חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ילדים נפגעי תאונות דרכים: שנת 2015, השנה הכי חיובית מאז הקמת העיר

 

עפ”י ”אור ירוק”, בדיקה של 10 השנים האחרונות מראה שבשנת 2006 כשמודיעין מנתה אולי מחצית ממה שהינה היום, 19 ילדים נפגעו בכבישי העיר. בשנה היוצאת (עד 1.1.15) עם אוכלוסיה שהכפילה עצמה, נפגעו 6 ילדים. אבל גם מכאן יש עדיין לאן לשאוף

 

עמותת אור ירוק, יצאה החודש שבדוחות שונים המפרטים את מס’ הנפגעים בתאונות בשנה היוצאת בהשוואה לשנים שחלפו. השבוע הגיע תור דו"ח הילדים. ובכן, לא ברור אם זו התשתית התחבורתית שהשתפרה או שהמדובר במודעות גוברת של ההורים כשהם מסיעים את הילדים  ובתי הספר שמקדישים זמן רב יותר לחינוך תעבורתי. את הסיבות בוודאי נמצא בהמשך ואז נמצא את "האשמים", אבל עם עובדות לא ניתן להתווכח ושימו לב לנתונים:

מאז 2006 כשמודיעין היתה עדיין עם השכונות הוותיקות בלבד ועד היום כשהיא מונה 90.000 איש, נפגעו בתאונות בתוך מודיעין 237 ילדים. זה מספר בלתי נתפס אבל כשבודקים שנה אחרי שנה, מוצאים שיש סיבה לאופטימיות.

שנת 2006, 19 ילדים שנפגעו. 2007, המספר קופץ לשיא של 37 נפגעים. בשנתיים שלאחר מכן המספרים ירדו ל 20 ויותר נפגעים לשנה, ובשנת 1010 המספר מזנק ל 41 ילדים נפגעים. מאז שנה זו המספרים החלו לרדת חזרה ל-16 ול-21 והנה בשנת 2015, שיא חיובי, רק 6 ילדים נפגעו בתאונות דרכים בכבישי העיר.  אז נכון שהנתונים אינם כוללים את לחודש דצמבר, אבל  כשמדובר בממוצע של ילד שנפגע אחת לחודשיים, חודש נוסף לא ישנה מהותית את הנתונים.

נתון חשוב נוסף, מאז 2010, כולל 2015,  כל הנפגעים היו במצב קל.

ברמה הארצית לעומת זאת המספרים מבהילים, כ 2000 ילדים בגילאי 10-14 נפגעו במהלך השנה היוצאת כשירושלים ממריאה לשיא של 103 ילדים ובתל אביב רק 34, מספר נמוך יחסית בהתחשב בעובדה שמדובר בעיר הכי עמוסה תעבורתית במדינה.

למרות שחגורת בטיחות הוא אביזר בטיחות מציל חיים, מוסברים בעמותת אור ירוק,  קרוב לאחד מכל ארבעה ילדים (22%) נצפה מוסע ברכב לא חגור בחגורת בטיחות במושב האחורי, כך עולה מסקר תצפיות ארצי שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (שנת 2014)  ומראה כמה ההורים לא חוששים מהמשטרה ומסיעים את הילדים לא חגורים. 

על פי הנתונים העולמיים, למרות שמרבית ההורים מקפידים להושיב תינוקות ופעוטות בכיסאות בטיחות כנדרש, שיעור חגירת ילדים באמצעי הבטיחות המתאים לגילם יורד בצורה דרמטית לאחר גיל כיסאות הבטיחות. הסיבה לכך היא ככל הנראה חוסר המודעות של ההורים לחשיבות הושבת הילד ברכב במושב בטיחות המתאים לגילם (בוסטר) והיעדר הסברה מתאימה לכך ולחוק המחייב זאת. 

בכדי שהילד יישב בצורה בטוחה בעת הנסיעה על ההורים להקפיד:

•·        תינוק עד גיל שנה חייב תמיד לשבת במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה. במידה והתינוק יושב ליד הנהג, יש לוודא כי כרית האוויר מנותקת. במידה והתינוק יושב במושב האחורי, עדיף למקם את מושב הבטיחות במושב האמצעי.

•·        פעוטות מגיל שנה ועד גיל ארבע יכולים לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עם כיוון הנסיעה.

  • ילדים מגיל 4 ועד לגובה של 145 ס"מ, חייבים לשבת על מושב מגביה (בוסטר), המאפשר לחגורת הרכב להתמקם בצורה נכונה ונוחה על הגוף.

לפרטים נוספים: אליענה הורנצ’יק, ע. דובר עמותת אור ירוק, 09-7776161, 0523-650184

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות