חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

הכל נשאר במשפחה

 

תכנית ”נתיבים להורות” למתבגרים והוריהם מעניקה למשפחות ליווי אינטנסיבי מערכתי רציף המאפשר לחבריה לחזק את הקשר ביניהם * שש משפחות כבר משתתפות בפרויקט במרכז המופעל במסגרת התכנית הלאומית לילדים ונוער  

 

עם הפנים למשפחות: מתוך מטרה לשפר את הקשר בין המתבגרים להוריהם, ולצמצם את מצבי הסיכון של המתבגרים, הוקם בראשון לציון מרכז טיפולי שיענה לצורך החשוב וייתן מענה לפונים. הפרויקט יצא לדרך בהובלתם העירונית של מוטי עג’מי, מ"מ וסגן ראש העיר, ומנהלת האגף לטיפול וקידום נוער וצעירים, גילה בן- בסט.

המרכז מופעל במסגרת התוכנית הלאומית לילדים ונוער - תכנית 360, בניהולה של עדיה פלד. המרכז מאפשר חשיבה רב מערכתית אודות צרכיהם של הנוער ומשפחותיהם בעיר ועובד במתווה של מרכזי ילדים - הורים, של משרד הרווחה. המרכז ניתן כשרות לתושבי שכונת רמב"ם ופועל במקום מרכזי בשכונה, שמאפשר הגעה נוחה לכולם.

לדברי טל משיח-דדוש, עובדת סוציאלית ורכזת התוכנית, מטרת פעילותו של המרכז הינה, שיפור הקשר בין המתבגרים להוריהם, מתוך מטרה לצמצם את מצבי הסיכון של המתבגרים ולהבטיח את התפתחותם התקינה. המרכז מאפשר לכל פרט במשפחה ולמשפחה כמכלול, לבחון את הכוחות והיכולות ואף להישיר מבט לאתגרים והמורכבויות הכרוכים בחיי היום יום.

יושם דגש על מציאת הדרך הנכונה עבור כל משפחה תוך עבודה על קשר, תקשורת, אמפתיה, חשיבה חיובית, כוחות והתמודדות עם אתגרים מסוגים שונים. ביחד עם המשפחה וגורמי הטיפול השונים בקהילה נבנית תכנית טיפול לשנה המותאמת לצרכיי המשפחה. הליווי האינטנסיבי המערכתי לאורך שנה, מאפשר למשפחה להתלבט, להתייעץ, להישען ובעיקר לחוות אפשרויות נוספות לקיום וחיזוק הקשר בין בני המשפחה.

כיום משתתפות בתוכנית 6 משפחות והצפי ולהרחבת המרכז השנה לעוד 7-8 משפחות נוספות. כל משפחה המגיעה למרכז מתקבלת בחום, בכבוד ובהערכה על המאמץ להוביל לשיפור חייו וחיי משפחתו. הערבות האישית והערבות ההדדית הן המקדמות את מצבו של היחיד ושל המשפחה כולה.

משפחת ח. מונה זוג הורים וארבעה ילדים, הם הגיעו למרכז בעקבות מריבות רבות, חוסר הסכמות ורצון ללמוד איך להציב גבולות בגיל ההתבגרות. הם פוקדים את המרכז מאז הקמתו. כשהאם נשאלה לגבי המרכז ענתה: "כיף לנו הביחד, אנחנו מתגבשים כמשפחה, עושים דברים שלא יוצא לנו לעשות בבית, כמו לבשל יחד, לאכול ארוחת ערב משותפת, לשחק, לשמוע אחד את השני. לצד הכיף הזה, יש לנו אוזן קשבת, נותנים לנו הסברים, הצעות וכלים שאותם אני לוקחת הביתה ומשתדלת ליישם".

לכל אחת מהמשפחות ישנה תרומה והשפעה חשובה לבנייתו של המרכז. למשל קיום מפגשי בישול ואפייה במקום, כינונן של ארוחות ערב משפחתיות ואף שימוש במפגש המשפחתי לחגיגות ימי הולדת. בהמשך נעשה שימוש בכלים כמו צילום, אילוף כלבים, משחקי חברה ויצירות משותפות, כדי לחזק ולהעמיק את הקשר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות