרי צילום או כותרת אבל הפרסום הוא לא עבור אף אחד מכם. מעוז עשה לכם כאן תרגיל יפה (כזכור בתחילת דבריו שאל מעוז את הנוכחים מי מהם קורא באופן קבוע את המקומונים – י.ת.) אם היה לכם שכל הייתם כולכם מרימים יד גם אם אתם לא קוראים, אבל אף אחד לא הבין את זה. מבחינה זו שאפו למעוז".

אחרי שסיים לנזוף בחבריו חזר ביבס להתייחס להצעתו של מעוז: "העיתונות לא נועדה לשרת את הפוליטיקאים. האינפורמציה היא עבור התושבים. לפעמים אנחנו מתבלבלים. אנחנו הפוליטיקאים זמניים. העיתונות נשארת. היא פה בשביל הציבור. אני מסכים שצריך לעשות בדיקות, אבל לצאת עם כאילו מכרז שאחריו נהרוג את כולם ונשאיר רק אחד, לזה אני מתנגד לחלוטין. זה לא נכון לעשות זאת. מה שייצרנו כאן אין במקומות אחרים. שם יש מלחמות של המקומונים נגד העירייה. ממש מלחמות עולם. אנחנו קבענו כלל שעושים סקר שנתי ולפי זה מחליטים. אני מתנגד לחיסול חשבונות".

ביבס ביקש להסיר את הצעתו של מעוז מסדר היום ובמקום זאת לקבל החלטה כי דוברות העירייה תבדוק את הנושא לצד העובדה כי העירייה מתכוונת להמשיך לעבוד עם כל התקשורת המקומית. הצעת ראש העיר התקבלה פה אחד.     

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות