חיפוש

 

 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה: בא תשע”ו

 

ניסיונו של ח”כ מיקי זוהר מקרית גת להשבית את מרכזי הקניות בתל-אביב על מנת להחזיר לעיר העברית הראשונה את הצביון היהודי שלה זכה כצפוי לביקורת מלגלגת באמצעי התקשורת

 

ניסיונו של ח"כ מיקי זוהר מקרית גת להשבית את מרכזי הקניות בתל-אביב על מנת להחזיר לעיר העברית הראשונה את הצביון היהודי שלה זכה כצפוי לביקורת מלגלגת באמצעי התקשורת.

בשבוע שעבר דרש ראש הממשלה מהאזרחים הערבים להחליט אם הם מעדיפים להיות שווה זכויות עליהם לשאת גם בחובות ובנאמנות למדינה. אנו שומעים חדשות לבקרים ביקורת נוקבת על מדיניותה של מדינת ישראל. לא רק משרת החוץ של שבדיה.

הדברים מחלחלים לצערנו גם ליהודים יקרים החיים בישראל:האם ישראל היא מדינת היהודים או מדינת כל אזרחיה ?תשובה לאותה ביקורת ניתן למצוא בנאומו המפורסם של דוד בן גוריון בפני וועדת החקירה של האו"ם שטענה, כי הקמתה של מדינה יהודית בארץ ישראל כרוכה בגזל קרקעות מערבים. דוד בן גוריון השיב: "לפני כשלוש מאות שנה הפליגה לעולם החדש אוניה ושמה "מייפלאואר" (האוניה שהביאה מהגרים לאמריקה). הפלגה זו הפכה למאורע גדול בתולדות אנגליה ואמריקה.

אבל תאב אני לדעת האם יש אנגלי אחד היודע בדיוק אימתי הפליגה אוניה זאת? כמה אמריקאים יודעים כמה אנשים היו באותה אוניה? ומה היה טיבו של הלחם שאכלו בצאתם? והנה לפני יותר משלושת אלפים ושלוש מאות שנה, לפני הפלגת "מייפלאואר", יצאו היהודים ממצרים, וכל יהודי בעולם, ואף באמריקה וברוסיה הסובייטית, יודע בדיוק באיזה יום יצאו - בחמישה עשר בניסן.

וכולם יודעים בדיוק איזה לחם אכלו בצאתם - מצות. ועד היום הזה אוכלים יהודים בכל העולם כולו מצה זו בחמישה עשר בניסן - באמריקה, ברוסיה ובארצות אחרות, ומספרים ביציאת מצרים ובצרות שבאו על היהודים מיום שיצאו לגולה. והם מסיימים בשני מאמרים השתא עבדי, לשנה הבאה בני חורין, השתא הכא עבדי - לשנה הבאה בירושלים".

בטיעון זה שכנע בן גוריון את חברי הוועדה שעם ישראל לאורך הדורות השתוקק להגיע לארץ ישראל ולהקים בה בית לעם היהודי. זהו הקושאן על זכותנו הלגיטימית על ארצנו. זהו המסר של סיפור יציאת מצרים ושל ליל הסדר שבפרשת השבוע מודגשת החובה לספר לכל הילדים בכל שנה .

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות