חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

גאווה לעיר: 5000 תלמידים באליפות הסייבר הישראלית

 

יותר מ-5,000 תלמידים מ-35 בתי ספר יסודיים ועל יסודיים מהעיר לוקחים השנה חלק באליפות הסייבר הישראלית של משרד החינוך, קרן רש”י, מט”ח ו- IATI

 

יותר מ-5,000 תלמידים מ-35 בתי ספר יסודיים ועל יסודיים מהעיר לוקחים השנה חלק באליפות הסייבר הישראלית של משרד החינוך, קרן רש"י, מט"ח ו- IATI.

האליפות, בה משתתפים עשרות אלפי תלמידים מכל רחבי הארץ, שמה לה למטרה להעלות את המוטיבציה של התלמידים ללמוד מקצועות טכנולוגיים ובכך לשמור על יתרונה היחסי של ישראל בתחומי המדע והטכנולוגיה.

האליפות עוסקת בתכנות ברמות השונות ומתחלקת לשתי תחרויות: תחרות אחת לבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים. תחרות זו מבוססת על הלומדה ’קודמאנקי’ המספקת עקרונות בסיסים בתכנות בצורה חווייתית דרך משחק. התחרות השנייה מיועדת לבתי הספר העל יסודיים ( י’- יב’). תחרות זו מבוססת על משחק  skillz שפותח במיוחד עבור תחרות זו ומיועד לתלמידים שלמדו לפחות שנה אחת תכנות ויש להם הרקע הבסיסי בשפות התכנות Python, C#, Java.  תחרות זו שתחל בחודש פברואר מתרחשת בעולם הווירטואלי וחושפת את התלמידים בדרך חווייתית לעולם טכנולוגי מתקדם ופורץ דרך.

לצרוך התחרות כל בית ספר מינה מורה אחראי שעבר השתלמות ומלווה את התלמידים. האליפות כוללת מספר שלבים כאשר כעת בחודש ינואר, מתקיימת התחרות הבית ספרית לבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים במסגרתה צוברים המשתתפים נקודות על ידי אימון בתכנות ב-100 שלבים שונים. בסיום התחרות הבית ספרית, ייבחרו 50 בתי הספר המצטיינים. בתי הספר אלו ירכיבו נבחרת בית ספרית מתלמידים מצטיינים מכל השכבות. במהלך פברואר-מרץ יוזמנו נבחרות בתי הספר המצטיינים למחנות אימונים לקראת הגמר הגדול שיערך בחודש אפריל.

במקביל במהלך פברואר יקיימו כל בתי הספר העל יסודיים תחרות פנימית הפתוחה לכל תלמידי י’ -י"ב’ היודעים לתכנת באחת משפות התחרות. בסיום התחרות הבית ספרית יבְחר בית הספר את נבחרת השלו המורכבת מ3-5 תלמידים. במהלך חודש מרץ יקבלו הנבחרות אתגרים שבועיים לפיצוח למעבר לשבוע הבא. נבחרות שיפצחו את כל האתגרים השבועיים יגיעו לגמר שיתקיים גם הוא בחודש אפריל במעמד שר החינוך ומנכ"לית משרד החינוך.

במינהל החינוך במודיעין מכבים רעות שמים דגש מיוחד על תחום המדע והטכנולוגיה, לרבות תחום הסייבר, שמאפשר פיתוח יכולת לומד עצמאי, מיומנויות חשיבה גבוהות ועבודת צוות המאפיינת את דגשי מערכת החינוך בעיר הרואה את תלמידיה משתלבים בעתיד גם בתחומי המדע והטכנולוגיה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות